Friday, June 03, 2011

Minta maaf Najib, saya tak dapat undi awak

saya minta maaf
Saya tak mampu semua kos ini …
Pinjaman rumah selama 30 tahun, pinjaman kereta 7 tahun,
Perbelanjaan pelajaran anak-anak selama 20 tahun.
Harga petrol dan kos sara hidup meningkat.
Tapi pendapatan saya tetap sama ….
Minta maaf Najib, saya tak dapat undi awak.

Demikianlah ayat di atas yang terdapat pada poster kempen pilihanraya DAP, berlatarbelakangkan seorang lelaki di kedai kopi, keseorangan, yang sedang memegang dahi, merenung sambil mengacau secawan kopi.

Pakatan Rakyat perlukan bahan kempen sebegini terutama untuk pengundi Melayu.

Ianya amat mudah difahami dan menusuk jiwa para pengundi.

1 comment:

  1. Salam CheguBard,
    Baru mendengar penerangan Chegubard di Padang Serai. Bnyk perkara yang diterangkan adalah perkara yang kita dah pun tahu. Perkara pokok yang ingin diketahui rakyat samada kita masih lagi bersandar kepada kredibiliti DSAI yang masih bergelut dengan video seks nya. Sesuatu harus dilakukan untuk memulihkan kredibiliti DSAI di mata rakyat. DSAI sendiri dilihat telah menjadi satu liabiliti kepada PKR sendiri. DSAI bukan lagi menjadi sandaran untuk memimpin memandangkan masalah peribadi beliau yang mana pasa dasar Chegubard sendiri akan menyokongnya pada mata umum, tetapi secara peribadi saudara juga beranggapan yang sama seperti orang di 'grass root'. Soalan saya apakah yang DSAI lakukan untuk meneutralisasikan masalah peribadi yang telah merobek kredibiliti beliau sebagai pemimpin PR...harap dapat respons saudara...

    ReplyDelete