Tuesday, October 05, 2010

Azmin kata Doktor Mahathir 'pemimpin tersungkur'

Banyak orang kutuk Dr. Mahathir tetapi tiba - tiba ketika rasmi Mesyuarat Agong Tahunan Cabang Gombak, YB Azmin Ali menggunakan perkataan 'permimpin tersungkur' sebagai sindiran kepada Tun Dr. Mahathir dan sindiran itu tiba - tiba menjadi gamat sehingga Timbalan Perdana Menteri sendiri turut memberikan komen.

Tak tahu mengapa adakah kerana ketika komen tersebut dilontar Dr. Mahathir sedang sakit di hospital luar negara atau kerana mereka begitu sensitif kerana komen tersebut datangnya dari seorang yang dulunya anak angkat keluarga Dr. Mahathir yang dijadikan setiausaha kepada Anwar Ibrahim.

Cuma kalau oleh kerana Dr. Mahathir di hospital dan sakit maka dia tak boleh 'dikomen' apa bezanya dengan ramai pemimpin yang sakit tetapi terus menerima serangan politik. Anwar Ibrahim sebelum ini keluar masuk hospital tetapi adakah ada pemimpin regim yang menyatakan simpati dengan mengistihar letak senjata sehingga Anwar sihat. Bukan setakat terus diserang malah ada ketika Anwar juga disekat dari menerima rawatan sewajarnya. Adakah Anwar langsung tiada jasa pada negara ?

Kedua jika kerana Azmin ialah anak angkat keluarga Tun Dr Mahathir sehingga menjadikan semua sensitif maka seharusnya ada juga yang sensitif apabila ada yang dalam politik dinaikkan malah diberikan tangga politik oleh Anwar tetapi digunakan oleh regim untuk menyerang Anwar semula.

Azmin bukan mengutuk dengan serangan kerana kejadian Tun masuk hospital tetapi dia menegaskan dalam ucapan dan selepas itu ketika bertemu wartawan dengan menyatakan kenyataan 'pemimpin tersungkur' tersebut beerti seorang yang pernah naik dengan imej (retorik) membina negara dan membina nilai perpaduan tetapi sebaliknya akhir-akhir ini Tun Mahathir sendiri bertindak sebaliknya dengan mendokong Perkasa yang jelas berusaha memecah belahkan rakyat negara dengan membakar api perkauman.

Bagi che'GuBard Azmin tidak perlu mohon maaf tetapi mencabar media arus perdana memberikan ruang supaya Azmin menjelaskan kenyataan beliau.

Doa kepada Tun Dr. Mahathir supaya terus sihat dan kuat untuk melihat sendiri kejatuhan regim Bn.

2 comments:

  1. penerangan yang bagus chegubard...

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:58 PM

    Pemikiran dangkal.

    Azmin adalah biawak tunggangan DSAI

    ReplyDelete