Saturday, June 05, 2010

Pakatan berpecah, gagal ketepikan politik sempit ?

Dalam serangan hebat dari media dibawah kekuasaan Regim Bn yang begitu bersungguh - sungguh meletakkan persepsi dipemikiran rakyat kononya betapa Pakatan Rakyat satu gabungan politik yang goyah dan makin kurang porpular di kalangan rakyat. Konya Pakatan Rakyat gagal mengenepikan politik sempit peribadi dan di ambang perpecahan. Tetapi dalam serangan hebat itu Pakatan Rakyat telah berjaya mengumpulkan puluhan ribu rakyat di Kota Besar Kuala Lumpur dan berarak jauh dai Kg Baru ke Kedutaan Besar US untuk menunjukkan penyatuan dalam membantah Kekejaman Israel dan Zionis.


Dalam pada masa yang sama Pemuda Umno dengan banner dan pakaian yang seragam hanya berjaya mengumpulkan tak sampai 200 orang sahaja di perkarangan Masjid Negara yang kemudian terpaksa membatalkan hasrat berarak ke kedutaan US kerana jika berarak jumlahnya mungkin menjadi 10 orang sahaja.

Ini menunjukkan
  • dalam Bn mereka gagal ketepikan politik sempit. Dalam isu besar ini pemuda Bn mahupun pemuda Umno tidak mahu turun sama beramai - ramai menunjukkan bantahan terhadap rejim Israel kerana mereka lebih melihat Khairy sebagai penganjur perhimpunan yang dibenci kelompok bahawan pemuda Umno. Sila klik sini untuk melihat kebencian Umno kebanyakan kepada Khairy yang tak pernah padam. Begitu lah pemuda Umno datau Bn mereka lebih melihat politik dalaman yang sempit, benci membenci sesama sendiri dengan mengenepikan isu yang lebih besar.
  • jelask kelihatan jemaah yang selesai menunaikan solat jumaat juga tidak mengendahkan tak sampai 200 pemuda Umno yang terjerit jerit. Bukan tidak melihat isu tersebut penting tetapi pertubuhan bukan kerajaan juga tak berminat utk berhimpun bersama kecuali (Perkasa-Ibrahim) kerana jelas rakyat sedar laungan pemimpin regim ini amat hipokrit kerana dalam masa yang sama konon melawan kekejaman zionis dan dalam masa yang sama juga negara ini terus menjadi penyumbang ekonomi kepada Israel.
  • Namun bagi himpunan yang dianjurkan pemimpin Pakatan Rakyat rakyat lebih berminat dan bersemangat untuk menyertainya kerana ia benar merupakan manifestasi pperjuangan dan protes sebenar.
Untuk 'cover malu' satu himpunan 'berbayar' akan diadakan di stadium dengan tema 1Malaysia mengutuk Israel pada 12 Jun ini. Namun dijangka himpunan 12 Jun ini akan lebih ramai termasuk kehadiran Najib sendiri kerana ia akan dimobilisasi secara berbayar.

1 comment:

  1. qwerty3:24 AM

    salaam,
    kenapa perlu di adakan KARNIVAL untuk meraikan sengsara palestine?

    ReplyDelete