Tuesday, March 02, 2010

Umno suka mengutip sampah yang terbuang – erapakatan.com

2hb. March 2010=KUALA LUMPUR:Tenang dan Fokus seterusnya meneruskan perjuangan. Itu seruan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Badrul Hisham Shahrin berhubung serangan Umno/BN terhadap parti itu sejak akhir-akhir ini.

Menurutnya, keluarnya beberapa kerat pemimpin parti itu yang tiada daya juang sebagai satu proses pembersihan dalam PKR menjelang pilihanraya umum akan datang.

Ketua Cabang PKR Rembau itu juga menyifatkan Umno kian dirimbuni ratusan sampah sarap dengan kegemaran mereka mengutip sampah yang terbuang dalam PKR.

“Kita ucapkan syabas dan tahniah kepada Umno kerana suka mengutip sampah yang terbuang dan saya berpandangan ini suatu proses yang sihat dalam PKR,” katanya kepada erapakatan.com ketika dihubungi.

Beliau memberitahu, adalah lebih baik mereka keluar PKR ketika ini dan bukannya menjelang pilihanraya umum akan datang kerana kesannya pasti berbeza.

“Sudah menjadi tabiat Umno mengumpan dan memancing beberapa kerat pemimpin yang tiada daya juang untuk keluar parti dan saya mengucapkan selamatlah pada Umno kerana gemar menyimpan sampah sarap ini," tambah tokoh anak muda itu.

6 comments:

  1. Anonymous6:54 PM

    Kalau nak ikutkan pkr lagi banyak kutip sampah umno. Anwar ibrahim pun sampah yang dikutip. Tapi biasa le sebagai parti yg lahir di tepi longkang, itu lah jenis org yg kamu dpt. Cikgu Bard, org lain dlm pkr semua dpt gaji besar tanpa buat kerja, cikgu bini beranak pun pinjam duit kawan kawan. Fikir fikirkan lah, perjuangan apa ni

    ReplyDelete
  2. Tuan,

    Ada baiknya PKR contohi PAS. Cuba renungi apa punca masalah dalaman PKR hingga ramai ahli lompat katak.

    Dulu masa ‘sampah’ yang dikutip UMNO masih dalam PKR, takde plak cakap depa ni sampah, tak boleh berkerja dan pilih jadi calon, bila keluar PKR, jadi sampah.

    PKR perlu lebih professional, memang dalam politik macam ni, ada naik, ada turun. Yang penting, perlu muhasabah diri.

    ReplyDelete
  3. Sivakumar8:21 AM

    Chegubard,

    Saya baru baca mengenai usaha Cikgu utk membongkar kemungkinan salah laku dalam transaksi pendapatan dan keuntungan syarikat Carpet Raya.

    Semoga success dalam usaha ini.

    Saya bangga dengan usaha gigih Cikgu dalam mengambil initiatif sendiri di bawah Solidariti Anak Muda Malaysia untuk menegakkan keadilan dan melawan kemungkaran.

    Harap saya dapat menyertai usaha Solidariti Anak Muda bersama kawan kawan dan dapat memberi apa apa sumbangan tenaga dan sebagainya, demi Malaysia.

    Terima kasih untuk inspirasi yang Cikgu berikan.

    ReplyDelete
  4. bro,
    MAsa Ezam keluar dulu, tak pulak ko panggil dia sampah ...

    ko berani letak gambar Ezam sebagai sampah? mesti tak sebab Ezam tu member ko!

    ReplyDelete
  5. Salam Cikgu...Manusia tu bukan sampah cikgu...Manusia insan ciptaan Tuhan... Jangan sesekali samakan org2 yg keluar PKR masuk UMNO tu sampah...Kenapa Cikgu x samakan org2 yg keluar UMNO masuk PKR tu sampah? Hebat sangat ke PKR sampai keluar PKR jadi sampah...renung2kan lah Cikgu.

    ReplyDelete
  6. Orang nak berjuang takkan nak panggil sampah..bodoh..Tapi bila diorang dah kelabu mata dengan duit Umno maka jadilah sampah......Bodohlah kalau orang tgh berjuang nak panggil sampah...

    ReplyDelete