Saturday, February 27, 2010

Umno hina Hari Keputeraan Rasulullah

Umno, parti perkauman warisan penjajah telah menghina hari keputeraan Rasulullah kerana mempolitikkan secara melampau sambutan tersebut.

Umno sebenarnya tidak pernah serius mengangkat sunnah namun hanya sibuk dengan cogankata dalam sambutan tersebut. Ketika Rasullullah dihina oleh Presiden Umno, Mahathir Mohamad hampir semua pemimpin Umno hanya membisu.

Umno sibuk dengan Kerajaan Pulau Pinang yang konon tak buat perarakan tetapi apabila didedahkan Johor, Pahang dan Perlis didedahkan turut tidak membuat perarakan maka Umno tersipu senyap. Kemudian setelah kerajaan Pulau Pinang meneruskan agenda perarakan sambutan Maulidur Rasul, regim Bn pula sibuk cuba menggagalkan dengan perbagai usaha. Jabatan Penerangan Negeri dibawah Menteri Penerangan dengan sengaja tidak menghantar alat siaraya.

Di kebanyakan negeri pula Sambutan Maulidur Rasul telah dipolitik dengan membawa bendera Umno sama berarak. Ini sudah melampau mempolitikkan program keagamaan. Ini satu penghinaan terhadap Rasullullah. Gambar di atas yang dipetik dari Utusan ialah bukti jelas.

Dan sedar atau tidak Sure Heboh atau Jom Heboh yang pernah ada Mufti Kerajaan Negeri tegur dan kata haram diadakan di Bukit Jalil oleh TV3 mula 26 Feb. (hari Keputeraan Rasullullah) .....bayangkan kalau Tv3 itu punya negeri bukan dibawah Bn nescaya bergegarlah seranganya... tapi yang pro Bn buat semua halal...

6 comments:

  1. Anonymous7:10 PM

    umno ni memang parti pariaaah,pastikan anak bini aku tak sokong parti ni

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:02 AM

    bodoh macam lembu nya ...tulisan

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:21 AM

    Pastikan juga engkau, bini engkau dan anak engkau tak kerja dengan kerajaan BN. Jangan sekolah di sekolah kerajaan BN. Jangan pergi klinik dan hospital kerajaan BN. Jangan guna jalanraya kerajaan BN. Jangan guna kemudahan, bantuan dan subsidi kerajaan BN. Kalau engkau boleh buat macam tu engkau layak tidak sokong kerajaan BN.

    ReplyDelete
  4. aku dh berjaya pastikan anak dan isteri aku takan sokong Umno dan BN smpi kiamat. Parti puak munafik takan selamat dunia dan akhirat. Chey

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:13 PM

    bercampur gaul lelaki perempuan...ini maulid warisan abu lahab

    ReplyDelete
  6. Anonymous6:29 AM

    nak cerita pasal duit kerajaan UMino punya////// orang tu warga negara apa? itu pasal si najis boleh buat apa saja... jangan perasan beb... kita ada pelambagaan... kita ada duli yang dipertuan agung...

    ReplyDelete