Tuesday, May 27, 2008

Mula jangan beli Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia

Semua rakyat Malaysia di seru jangan membeli Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia.

sila klik untuk bacaan lanjut
Lebih menarik jika anda peniaga akhbar jangan ambil atau beri tempat Utusan Malaysia dijual di kedai anda.

3 comments:

  1. Anonymous3:52 PM

    Lepas ni kita pula boleh pakat blog kerana tidak menyiarkan berita positif tentang BN dan kerana lebih banyak menyiarkan berita mengenai isu2 Pakatan Rakyat. :)

    Macam tu ke?

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:00 PM

    http://wrlr.blogspot.com/2008/05/elok-juga-keluaq-keadilan-kalau-jasa.html

    ReplyDelete
  3. 1. Saya "pengguna", saya ada kuasa untuk memilih apa yg saya nak beli;

    2. Boikot mereka kerana mereka adalah suratkhabar yg sokong pada kerajaan ? Bagaimana pula dengan media alternatif yg senantiasa memenangkan pihak pembangkang pula ? Contoh : isu BMC, selepas campurtangan Kerajaan Pusat melalui keputusan Kabinet baru selesai. Saya tak nampak pun mana2 blog yang memuji tindakan Kabinet.

    3. Pernah ke Kerajaan sebelum ni memujuk rakyat untuk boikot Harakah ? Walaupun pengedarannya sepatutnya terhad pada kalangan ahli-ahlinya, namun ianya masih bebas untuk dibeli oleh sesiapa sahaja.

    Kesimpulannya begini :-

    Kalau anda inginkan sokongan lebih ramai rakyat Malaysia, tolong tunjukkan rasa hormat anda pada kami. Kami merupakan rakyat Malaysia yang berfikiran waras dan mampu untuk menilai yang baik dan yang buruk.

    Bagi saya, untuk memujuk supaya memboikot suratkhabar tersebut semata-mata kerana ianya lebih berat terhadap Kerajaan merupakan satu tindakan yang memperkecilkan sifat intelektual saya.

    Apakah saudara mengatakan kandungan yang terdapat pada laman web seperti antikhairy adalah benar belaka ?

    Saban hari saya senantiasa melayari internet dan laman-laman blog dan hanya segelintir sahaja yang saya berpendapat benar-benar memberikan ulasan secara tepat dan tidak berat sebelah terhadap mana-mana pihak.

    Ya saya mmg tidak suka pada KJ, saya tidak suka kepada rasuah, saya cuma mahukan keamanan dan kestabilan politik yang lahir dari pemimpin-pemimpin yang matang, jujur serta ikhlas.

    ReplyDelete