Thursday, May 01, 2008

Betul ke JJ yang raba...? (update 2 Mei)


Ketika pagi semalam melayari maklumat dalam internet cheGubard terjumpa sesuatu dalam wikipedia iaitu http://en.wikipedia.org/wiki/Jamaluddin_Jarjis
Controversies (petikan dari wikipedia)
Former Science and Technology Minister and current Member of Parliament for Rompin Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis had recently been accused of fondling and manhandling a 30-year-old female promoter at a nightclub in a five-star hotel in Kuala Lumpur and a police report had be lodged and the police have classified the offence under Section 354 of the Penal Code, which carried imprisonment of up to 10 years or fine or whipping or with two of such punishments due to the seriousness of the offence.
Dr Jamaluddin was reported to have been drunk, which is considered 'haram' since he is a Muslim. Dr Jamaluddin had left for overseas in an attempt to avoid much publicity and also to find ways to settle this matter.
Dr Jamaluddin had previously been involved in another controversy while on a working visit to the United States when he was a Cabinet Minister and while meeting with Malaysian students there, it was reported that he had insulted two Malaysian Indian students, namely Sheena and her sister, Dr. Sheela Moorthy, who is currently living in the USA and supporting her sister’s education at CalyPoly, by saying that the students who are of darker skin colour was of lower class origin in the Malaysia which is a racist and derogatory remark. A formal complaint had been made to the relevant Ministers but nothing formal had been forthcoming.

Nampaknya 'JJ' nama manja bekas menteri yang kononya dimaksudkan..... semenjak dari berita ini tersebar bukan sedikit email dari pembaca dan kenalan yang bertanya mengenai siapa menteri itu..? siapa yang dia raba...? dia raba atau lebih dari itu..? dia raba kat mana...?

Itulah bentuk minda orang kita..suka cerita cerita xxx...... tetapi kenapa ramai yang tidak pertikaikan bagaimana media 'kapitalis' yang dikuasai oleh VVIP dan menyebelahi golongan elit kaya ..... bayangkan jika dia cuma orang biasa atau tidak menjamin kepentingan elit politik sudah tentu namanya tidak diseleindungkan........... Jika rakyat biasa hanya muncuri milo pun namanya akan tersebar satu 'Malaya'... tetapi jika elit politik bukan sahaja media hormati tetapi termasuk polis juga lebih berkhemah.

Keduanya ialah perlu teliti tempat kejadian tersebut dilaporkan 'Havana Club'...di situ pemimpin elit kaya ini menghabiskan masa .... mengisap curut beribu ringgit sebatang...jika campur minuman keras mungkin mencecah sekali duduk sama dengan pendapatan tiga bulan kita orang biasa......

12 comments:

  1. greetings chegu bard.

    For your kind information, any info posted on wikipedia are from resources which are not even proven to be verified. That post you copied from wikipedia could be just anybody's posting and even wikipedia has a disclaimer which says "Wikipedia's articles have been written collaboratively by volunteers around the world, and nearly all of its articles can be edited by anyone with access to the Internet."

    So unless the news comes from reputable resources like Bernama or something, what's the point of you posting such an article as a blog post?

    ReplyDelete
  2. Fadzlis12:48 AM

    Saya hormat penulisan dan pandangan saudara. Tapi kalau setakat copy paste je dari wikipedia yang tidak sah ini, saya rasa lebih baik tak payah post topik ni. Nampak sangat saudar suka menumpang cerita kontroversi.

    Oh ya, saya kira saudara menganggap BN tidak telus dan tidak demokratik. Tapi saudara pun apa kurangnya. Komen teman saya untuk posting ini saudara tak approve. Saya harap komen saya ini tidak dicantas juga?

    ReplyDelete
  3. chegubard, i'd like to point out that even scholars are not allowed to quote from wikipedia. if you are not aware, wikipedia can be edited by anyone at all. its information are not verified and therefore not credible. what's the point of spreading news that is not verified, and is possibly fraud? doesnt that put your blog entirely as a whole in question of its credibility if you quote from wiki?kindly apply appropriate discretion in your posts.

    ReplyDelete
  4. and to add, you will turn your blog into a gossip portal. i don't think that will be the appropriate direction for you. is that how opposition works - attacking others through rumour mongering?

    ReplyDelete
  5. Asslamualaikum CheguBard....
    Tahniah buat Chegu kerana berani memcabar keputusan Parlimen Rembau di Mahkamah.
    Chegu, walau mcm mana pun bukan dari Pakatan Rakyat yang berperangai mcm nie .... kalau dah betullah JJ maka rakyat di Parlimen Rompin patut menolak pemimpin sebegini. WAJIB DALAM ISLAM.
    CheguBard,
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. ...

    ReplyDelete
  6. Allahyarham Tan Sri P.Ramlee @ dlm filem "Pendekar Bujang Lapok" pernah ada dialog.."Jin mabok minum brendy..." hasilnya jadi macam tu laa... (takkan x paham kot..?)

    ReplyDelete
  7. wow phillix, relax..but yea i agree. jgn setakan copy paste wikipedia.

    ReplyDelete
  8. Anonymous5:02 PM

    wah iye ke cerita ni? patut blog ni jadi blog tabloid la. tak sesuai untuk perjuangkan politik.

    ReplyDelete
  9. Anonymous6:28 PM

    awatlah hang semua nie kalut sgt baca dan paham apa yg masej cikgu nak sampaikan tu.... jgn fokus isu xxx je...

    tengok pembaziran yang dilakukan belanja minum brandi dan curut satu kali duduk beribu-ribu....

    then tengok layanan media dan polis bagi untill now tak sebut nama kalau orang biasa dia siar dan malukan walaupun silap curi susu anak yang kelaparan di rumah

    ReplyDelete
  10. Anonymous8:18 PM

    c'mon guys..some of u still don't understand..chegu didn't mention that the statement in wikipedia is true,he just mentioned that he wants the mind-set of malaysians about politics should be more mature. and we all should think of the main point of the topic, not the branches. one more think, he wanted us to focus on how the prime media has treated the elites..and how media acts differently on normal citizens

    ReplyDelete
  11. Nama saya Lady Rhoda Eny seorang guru sekolah di malaysia berkahwin tetapi suami saya meninggal dunia dalam kemalangan kereta, Saya ditinggalkan dengan tiga kanak-kanak kepada diri saya sendiri untuk melatih, pada 9 Okt 2016 anak saya akhirnya keluar dengan kawan-kawannya untuk pakej hiburan ( Subang Jaya) dalam 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia, malangnya brek gagal dan mengalami kemalangan yang teruk yang hampir kos mereka kehidupan mereka, tetapi Allah masih disimpan tetapi anak-anak saya mempunyai kecederaan dan doktor RM20 permintaan. 000 Saya tidak mempunyai, jadi saya memutuskan untuk mencari pinjaman mana-mana tetapi ia tidak berjaya, dan anak saya akan mati, jadi saya mula berdoa kepada Allah untuk membantu saya kerana saya tidak mempunyai satu, I 'ma janda yang tidak membantu dengan pinjaman, saya juga cuba bank tetapi mereka mendakwa collecterial saya sekali lagi, jadi saya pergi melalui internet di mana saya boleh mendapatkan pinjaman, saya berpendapat bahawa saksi pinjaman dipanggil Lady Jane (ladyjanealice@gmail.com) jadi saya melalui e-mel beliau dan dia memberitahu saya saya perlu hubungi En Dangote melalui e-mel (dangoteloangroupdepartment@gmail.com) jadi saya lakukan.

    i telah diminta untuk mengisi borang dan mengemukakan kad ID saya untuk pengesahan, dan kemudian dihantar pulang ke e-mel yang lengkap dan ditandatangani dokumen dan di tengah-tengah malam saya menyemak akaun bank saya, saya terkejut berapa banyak saya untuk permohonan pinjaman itu telah dipindahkan ke akaun bank saya gembira, saya berdoa kepada Tuhan untuk pertolongan dan dia menghantar Mr. syarikat pinjaman. bantuan mr Dangote, anak saya adalah baik dan sihat, terima kasih kepada Jane dan Encik Dangote, hubungi saya melalui e-mel untuk maklumat lanjut dan membuktikan ladyrhodaeny@gmail.com.

    ReplyDelete
  12. Nama saya Lady Rhoda Eny seorang guru sekolah di malaysia berkahwin tetapi suami saya meninggal dunia dalam kemalangan kereta, Saya ditinggalkan dengan tiga kanak-kanak kepada diri saya sendiri untuk melatih, pada 9 Okt 2016 anak saya akhirnya keluar dengan kawan-kawannya untuk pakej hiburan ( Subang Jaya) dalam 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia, malangnya brek gagal dan mengalami kemalangan yang teruk yang hampir kos mereka kehidupan mereka, tetapi Allah masih disimpan tetapi anak-anak saya mempunyai kecederaan dan doktor RM20 permintaan. 000 Saya tidak mempunyai, jadi saya memutuskan untuk mencari pinjaman mana-mana tetapi ia tidak berjaya, dan anak saya akan mati, jadi saya mula berdoa kepada Allah untuk membantu saya kerana saya tidak mempunyai satu, I 'ma janda yang tidak membantu dengan pinjaman, saya juga cuba bank tetapi mereka mendakwa collecterial saya sekali lagi, jadi saya pergi melalui internet di mana saya boleh mendapatkan pinjaman, saya berpendapat bahawa saksi pinjaman dipanggil Lady Jane (ladyjanealice@gmail.com) jadi saya melalui e-mel beliau dan dia memberitahu saya saya perlu hubungi En Dangote melalui e-mel (dangoteloangroupdepartment@gmail.com) jadi saya lakukan.

    i telah diminta untuk mengisi borang dan mengemukakan kad ID saya untuk pengesahan, dan kemudian dihantar pulang ke e-mel yang lengkap dan ditandatangani dokumen dan di tengah-tengah malam saya menyemak akaun bank saya, saya terkejut berapa banyak saya untuk permohonan pinjaman itu telah dipindahkan ke akaun bank saya gembira, saya berdoa kepada Tuhan untuk pertolongan dan dia menghantar Mr. syarikat pinjaman. bantuan mr Dangote, anak saya adalah baik dan sihat, terima kasih kepada Jane dan Encik Dangote, hubungi saya melalui e-mel untuk maklumat lanjut dan membuktikan ladyrhodaeny@gmail.com.

    ReplyDelete