Tuesday, January 19, 2016

Tahniah Guan Eng, cabar Azmin buat perkara yang sama

Kenyataan Umum
19 Januari 2016

Tahniah ke atas ketegasan Saudara Lim Guan Eng dan kejayaan membersihkan nama melalui mahkamah, cabar Azmin melakukan perkara sama jika benar betul.

1. Saya ingin merakamkan ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada Saudara Lim Guan Eng atas ketegasan beliau mempertahankan Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pentadbirannya daripada berhadapan dengan pertuduhan fitnah. Sekadar catatan, Saudara Nasruddin Hassan Tantawi telah disaman atas artikelnya yang membela yang diserang pertikaian umum kerana Kerajaan Negeri Selangor yang dipertikai umum ketika itu apabila meluluskan projek KIDEX iaitu projek lebuhraya bertol yang jelas bertentangan dgn aspirasi serta janji perjuangan ini pada rakyat.

2. Proses penganugerahan projek melalui tender terbuka merupakan antara isu asas atas semangat reformasi dan janji ketelusan perjuangan ini kepada rakyat. Ini bukan isu peribadi Saudara Lim Guan Eng. Saya amat kesal dengan sikap sesetengah pihak yang cuba melabelkan kes ini sebagai perjuangan kelompok Islam melawan Bukan Islam. Ini adalah satu perkara yang sangat melampau, menjelekkan dan amat jumud.

3. Dalam perkembangan yang sama, di Selangor, saya tegaskan memang boleh kerajaan sama ada pusat atau negeri untuk menawarkan kontrak projek bukan melalui
tender terbuka tetapi kita mengkhianati janji kita pada rakyat dan perjuangan Saudara Anwar Ibrahim yang kini merengkok sekali lagi di penjara kerana mempertahankan prinsip.

4. Saya ulangi lagi,  Saudara Azmin Ali selaku Ketua Kerajaan Selangor bersalah kepada perjuangan ini apabila kewujudan projek besar tanpa melalui proses tender terbuka contohnya balak yang pernah saya bangkitkan baru ini. Dan dia berbohong di hadapan media apabila menyebut projek balak itu adalah melalui tender terbuka.

Bukti saya 1. Tiada iklan tender terbuka 2. Dokumen Kerajaan Selangor yang berlabel rahsia

5. Untuk itu saya mencabar Saudara Azmin Ali untuk membawa saya ke mahkamah. Saya akan mendedahkan dokumen "rahsia" Kerajaan Selangor yang membuktikan tidak ada tender terbuka dilakukan. Dokumen membuktikan Azmin berbohong tersebut juga saya telah serahkan kepada Jawatankuasa Disiplin Parti.

Che'GuBard
Ahli Seumur Hidup
Parti Keadilan Rakyat

2 comments:

  1. Anonymous12:37 PM

    tahniah bro... teruskan ramai geng muda sedang tengok

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:56 AM

    mampos Azmin tak berani....

    abang aku kerja Jabatan Hutan Selangor.... sah memang benda tu tak tender... bukan setakat itu s/u Azmin yang susun nama syarikat2 tu...

    ReplyDelete