Sunday, January 17, 2016

MeMO - Media Radikal anda



15 Januari lepas telah lahir sebuah media yang dikenali sebagai Media Marhaen Online (MeMO). Media ini setakat ini boleh diakses melalui https://www.facebook.com/MediaMarhaen sahaja.

Fokus media ini ialah ini ialah menyemarakkan budaya perlawanan secara radikal. Sesuai dengan itu maka antara projek video awal media ini ialah mengajar rakyat melawan kapitalis menindas yang terdiri dari kroni regim penguasayang bukan saja dapat peluang dan kekayaan mudah tetapi terus rakus menaikkan kadar tambang atau caj. Maka projek pertama pasukan ini ialah mengajar rakyat memasuki LRT tanpa bayar tiket. Baru sahaja sehari disiarkan sudah ada pembaca yang menghantar pula video mengajar rakyat bagaimana melanggar tol dan yakin akan terus menerima banyak lagi video perbagai perlawanan.

Begitulah media ini beroperasi rakyat bebas menghantar video dan akan diproses untuk dipertontonkan kepada semua. Bukan sahaja video aksi tetapi video kenyataan rakyat mengulas perbagai isu. Contohnya anda bangun pagi membaca akhbar ada diumum dasar atau kenyataan menteri yang menindas, jangan tunggu ahli politik membidas, selaku rakyat bangun sendiri. Guna handphone anda rakam kenyataan dan seru kebangkitan rakyat yang lain.

Ini media radikal kita. Tak kira siapa tapi fakta dan perlawanan yang penting. Lawan sendiri tegakkan hak dan suara kita.

Baru dua hari dilancarkan pages FB https://www.facebook.com/MediaMarhaen sudah dicapai oleh 29,000 pelayar FB. Kepada anda semua jemput klik dan tekan 'like' untuk bergabung dengan media radikal anda.

Terbaru juga ialah video membuktikan masih ada operasi Bauksit di Kuantan melalui jalan tikus dan pengumuman pemberhentian itu hanya wayang sahaja.

No comments:

Post a Comment