Monday, April 21, 2014

Sekali lagi pertanyaan ; apa isi muatan kargo MH370 dan kenapa senarai manifest kargo dan penumpang dipadamkan ?

Kenyataan Umum

21 April 2014

Sekali lagi pertanyaan ; apa isi muatan kargo MH370 dan kenapa senarai manifest kargo dan penumpang dipadamkan ?

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) sekali lagi mengucapkan simpati dengan semua keluarga penumpang dan kakitangan pesawat MH370 dimangsakan dalam trajedi kehilangan pesawat itu.


 Sehingga kini tiadak ada sebarang yang 'pasti' dalam trajedi ini. Malah Perdana Menteri (Najib Razak) sendiri begitu lemah sehingga beliau sendiri gagal mengambil tanggungjawab atas apa yang diucapkan.Umum pasti ingat bagaimana selepas dia mengatakan MH370 berakhir di Lautan Hindi tetapi apabila ditanya adakah pesawat tersebut terhempas maka muncul pula ayat 'pusing' berakhir tak berhenti terhempas.

Adakah ia kerana Najib memang lemah sehingga tak berani mengambil tanggungjawab terhadap ucapan sendiri atau ia tahu apa sebenar terjadi sebaliknya terpaksa mengunci mulut kerana terperangkap dengan pertembungan permainan kuasa besar sebalik misteri kehilangan pesawat tersebut.

Media arus perdana cuba mengenepikan terdapat satu kajian pendapat oleh sebuah institut bebas mengenai majoriti rakyat Malaysia sendiri percaya kerajaan khususnya Najib dan sepupunya Hishamuddin tidak telus dalam mengendalikan isu MH370.  Namun hasil kajian ini merupakan gambaran sebenar bukan sahaja Malaysia tetapi seluruh dunia. klik sini untuk baca lanjut hasil kajian.

Awal April lagi SAMM sudah menegaskan simpati kepada Najib yang tersepit dalam pertembungan politik kuasa besar yang akhirnya MH370 menjadi mangsa. SAMM juga mengingatkan Najib bahawa sesungguhnya dia tidak mampu berdepan sendirian dan dia lemah maka tampilah di depan rakyat untuk bercakap benar. klik sini untuk membaca lanjut mengenai Najib harus bercakap benar.

SAMM menulis kenyataan ini untuk sekali lagi menaikkan persoalan yang sedar berlegar seluruh dunia. Iaitu apa isi muatan kargo MH370 dan kenapa senarai manifest kargo serta senarai lengkap penumpang yang 'check in' dipadamkan dari sistem dan semua dokumen bercetak dirampas ?

Apa yang cuba diselindungkan ?

sekian.

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia

No comments:

Post a Comment