Wednesday, September 08, 2010

Pusat Jagaan Baitus Sakinah Wal Mahabbah

sedikit sumbangan duit raya dari Tabung Jejak Fakir Ramadhan KEADILAN Rembau
Hati siapa tak tersentuh bila waktu berbuka hari itu ditandakan dengan laungan syahdu azan dari penghuni pusat jagaan yang berusia belum 6 tahun.

Kelihatan anak - anak muda belia yang penuh kesedaran.

Dua hari lepas sempat berbuka puasa bersama 52 orang Anak Yatim/Miskin di Pusat Jagaan Baitus Sakinah Wal Mahabbah.

Pusat ini dikendalikan oleh sekumpulan insan yang prihatin. Mereka tidak punya penyumbang tetap tetapi sanggup melakukan tugas ini demi masa depan anak - anak yang kurang bernasib baik ini.

Majlis berbuka ini diadakan dengan kerjasama Kelab Bermotor Belia Islam NS, sebuah kelab yang antara pengasasnya ialah Sdr. Zubir yang juga AJK Cabang KEADILAN Rembau.

Kesempatan berbuka ini yang turut dihadiri oleh kira kira lebih 50 belia ini mengundang keinsafan kepada semua. Anak yatim miskin yang terus ceria dan tabah, pengendali pusat jagaan yang istiqamah walaupun payah dan belia yang orang ramai akan hina jika tengok sekali imbas tetapi jiwa mereka lebih prihatin dari sesetengah intelek muda yang rasuah.

Majlis turut diserikan dengan beberapa persembahan penghuni pusat jagaan seperti silat dan pentomin. Akhir sekali anak - anak muda ini nak bawa penghuni 'seraound' kawasan tersebut dengan motor mereka..... kagum dan sedih mereka belia sederhana tak punya motor besar tapi jiwa mereka cukup besar.

Solidariti Anak Muda Malaysia

No comments:

Post a Comment