Tuesday, December 29, 2009

Perasmian Ranting Sendayan, Ranting Kg. Batu dan Ceramah Umum Kg. Semerbok

Alhamdunillah pada 26 Disember yang lepas telah berjaya diadakan perasmian Ranting Sendayan, Perasmian Ranting Kampung batu dan Ceramah Umum di Kg. Semerbuk, Astana Raja.

Program pada 26 Disember lalu seharusnya dihadiri oleh Ybhg Dato Fauzi Abd Rahman. Namun oleh kerana beliau ditahan di Institut Jantung Negara untuk rawatan maka beberapa perubahan telah dilakukan.

Prog. dimulakan pada jam 6.30 petang dengan pelancaran Ranting Sendayan (Cabang Rembau) oleh YB Amirudin Shari (ADUN Bt. Caves). Majlis ringkas ini turut dihadiri oleh Sdr. Kamel Yasin, Ketua Cabang Rasah, Pn Aisah Lamsah, Ketua Wanita Negeri dan selain cheGuBard sendiri. Dalam majlis ini YB Amirudin Shari sudi menyumbangkan vest KEADILAN dan naskah Buku tulisan Anwar Ibrahim iaitu Gelombang Kebangkitan Asia.
Dalam ucapan perasmian oleh YB Amirudin
YB Amirudin menyerahkan vest kepada Mustafar selaku ketua Ranting Sendayan

Selepas itu jam 8.30 malam diadakan Pelancaran Ranting Kg. Batu (DUN Kota), Cabang Rembau. Perasmian dibuat oleh wakil Dato Fauzi Abd Rahman, iaitu Sdr. Nizam Hamid selaku penasihat Undang - Undang KEADILAN Pahang dan Ketua Cabang Temerloh. Sebanyak 19 ahli Umno setempat telah keluar dan memohon masuk KEADILAN.

Jam 9.30 malam pula ceramah umum di Kg. Semerbok dimulakan. Selain cheGuBard dan Sdr. Nizam (wakil Dato Fauzi) turut berceramah malam tersebut ialah Pn. Hjh Zainon, Naib Ketua Wanita Pusat, YB Taufek (ADUN Paroi/ AJK PAS Pusat) dan cabang amat menghargai dengan kesudiaan YB Tian Chua hadir berceramah walaupun dijemput saat akhir. Ceramah ini amat membanggakan kerana ia merupakan program pertama berjaya menembusi kawasan yang kononya 'kubu' Umno.

1 comment:

  1. Anonymous3:55 AM

    salam refomasi.........

    Usaha membentuk ranting baru untuk PKR setiap UPU amat penting sebelum pilihan raya yang ke 13.cikgubad kena kukuhkan setiap ranting yang ditubuhkan baru ada sokongan sok........
    w'salam..

    ReplyDelete