Wednesday, December 02, 2009

Tak ada kesan 'tebuk' macam mana boleh kes liwat

Seperti yang dijangka Mahkamah pada 1 Disember lepas telah mengarahkan perbicaraan kes Liwat DSAI dimulakan dengan tidak mengendahkan bukti laporan perubatan dari PUSRAWI dan Hospital Besar Kuala Lumpur yang menyakatan dengan jelas tidak ada luka atau kesan liwat di dubur Saiful.
Institusi Kehakiman kita sejak lebih 20 tahun yang lalu, hancur dan berterabur. Ini semua adalah gara-gara tangan durjana pemerintah UMNO/BN sejak Mahadhir mula menerajuinya. In fact, ia menjadi seperti badut yang ditertawakan oleh dunia.

Individu-individu yang terlibat secara langsung dalam sistem kehakiman kita, yang dipertanggungjawabkan untuk memberi keadilan kepada semua, telah terpalit dengan skandal-skandal yang memalukan. Baik para hakimnya…. Peguam Negara serta teamnya…. para peguam yang BN-friendlynya…. semuanya sudah tidak boleh dipercayai. Hancur lebur kredibiliti dan integriti mereka.

Pengendalian dan perjalanan perbicaraan….. pendakwaan serta pertuduhan, malah cara penyiasatan dijalankan sangat pincang dan begitu selective dan berat sebelah. Ia kelihatan memihak kepada kepentingan pihak pemerintah dan suku sakat mereka. Obvious sangat…

Lihat saja kes Mata Lebam Anwar… kes liwat Anwar… kes salah guna kuasa Anwar… kes rasuah Anwar… kes pembunuhan Norita Shamsudin… kes pembunuhan Altantunya… kes korek-korek pita Lingam… kes rampasan kuasa kerajaan Perak, semuanya menimbulkan tanda tanya yang amat besar, menimbulkan keraguan serta dipertikaikan.

Why??? Sebab… Mahkamah Malaysia sudah jadi mahkamah rimba!! Mahkamah kangaroo!!! Ia menjadi pentas, tempat badut-badut beraksi. Lakonan mereka sungguh lucu dan menggelikan hati sesiapa saja yang menontonnya. Dan… aksi-aksi mereka, kekadang melambau dan keji sekali. Ya… lawak dengan aksi-aksi yang terover, membuatkan orang rasa muak, meluat dan benci!!

Yang terkini adalah… penolakan mahkamah terhadap satu lagi kes liwat Anwar, yang melibatkan seorang lagi pelakon baru ciptaan Satu Malaysia…. si Sayfool The Coffee Boy!!

Siasatan berserta bukti sahih, menunjukkan no entry pada ‘belakang’ si Sayfool. Bukan hearsay tapi medical proof… medical findings… from dua reliable sumber, credible doctors from Hospital PUSRAWI dan HKL. Kedua-dua sumber menyatakan dengan jelas dan tegas, tidak ada tanda-tanda whatsoever, yang menunjukkan ada penetration pada dubur si Sayfool. Maknya…. si Sayfool tidak diliwat. Tapi… apa mahkamah Malaysia kata??

Apa ke giler nya budak sekor ni??? Mengaku diri diliwat tapi doktor sahkan tidak ada apa-apa yang masyuukkk!!! Mengadu sana… mengadu sini. Last-last, Pejabat Peguam Negara kesian dekat dia… dan kata ada kes.

Polis pun siasat itu… siasat ini, siasat orang tu… siasat orang ni, ambil itu…ambil ini, doktor pun ambil itu…. ambil ini, periksa orang tu… periksa orang nidan akhirnya keluarkan laporan yang menidakkan apa yang didakwa oleh si Sayfool. Tapi… apa kata mahkamah Malaysia??

Itu yang pelik bin ajaibnya…. Jabatan Peguam Negara dan mahkamah masih berkeras dan berdegil hendak meneruskan kes ini. Tak ke lawak namanya???

Satu lagi lawak maut ialah…. keengganan Mahkamah memberikan bahan bukti pertuduhan yang secukupnya kepada barisan peguam Anwar untuk membuat persediaan bagi membela diri. Apakah Anwar akan diperlakukan macam tahun 1998 dahulu, dalam kes mata lebamnya?? Tangan diikat… mata ditutup dan dibelasah separuh mati. Nampak gayanya… dalam kes ini, ‘tangan’ Anwar masih diikat di belakang dan ‘mata’nya masih ditutup. Siapa pulak punya angkara kali ini?? Pejabat Peguam Negara dan Mahkamah Satu Malaysia!!!
Adilkah tindakan mereka ini??

Ha ha ha ha…. What do you expect?? Itulah dia sistem kehakiman yang kita ada hari ini. Sistem kehakiman yang dikendalikan oleh kebanyakannya lembu-lembu serta kuda-kuda yang telah dicucuk hidung dan dikenyangkan dengan pangkat dan kedudukan. Yang mereka tahu ialah mooo… mooo dan yeee haaah!!
So, pada 25 Januari depan kes Anwar akan mula dibicarakan. Kita tengok sajalah bagaimana lembu-lembu badut ini memainkan peranan mereka.

Bagi kita…. LAWAN TETAP LAWAN!!!

No comments:

Post a Comment