Monday, December 14, 2009

Jawatankuasa Khas Parlimen 'selamatkan' SetPol Najib

Nama Setiausaha Politik Najib, (Datuk) Shafie Abdullah tiba - tiba menjadi porpular apabila disebut dalam perbahasan belanjawan oleh Ahli Parlimen Wangsa Maju, YB Wee Chee Keong.

Wee mengaitkan Shafie dengan beberapa tindakan 'pecah amanah' khususnya kegiatannya sebagai 'penjaga tol' dalam projek kerajaan di Wilayah Persekutuan.

Sebenarnya nama Shafie ini cheGuBard dah bangkitkan lama dah. Pada awal Januari ketika SPRM ditubuhkan sudah dihantar beberapa set dokumen bukti rasuah Shafie. Namun seperti biasa SPRM dibawah Najib diam membisu.

Apabila terbaru sudah tidak tahan di asak. Maka satu Jawatankuasa Khas ditubuhkan di Parlimen. Hanya untuk alih pandangan dan isu serta lebih kepada menyelamatkan Shafie.

Umum perlu paham Jawatankuasa tersebut bukan untuk siasat rasuah Shafie tetapi kepada tindakan 'babarian' Shafie serang Wee sebaik sahaja Wee keluar dari Dewan. Jawatankuasa itu untuk kononya siasat tindakan serang Wee. Bukan untuk siasat rasuahnya.....

Mana SPRM....mampos tak bernisan..... Baru ini SAMM sudah memfailkan laporan bertulis kepada PDRM namun sehingga kini masih senyap...... Mana Musa Hassan yang tidak 'ber egg' dalam kes berkaitan pemimpin Bn atau dia disimpan dipuncak PDRM sebagai pelindung jenayah individu berkepentingan Bn.

Rakyat ada maruah adakah masih mahu peluk tubuh..... ????????????

Ini sebagai bukti 'jelas' impian nak tengok integriti bawah Najib meningkat sebagai anagan kosong kerana Najib sendiri menyimpan Shafie bawah ketiaknya.... kenapa mungkin Shafie tahu apa ada bawah ketiak Najib.... ??

No comments:

Post a Comment