Thursday, June 04, 2009

Taufek untuk Jawatankuasa PAS Pusat

YB Taufek antara tokoh PAS yang bertungkus lumus memenangkan
Pakatan Rakyat di Penanti


Semalam berpeluang duduk lama di depan komputer. Ambil masa meneliti calon - calon yang bertanding dalam Jawatankuasa PAS Pusat. Tertera nama YB Taufek Abd Ghani (ADUN Paroi, YDP PAS Rembau).

Beliau sikit pun tak buka mulut dengan cheGuBard yang beliau nak tanding Jawatankuasa PAS Pusa. Ini bukan kerana beliau sombong tetapi itulah sebenar perangai Taufek. Merendah diri dan tak pernah nak minta apa termasuk sokongan untuk diri sendiri.

Taufek hanya sms nak minta maklumat untuk dia memenuhi amanah membentangkan Usul PPSMI di Muktamar nanti. Dia tak kisah melobi tetapi gusar untuk memenuhi amanah.

cheGuBard kenal Taufek lama, sejak 1999 masa mula masuk Parti Keadilan Nasional dia sudah lama dalam PAS. Masa itu Ketua DPP NS Sdr. Hishamuddin. Masa itu dia walaupun berpendidikan 'agak' tinggi namun sanggup panjat tiang gantung bendera, jaga jalan bersama unit amal. Maka tak hairanlah beliau memahami petugas parti, prihatin nasib marhaen.

Beliau cukup bersikap sederhana dalam banyak hal. Namun sesekali amat tegas dalam mempertahankan prinsip. Banyak jiga misi sulit yang kami selaku anak muda lakukan di Negeri Sembilan. Dari situ keseimpulan yang dapat che'GuBard buat Taufek bukan dilahirkan berani namun dia menjadi sanggup berani demi perjuangan menentang regim.

Pemuda PAS NS dibawahnya terurus dengan baik. Sebagai seorang teman Taufek menggembirakan cheGuBard bila dia bertanding PRU 12 di DUN Paroi, dalam Parlimen Rembau, kerana cheGuBard tahu Taufek tidak pernah kerja dengan tidak bersungguh - sungguh. Akhirnya Taufek menang di Paroi tetatpio cheGuBard belum punya rezeki.

Sebagai seorang ADUN Taufek gigih membela rakyat. Kegigihan Taufek sedikit memberikan inspirasi che'GuBard terus semangat di Rembau keseluruhanya.

che'GuBard amat gembira jika sekali lagi apabila dengar Taufek menang Jawatankuasa PAS Pusat. Memang dari segi pemerhatian biasa Taufek amat suka menyelit dalam perebutan itu. Namun jika Taufek menang ia amat bermakna dalam usaha Pakatan Rakyat menawan Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment