Thursday, June 25, 2009

Celaka betul regim Bn ni....

2 hari lepas che'GuBard cuti sakit kerana sakit 'belikat' yang makin teruk dan bisul di lutut yang makin sakit. 2 pagi, 2 hari lepas terpaksa ke Hospital An Nur, Bangi kerana tak tahan sangat sakit. Doktor telah 'operate' bisul dan suntik ubat tahan sakit untuk sakit 'belikat'. Beri 4 jenis ubat dan kos rawatan harganya RM138.00 ........Duit tak ada dalam poket nasib baik kad kredit ada maka tambahlah lagi hutang.

Esoknya walaupun luka di lutut masih sakit dan belakang masih 'krem' sakit, namun masih tetap kena pergi kerja. Lokasi pejabat yang agak jauh dari rumah mengambil masa perjalanan hampir 2 jam. Maknanya setiap hari che'GuBard kena keluar rumah 6.30 pagi untuk sampai ke pejabat sebelum 8.30 pagi. Keluar pejabat pula 5.30 petang dan petang 'trafik' lebih parah cuma boleh sampai rumah jam 8.00 malam.

Itulah rutin rakyat kerja - kerja - kerja.... itu belum lagi tengahari lari ke mana - mana jabatan kerajaan untuk hantar memo masalah penduduk Rembau dan sebagainya. Contohnya waktu makan tengahari ini akan digunakan untuk lari sebentar ke Parlimen untuk menghantar Petisyen Isu Tanah Adat Rembau yang bakal dirampas regim Bn. Petang balik sahaja dari kerja kena bergegas terus ke tempat program ceramah atau mesyuarat. Hujung minggu pasti penuh dengan program parti. Contohnya petang ini balik kerja terus ke Paroi dan petang esok balik kerja terus ke Batu Pahat ada ceramah. Jawabnya sampai rumah jam 3pagi dan apa pun alasan 6.30 pagi esok harus siap keluar rumah untuk ke pejabat. Nasib baik isteri begitu faham dengan tugas dan perjuangan ini. Itupun tiap hujung bulan pasti lebih setengah dari gaji akan terlabur untuk aktiviti parti atau bantuan rakyat. Contohnya untuk kejohanan snooker Rembau dan aktiviti anak muda di Rembau bulan Jun ini terlabur RM2,000, sewa pejabat Rembau RM 250 (tak masuk air dan eletrik) itu belum masuk perbelanjaan berkaitan yang lain.

Itu cheGuBard yang ada kereta sendiri, ada keluarga yang memahami, InsyaAllah anak - anak yang sihat, juga terasa hambatan dalam mencari 'rezeki'...kerja kena tetap kerja kena sara keluarga, isteri, anak dan bakal anak (InsyaAllah hujung tahun ini)..bagaimana dengan rakyat yang lebih susah terbeban dengan perbagai kos...terpaksa kais pagi makan pagi ada yang membanting tulang.

Namun dalam pada masa itu ada warga asing pendek dan buruk yang telah kaya raya dikayakan lagi guna wang rakyat. YB Azmin semalam mendedahkan Jean Todt ahli korporat yang terlibat dalam pasukan lumba kereta F1 dibayar lebih RM1 juta oleh regim Bn untuk menjadi 'duta pelancongan' Malaysia.

Regim Bn membayar RM80,000 untuk kosnya menginap di negara ini untuk tiga malam. Selain itu Umno-BN turut membayar Todt RM388,000 untuk bercuti di dalam negara.

Kenapa regim ini membuat perkara gila seperti ini dalam keadaan rakyat kais pagi makan pagi ?

Menteri Pelancongan dan Timbalan Menteri Pelancongan gagal memberikan penjelasan di parlimen mengenai perkara ini dan tidak menafikan cuma mengatakan Jean Todt dilantik sebagai 'duta pelancongan' Malaysia dalam kempen Malaysia rumah kedua. Siapa yang Jean Todt tarik ? Kalau setakat nak jadikan Malaysia rumah ke dua mamak kat rumah che'GuBard pun boleh tarik 9 orang pekerjanya untuk tinggal di Malaysia.

Adakah kerana Jean Todt ini punya tunang Michele Yeoh aktor hebat yang diberi pangkat Datuk dan membenarkan ketiaknya digeli oleh bekas PM dan pinggangnya dirangkul ketika tangkap gambar bersama pemimpin negara.....??????

Maka patut tak dalam sakit belikat nie ....cheGuBard kata celakalah regim Bn ini.....!!!

7 comments:

  1. Banyak tu duit pemerintah... sakit belikat nak kurangkan dengan baring atas hot bag.. ada dijual dengan harga RM60... ikut saiz. wa pernah kena gak.. tapi lagi serios...

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:03 PM

    Sey tahu chegu mmg garang..Tapi jarang dapek tengok chegu marah..Ni bilo bacao rasa terhibur lak...kemarahan chegu adalah suatu seni

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:43 PM

    This is not FLIP FLOP this is actually going backwards..FLOP FLIP..This PM Njib is worse then Tun Badawi who was a FLIP FLOP.
    Mula mula katakan..Our Economy is STRONG our Fundamentals are SOLID..then came the RM60 billion Stimulus Plan and until now we do not feel the economy becoming STRONG..then We are going ahead with the Third Bridge to Singapore..and when The Sultan of Johor objected PM Najib said "we are still considering it"..Baru last Tuesday PM Najib said "we do not need the Unity Govt..BEEN/AMNO is strong and stable..we do not need PAS..Now PM Najib blames PAS for not going ahead with the Unity Talk. PM Najib is now making as if the Malay NGOs (Malay Hingus)are disappointed (ssshh..actually PM Najib is very disappointed but he has to have an excuse so he makes the Malay Hingus as the substitute for him..ssshhh jangan bising bising nanti banyak orang dengar!!!).
    Ini lah yang benar benar FLOP FLIP..FLIP FLOP. However you say it sounds worse then Tun Badawi.
    Bagaimana PEEM ni.. bagaimana na percaye die? PLIP PLOP..PLOP PLIP.
    Buang mas saje...jom sokong PR dan undi PR PRU13 nanti.
    Tuhan Mahakuasa dan Mahaadil.
    Allahuakhbar Allahuakhbar.

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:55 PM

    kalo nak suh sokong PR baik xpayah.... perabih ann borehhh yo... kalo sokong PAS ok la... dah tentu sumo ehh Islam... bangang botul melayu skang... buek lawak manjang... golak den org cino yo la... xkiro la BN ke PR... samo yo badut ehhh...

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:58 AM

    Apa pula nak marah kat kerajaan kita sakit bisol dan belikat...aku pelik dengan orang PKR, binguang tak habis-habis...sendiri tanggung la...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,
    Kalau kat BB Bangi dan sakit belikat cubalah pergi ke Klinik Mesra seksyen 4 dan jumpa doktor Johari, gerenti OK. Ni pengalaman saya sendiri, bukan cerita khabar angin.

    ReplyDelete
  7. rlax chegu,kite da pnat lyn krenah bebal nasional ny.
    dorng xabes2 sshkn rakyat.
    moga ckgu cpat smbuh.

    slam reformasi.

    ReplyDelete