Sunday, July 17, 2011

Usaha terdesak untuk lindungi Imelda Rosmah



Dua dokumen diatas muncul di laman2 umno untuk membela Imelda Rosmah

Sejak kali pertama sebahagian bukti mengenai belian RM24.45 j itu didedahkan bukan sedikit puak-puak pengampu Imelda Rosmah muncul untuk membuat pembelaan.

Antara pembelaan 'segera' yang dihamburkan ialah
  • gambar screen komputer itu kononya palsu dan dah diubah suai
  • A. Krishnan tidak wujud
  • tidak ada belian semahal RM24.45 j
Namun apabila SAMM tampil membuat laporan SPRM dan SPRM bertindak dengan 'menahan' individu yang namanya terdapat dalam sistem komputer tersebut, ini telah membuktikan bahawa pendedahan itu bukan palsu. Maka 'pengampu' terpaksa memasuki episod baru membuat pembelaan mengampu untuk membuktikan mereka membuat kerja.

Kita juga harus faham bukan sedikit yang dilaburkan oleh regim atau bagi pihak regim dalam memenangi perang cyber ini.

SPRM telah menahan A.Krishnan dan siasatan berkisar kepada bagaimana belian tersebut boleh dibawa masuk dengan cukai 'RM0' sahaja. Nampak sangat SPRM tidak membuat kerja rumah dengan betul. Memang menurut undang - undang yang telah dipinda oleh Najib dalam membentangkan belanjawan belian, perhiasan serta pakaian (termasuk yang mewah) tidak lagi dikenakan cukai. Adakah pindaan cukai itu untuk memenuhi selera individu tertentu ? Namun sesuatu yang amat berharga diperolehi dari tindakan SPRM ini ialah SPRM membuktikan bahawa data dari sistem kastam mengenai belian RM 24.4 j itu benar wujud dan bukan palsu.

Sebaik sahaja siasatan SPRM bermula maka sistem kastam di Kargo, KLIA telah 'down' hampir 3 jam. Kakitangan agen pengurusan kargo tidak lagi boleh mengakses sistem kastam seperti biasa selepas itu, perbagai 'syarat' dikenakan semuanya dijalankan secara 'manual'. Satu perkeliling ditampal mengenai perkara ini di papan kenyataan di Kargo, KLIA tetapi hanya beberapa jam dan ditanggalkan kembali mungkin kerana tidak mahu 'arahan rasmi' ini bocor. Ramai kakitangan agen pengurusan kargo marah kerana kerja yang seharusnya boleh selesai dengan mudah tetapi kini susah seperti mahu menyelindungkan sesuatu.

Kami telah menjangkakan sebelum ini pun data dalam sistem ini mungkin saja akan dipadamkan atau dipinda untuk menjaga Imelda Rosmah. Bayangkan dalam kes lebih serius iaitu kes pembunuhan Altantuya rekod imegresen pun boleh dipadamkan.

Najib pernah bersumpah dengan nama Allah bukan sahaja tidak pernah jumpa malah tidak pernah kenal dengan Altantuya, tetapi sehingga kini masih berdiam dengan cabaran YB Saifuddin Nasution Ismail yang mencabar Najib menafikan yang Najib pernah bersama naik satu penerbangan dengan Altantuya.

Kini selepas sistem kastam 'down' hampir 3 jam, semalam muncul pula borang asal (hanya boleh dicetak oleh pegawai tinggi kastam atau agen pengurusan terlibat) transaksi membawa masuk belian RM 24.45 j tersebut dan muncul juga kononya borang 2, kastam yang kononya membuktikan belian itu dibawa keluar ke Singapura 4 hari selepas belian itu masuk.

Kononya belian itu hanya untuk pameran belian yang dibuat di rumah VVIP sahaja dan kemudian dibawa keluar semula ke Singapura.

Menurut sumber dalaman kita yang meragui mengenai kewujudan borang kedua tersebut menyatakan
kalau tengok kat borang 2 Kastam yang muncul selepas sistem kastam 'down', belian tersebut keluar guna hand carry dan borang secara 'manual' keluar ke Singapura...cuba lihat betul-betul kenapa FOB tak sama!!! sedangkan FOB adalah nilai sebenar barang mengikut invoice...mustahil atau tidak barang yg keluar nie barang lain sikit (yg murah sikit)...lagi satu cuba tgk maklumat asal yg kita dapat no invoice tak sama!!! Nombor daftar ROC Jacob & co pun tak sama!!! Sepatutnya jika barang masuk untuk pameran dan sebagainya seharusnya ada terma ikrar, tetapi sebaliknya dalam sistem kastam ketika belian itu masuk lansung tidak wujud sebarang terma ikrar hanya untuk pameran dan akan dibawa keluar semula.
Kini mungkinkah mereka sedang bersungguh - sungguh ingin mencari rumah VVIP mana yang akan direkayasa sebagai tempat konon telah diadakan pameran 'sulit' tersebut. Sudah tentu akan disusun tetamu-tetamu sulit untuk membuktikan telah diadakan pameran sulit tersebut.

Kalau tak betul hari pertama lagi Imelda dah muncul nafi. Sekarang ini dijemput Imelda Rosmah tampil untuk menyatakan sepatah dua kata mengenai perkara ini. Kita tidak menuduh tetapi dia harus tampil memberikan penjelasan.

Bagaimana pula dengan gelang 'zebra' dan jam 'zebra' yang juga keluaran Jacob & co yang jelas ada gambar Imelda Rosmah menggunakannya ? Adakah Jacob & co hanya bagi pinjam kerana dia terpulih menjadi duta produk Jacon & co ?

45 comments:

  1. mereka akan terus bersikap seperti ini selagi umno terus memerintah...justeru it jalan yang paling baik dan afdhal ialah BANGUNlAH SEMUA ANAK MUDA KITA LAWAN PENYANGAK-PENYANGAK YANG MEROSAKKAN NEGARA INI...JATUHKAN UMNO DALAM PRU 13 INI.

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:48 AM

    Perihal Rosmah Mansor Lu Orang Tak Tau..Tapi Gua Tau..hahahaha...Ahad, Julai 17, 11.

    Rosmah Mansor...!!!!

    Satu nama yang very the.. very the... famous de amous sejak kes Altantuya malatop dek kerana C4 oleh dua pembunuh dari Unit Tindakan Khas (UTK) yang diorang sendiri pun tak tahu apa motif diorang dan suka2 jer... bom pompuan cun tu... hahaha.. (lain kali kalau tak nak passing2 la kat kawan2... hahaha..)

    Rosmah Mansor...!!!!

    Namanya malatop lagi apabila dikaitkan dengan pembelian jam berharga RM500,000 seutas dari Hong Kong. Untuk apa ekkkk.... sampai 14 utas jam tangan tuuuu.... takan macam kisah ini...

    Rosmah Mansor...!!!!

    Namanya juga disebut2 apabila berjaya menidurkan dirinya di sebuah Hotel di Dubai dengan harga sewa satu malam RM100 ribu hengget... wow... dasat... dasat...

    Rosmah Mansor...!!!!

    Apa nih.. asyik2 nama dia jer..., nama orang lain takda ke...???? Janda Bakaq mula terasa cemburu dengan kemasyuran Rosmah Mansor.

    Pompuan ini juga dikatakan mempunyai ompek (4) buah bag tangan berjenama "Berkins" yang setiap satunya diRosmah Mansorkan dengan harga dari USD9 ribu hingga USD150 ribu, duit malaysia dari (25 ribu hingga 450 ribu hengget) perghhhh... nenek gua pun telan air liur dengar harga beg tangan tuuuu.... hihihihi...

    walllaweeeiiii... ini Rosmah Mansor... dia punya maintenaince manyiak tinggi wooooo.... bengkok tulang belakang Najib nak melayannnnn.... hahahaha....

    Rosmah Mansor...!!!!

    woooiii... lagi2 Rosmah Mansor.. lagi2 Rosmah Mansor takda orang lain ke...???? jerit si Janda Limah pula sambil menghentak2 meja meniru aksi Brahim Ali Katak Pasir Mas... hahaha...

    Dek kerana sebentuk cincin permata berlian yang Halim Yatim nak beli untuk anak buahnya bernama Chegubard untuk hantaran bertunang tapi tak jadi bertunang, maka Pompuan ini telah berjaya mengimportnya dari New York dengan nilai harga duit Malaysia 74 juta hengget sebentuk, dek kerana frust Rosmah Mansor berjaya mendapatkannya, maka Chegubard telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Penglipurlara Rakyat Malaysia (SPRM).

    Rosmah Mansor...!!!!

    Selain daripada isu sebentuk cincin permata berlian, gelang tangannya juga menjadi idola kepada puak2 yang menyampah dengan beliau... nasib lu laaaa... wahai Rosmah Mansor...

    Walau apa pun, semua perihal berkaitan Rosmah Mansor semua orang dah tau..., dan banyak lagi yang macam2 aaaaadaaaa... berkaitan Rosmah Mansor, ada yang mengutuk ada juga yang membela dan mungkin juga kebanyakannya mungkin fitnah atau mungkin benar... lantak pi kat dia lah....

    Cuma satu jer... yang lu orang tak tau... barangan di bawah ini kemungkinan juga sudah di beli oleh Rosmah Mansor... harganya USD 2 juta beb..., kenapa yang ini tak menjadi isu...???

    Sebabnya... siapa yang berani nak menyelak kat situ beb... kalau berani pun Najib sorang jer.... wakakakaka.... kalau Najib tau pun.. takan dia nak kecoh2 pulak kan... hahaha..

    Tapi macamana gua boleh tau... jeng..jeng...jeng.... hahahaha.... lu orang jangan buat fitnah kat gua pulak... hahahaha.... pastikan lu orang bawak 4 orang saksi baru boleh tuduh gua, selain dari itu see you in court.... hahahaha...

    So... jangan marahhhh... aaarrr.... sebab hanya gua dengan Najib jer... yang tau pasal barang nih... itu pun kalau betul Najib tau... buatnya Najib tak tau macamana ekkkk.... fuuhhhh... sumpah semerah padi laaa.. jadinya... muakakakaka.... !!!!

    Bra bernilai USD 2 juta dollar Amerika sedang diperagakan oleh seorang model, Adriana Lima di Victoria's Secret Soho Store, New York. Bra yang diperbuat daripada butiran 3000 berlian putih, permata , dan batu nilam hasil rekaan Damiani Jewelers merupakan antara yang termahal di dunia.

    Ini kalau duit Malaysia berapa hengget aaarrr...., tapi sssyyyhhhh... jangan bagitau utuseks meloya, berita hairan, kosmo, the bintang, suratjahbar MCA dan MIC... nanti diorang kecoh dalam front page beb...

    Santai hari Ahad beb... hahaha...

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:10 AM

    nak basikal..nak basikal..jerit budak itu pada ibunua tapi ibu takda duit ..nak beli ayam pun tak cukup macam mana nak bayar duit yuran kakak..duit duit

    ReplyDelete
  4. Bantai hari Sunday...hohoho11:10 AM

    "lu org ape kisah kalu aku beli brg2 bukan duit mak bapak korang... gua beli pakai duit org2 umporno depa sedekah sorg sehinggit jadi kalu di kali 28juta ahli, gua sudah ade 28juta jadi kalu tiap2 hari beruk2 tu sedekah takkan kot tak boleh...lu pikir le sendiri.." Big Mama@Badak Kasi@Katik@Dugong Bunting@First Lady@RM@Suami Najib deAltantuya

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:55 PM

    Pakai ape pun ...si Rosmah Mansor yg tak reti puas tuh, bernafsu bagai lautan tak bertepi tuh.. tetap rupanya macam tuh...pendek, gemok lagi hodoh,aish selisih malaikat 44 jadi mcm tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:38 PM

      Kalau ye pun geram jangan kutuk peribadi orang. Berdosa

      Delete
  6. Anti Fitnah2:58 PM

    Kamu ni tak habis nak buat FITNAH. BERTAUBATLAH!!!!!!! Ingat , pemfitnah bakal ahli neraka jahanam.

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:30 PM

    Bro dulu usd24 juta,skg rm24 juta pulak,apa hal ni bro? Mmg si rosmah ni dari dulu suka bawak barang masuk dan meniaga,tapi tak le bodoh nak beli sampai rm24 juta.slalu dia akan pau org lain beli.. Hehehe,so korang takkan dapat fitnah dia punye.apa punye cikgu la ko ni,baik ko attack org umno ni cara intelektual sikit.

    ReplyDelete
  8. Anonymous7:15 PM

    Memang Rosmah suka 'bling' kalau di bandingkan dengan isteri PM yang lepas.Dia selalu kelihatan berpakaian"over the top" macam christmas tree. Kalau beli cincin mahal mesti untuk di pakai kan. Tentu ada gambar menunjuk dia pakai cincin itu . Private function kot.Buat apa beli cincin begitu mahal kalau tak ada chance untuk show off.Cari lah photo.

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:04 PM

    dokumen kastam yg kau letak tu kan atas sah2 tertulis pengakuan barang- barang yang DIEKSPORT. haha. nak aku ajar ke term eksport ngan import? kau cikgu ke aku cikgu? haha #owned!

    ReplyDelete
  10. bro, fight like a man....
    hentam kaw2 najib pun tarahal...
    tapi kalau lu tak boleh hentam die,then lu alihkan kat Rosmah....haiyyaaa...malu beb..
    u can do better than that man..

    ReplyDelete
  11. Eja Pun Tak Betui11:07 AM

    Betui ka dia ni Cikgu??

    BERLIAN la...bukan BELIAN...BELIAN tu lawannya JUALAN...sakit hati je baca.

    ReplyDelete
  12. Anonymous11:13 AM

    ayya.. apa sudah jadik?.. dulu kata 24 million usd, sekalang sudah tukar jadi 24 juta rm.

    lepas ini tulun jadi 2.4 juta rm kemulian turun pulak jadi 2.4 juta rupiah... u punya maklumat dalaman suda pening ka?

    ReplyDelete
  13. Anonymous2:27 PM

    hahahaha..kantoi sudah ko menipu chegu bardbi..

    ReplyDelete
  14. Anonymous2:43 PM

    dalam hadith qudsi Allah brfirman,kalu AKU tk suka dgn manusia itu ,:AKU biarkan dia begitu saja..:maksud nya,lantak lah apa yg dia nak buat pat dunia ni,akhirat nanti dia akan di pertanggung jawabkan,mak kita toksah lah melampau2 menghina istri pemimpin kerajaan kita,walauapa pon hormati lah dia...

    ReplyDelete
  15. Anonymous12:38 AM

    chegubard teloq x dak..

    ReplyDelete
  16. GURU BESAR BARD XDA TELOQ4:56 PM

    Apa lah yg nak bising-bising sangat...Anwar al-Juburi dan Ambiga si Laknati tu ambil duit berbilion bilion dari Israel semata-mata nak menghancurkan Negara Malaysia, kau orang dlm PKR tak kisah pun. Kalau korang nak sangat duit, minta jer kat Al-Juburi dan Si Laknati tu jer...Malas berusaha, susah hidup marah kerajaan..aje nyer sial - Guru Besar Bard Tak Da Teloq

    ReplyDelete
  17. GURU BESAR BARD XDA TELOQ4:59 PM

    Nak buat perhimpunan HARAM BERSIH untuk rosakkan Negara, banyak duit...nak maju kan kerajaan negeri xda duit. Marah pada kerajaan Pusat.Buat fitnah macam-macam...apa salah duit yang banyak dapat dari Israel tu di bantu kepada Rakyat Malaysia yang memerlukan??? tak boleh ker Chegubard???

    ReplyDelete
  18. Anonymous11:09 PM

    butt yg tolol..sudah2 la..cara fitnah ko tu menunjukkan ko mmg tak berakal..ko terlalu bodoh nak persoalkn hal2 negara..nuar pun tak suka ko, tp ko masih tak sedar diri..

    nak kira senior ko lg senior dr sam ketot, tp dia dh ketua amk..ko hape ade??? sedar diri sikit!!!!

    ReplyDelete
  19. Anonymous8:29 PM

    fitnah otak ko......mmg betol lah.

    ReplyDelete
  20. Anonymous1:09 AM

    bangang hang cekgu butt....mmg btoi2 butthole...bagi ja butthole hang kat ketua gay hang tu...baru hang tau...langit tinggi rendah...

    dari USD 24m turun jadi RM 24m....xabis2 dok fitnah...buat2 la kebajikan sikit baru la rakyat sokong....bukan 24/7 dok memfitnah ja...weiii rakyat dah muak la dgn la fitnah hangpa nie....dulu kini dan selamanya memfitnah ja hang ni butthole ooi...

    ReplyDelete
  21. Anonymous9:40 AM

    Kelakar tengok komen orang malaysia. isu USD24m jadi RM24m pon boleh kata blogger tipu.. pernah dengar tak typing error?? adakah anda semua perfect sampaikan tekan keyboard tu mcm sniper head shot? and utk belwan (silap lagi..berlawan) dengan blogger...sumpah seranah..butthole la..tolol la..try to fight intelligently and with dignioty..alamak aku pon type error la..dignity k..silap taip..aduh pesal salu salah taiop ni? oh ye sbb aku da biasa guner keyboard and ak taip laju sangat. sebab aku efisyen aku ni pemipu...hahahah...korang semua ni lulus SPM ke?

    ReplyDelete
  22. Anonymous12:35 AM

    Cikgu yang error tak tau beza RM dan USD?...Yennadey

    Inilah contoh cikgu munafik yang jadi balaci Al Juburi untuk menfitnah sesiapa sahaja yang menduduki kerusi PM termasuk ahli keluarganya akan menjadi target Al Juburi.

    Dan puak-puak pendokong aljuburi akan twist-and-turn daripada USD kepada RM. Pasni agaknya kepada Rupiah 24 juta pula....Rabun atau buta hati tah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11:01 AM

      korang x tau beze che guavara dgn cikgu ke...sweet..blaja search kat google dlu k

      Delete
  23. Anonymous4:20 PM

    Komenter2 yang tulis fitnah cuba pikir kenapa MACC telah menahan A.Krishnan dari kastam kerana dalam borang DUTI RM0.00. Itukan menunjukkan perkara ini benar.
    Lihat gambar RM dan NTR dalam kereta sejurus kembali dari luar negara cincin yang RM pakai tu di jari kanan dia. Oh..jangan lupa gelang tangan juga di gambar itu.
    Fitnah APA?????
    Gambar TIDAK akan BOHONG BEB..!!!!

    KEEP IT UP Che'Gu BARD.

    Dedahkan aje semua tembelang mereka.

    ReplyDelete
  24. Anonymous10:20 PM

    hahaha
    alu tun nag falah taib gap arr.

    ReplyDelete
  25. Anonymous12:49 PM

    nilai lain tu rasenye die ikut rate masa tu kot..harga cincin tu USD8000000..tu klu convert jd RM ikut rate semasa jd lain..tpi nilainya bersamaan dgn 8000000 dolar gak..

    ReplyDelete
  26. Anonymous3:26 PM

    bodoh punya org umnongok ni..ni la contoh org yang ada akai tp bodoh piaq mcm unta tanah arab. ko xkesian ke kat mak bapak ko, yang rosmah tu guna duit kita. mak bapak ko kalo kerja toreh getah, suma brg naik, tp dia sedap2 belanja mewah..saper kata kalo kita benci org tu kita kena biarkan saje, lantak dia nak buat pe.

    ko kena tau, ada hadis yg menyatakan berpesan2 lah kita kearah kebaikan..kalo ko buat bodoh je yg semammgnya ko dah bodoh. (ada otak mcm tp mcm lembu)RM tu akn tarik ko gak di akhirat, sbb apa ko menyokong and xberi nasihat..sekurang2 nya, tanggungjawat aku n sesetengah org tu dah terlepas, untuk cuba memberikan yg zahir.

    kalo betul ditakdirkan Allah, umnongok jth [ru13 ni, kita boleh tgk berapa harga yg geng2 diorang kumpul.. tp ms tu pun dah kira terlambat, diorang dah belah. yg tanggung nye, anak bangsa kita sendiri.. nauzubillah

    ReplyDelete
  27. Anonymous3:40 PM

    Dedah jangan tak dedah biar terdedah

    ReplyDelete
  28. Anonymous7:34 PM

    Dedah sampai telanjang....Sampai nampak Butt dan Juburi. Pastu panggil Ulamak Terompah buat fatwa takde 4 saksi. Ha ha ha....

    ReplyDelete
  29. Anonymous12:18 PM

    kalau betul anuwar berahi tak tutuh chinadoll,sepatutnya dia dah tunjuk dah jam tangan omega dia dan berani bersumpah kerana dia tak buat.tapi kenapa sampai sekarang dia tak bernai?ada takut takut ker

    sekarang ini dijemput anuwar berahi untuk bersumpah tidak meliwat sepol dan menunjukkan jam omeganya agar tuduhan terhadapnya dapat dinafikan

    ReplyDelete
  30. Anonymous10:57 AM

    dah rosak org melayu asik mengata, memfitnah dan mencarut. ingatlah sikit mati wahai saudara. org melayu dah teruk berpecah belah. siapa yg rugi...org melayu jga yg rugi. bangsa lain bertepuk tangan tengok gelagat bodoh org2 melayu. akhirnya org melayu hilang kuasa dan hilang segalanya, nauzubillah

    ReplyDelete
  31. Anonymous9:22 AM

    saya xsokong mana2 sama ada kerajaan atau pembangkang...tp skrg ni saya tgk kerajaan bawah pimpinan najib ni semakin melampau...TOLONG LA..JGN INGAT RAKYAT MALAYSIA NI BODOH SGT!!makin lama makin byk muslihat!!

    ReplyDelete
  32. kepada PENCACACAI a.k.a kaki bodek tu jgn la nk backup lelebih, bg la reason yg kukuh n bernas skit....dh terang bukti pon masih nak cover apehal?...tu la asyik tgk berita perdana jer,smpai buta hati... guna la skit akal pikiran korang k?


    p/s: aku x sokong dan x penah mengundi mana2 parti tapi aku sayangkn malaysiaku..

    ReplyDelete
  33. Anonymous3:06 PM

    selamat hari raya semua, jum pergi rumah terbuka PM, tanya kak kak mah mana barang barang semua tu- ada branie?????

    ReplyDelete
  34. Anonymous12:55 PM

    apa kata kalu kita sama2 bangunkan negara kita..bukan menghemtam sesama kita..

    ReplyDelete
  35. Badrul Hisham..bertaubatlah..jangan kerana desperate tak dapat apa2 atau layanan yang istemewa dari BN maka anda begitu beriya2 menabur fitnah sana sini sehingga hilang pertimbangan jati diri..kau ingat kami bodoh ke..kelentong kau orang sikit pun tidak mengubah pendirian kami..kami guna hukum akal yang waras sebelum membuat sesuatu keputusan..bos kau anwar ibrahim bapak rasuah,zalim terhadap ahli PKR dan rakyat Malaysia,bapak kronism,bapak nepotism,bapak buntut,bapak zina,pengkhianat negara,bersengkongkol dengan zionis..lengkap kemunafikan dalam dirinya..orang macam ini nak dilantik sebagai PM Malaysia...siah malaikat 44..jangan mimpi kami akan beri undi ..pada PRU13 nanti kami akan pastikan PKR berkubur tanpa batu nisan..pakatan pembangkang(PKR,DAP,PAS) adalah lebih zalim dan teruk dari BN..gagal memerintah negeri yang dikuasai dan masing2 mementingkan diri sendiri..dalam masa yang singkat kroni2 kau dah menjadi kaya raya,habis harta rakyat dipulun tanpa belas kasihan..sabenarnya matalamat kamu semua berpolitik ialah untuk mengejar kuasa dan kekayaan dan bukanya kepentingan rakyat dan negara..janganlah nak berlakun..pengikut kau yang dungu tu bolehlah dikelentong tanpa menggunakan hukum akal yang waras terus terima gula2 kau..kesian mereka ditipu hidup2 dan membuat dosa kering demi kebodohanya..kamu semua dah rosakan negara,menghina agama Islam dan keturunan Melayu sematamata kerana kuasa dan harta duniawi hingga sanggup membuat fitnah yang dilaknat oleh ALLAH..janganlah nak menegak benang yang basah..maanusia macam kau wajib dicampak kedalam kandang harimau biar disiat2 daging kamu oleh pak belang tu..kau betul2 buat malu orang Rembau..nak bercakap tentang tanah adat..siapa kau??orang penipu macam kau tak layak nak jadi pembela keadilan kerana kau sendiri munafikin..aku ni waris Undang Rembau..tak usahlah nak kelentong..kepada semua saya nasihatkan kalau nak bersedekah hulurkan pada yang berhak dan bukanya pada munafikin Badrul..sia2 saja..nanti dia salah gunakan wang tersebut untuk kepentingan peribadi dan menabur fitnah..aku tak mahu terbabit tanggung dosa dengan munafikin..buat baik berpada2 buat fitnah jangan sekali2..nauzubillah..

    ReplyDelete
  36. Anonymous3:07 AM

    sebenarnya banyak lagi pembaziran yang telah dilakukan oleh kerajaan yang memerintah skrg..tetapi kebanyakan orang masih menyokong membabi buta..

    ReplyDelete
  37. Anonymous2:14 PM

    Pemerintah wajib perbaiki yg ini.. jgn berulang lagi sekiranya mahu terus kekal memerintah..

    -Halang artis wanita & lelaki yg merosakan pemikiran umat islam (Pakain seksi2, posing mengiurkan & hina isteri Rasulullah)berebut remaja2 skrg nk jadi artis tp xmau jd intelek
    -Perbaiki sistem perundangan dan hapuskan rasuah (stadium bumbung runtuh di terengganu, jalan compang camping, polis, kes2 jenayah yg x sudah)
    - Perlu telus dlm membelanjakan wang rakyat (tapisan demi tapisan sehingga yg terima cuma habuk jer dek dibaham kerakusan pegawai)
    - Turunkan semua kadar cukai dan jgn pula A turun B naik serupa xpyh turun (cukai motosikal turun cukai perkhidmatan GST pula naik)
    - wujudkan peluang pekerjaan secara telus bukan lgi pakai kabel2 nih.. (aku pointer 3.67 punya jenuh nk dpt keje dgn kome, kgkawan aku 2.4 pon leh jd cikgu KPLI)perlu tetapkan jurusan dan kepakaran mengikut komposisi pekerjaan (amik Media Komunikasi tp boleh pula jd Pegawai belia & Sukan) x adil dan apa relevan nya
    - Buat program, majlis dan keraian cukuplah sekadar yg berpatutan jgnla membazir.. (bunga api berjuta2, artis2 undangan)

    Mesej ini kepada semua pimimpin2 Melayu Islam x kira apa jua parti yg anda pimpin..

    ReplyDelete
  38. Anonymous3:54 PM

    alfa4M.. statement ko sangt bodohh.. marah kononnya cegubard wat fitnah... suruh bertaubat.. hbis yg ko tulis tu bukan fitnah?? fitnah anwar meliwat,zina, egen zionis,salah laku la..ape lgi la.. ade bukti?? ade 4 saksi??? cakap serupa lembu shahrizat je,.. chett!! bg pndangn biar la mcam muslim skit.. ni dh mngalahkn kapir...

    ReplyDelete
  39. Anonymous1:37 AM

    salam, aku pernah reject claim freight forwarder door to door service dari alor setar ke labuan sebab no chassis dan plat keta silap, lepas 2 hari mamat tu produce custom form baru itnerary dah alter. aku tanya mana dapat, cepat pulak tu. dia kata mat ca'i je gred 17 yg buat. bkn peg tinggi pun.

    ReplyDelete
  40. Anonymous11:00 PM

    rimas aku. napa byk sgt anjing menyalak kat sini. nak baca kisah benar pun susah.

    ReplyDelete
  41. Anonymous10:40 PM

    Kalau Anuar juburi semuanya fitnah, tapi kalau PM semuanya betul. Bertaubatlah chegu Bard

    ReplyDelete