Monday, August 10, 2009

Umno NS bertumbuk lagi ?


Semalam mendapat sms dari teman menyatakan
"satu pergaduhan telah berlaku di program Umno di Pusat Dakwah Paroi. Umno Rembau bertumbuk dengan Umno Seremban isu tanah adat jalan keretapi"
Belum reda isu Mesyuarat Umno Bahagian Seremban yang berakhir dengan 'bertumbuk' sehingga ada yang cedera tahun lepas, kali ini Umno bertumbuk lagi. Nampaknya Umno sudah ambil tempat Mic. Satu ketika dahulu memang sering dengar mesyuarat Mic bertumbuk tapi lama dah tak dengar sebaliknya kini sering dengar Mesyuarat Umno pula yang bertumbuk....

Seorang teman yang hadir mesyuarat Umno itu tidak menafikan tetapi mungkin malu untuk mengesahkan.

Pertama sekali sebelum pergi ke isu bertumbuk ini paling penting ialah Umno telah mencemarkan kesucian Pusat Dakwah Paroi (masjid) dengan mengadakan program politik. Pusat Dakwah penuh dengan bendera Umno. Sudah lah buat program politik bertumbuk pula di tempat tersebut.
Menurut satu sumber pergaduhan berpunca dari komen - komen Umno Rembau yang menggelar Ketua Bahagian Umno Seremban Datuk Ishak (Lenggeng) sebegai pengkhianat dan campur tepi kain orang lain.

Ini merujuk kepada tindakan berani Datuk Ishak yang turun menemui penduduk tanah adat Rembau yang punya masalah tidak mendapat perhatian dari Umno atau kerajaan Negeri berikutan tanah merka yang hendak dirampas. sila klik sini untuk membaca lanjut.

Sememangnya Umno Rembau dibawah Menteri Besar mahupun Ahli Parlimen ataupun kerajaan negeri tidak memberikan perhatian kepada penduduk tanah adat ini sehingga KEADILAN Rembau campur tangan dan mengenengahkan isu ini.

Malah selepas diketengahkan isu ini, ADUN Kawasan tersebut memarahi wartawan yang membuat liputan isu tersebut dan bercakap sombong akan potong jari jika apa yang dibawa KEADILAN akan berjaya.

Sememangnya che'GuBard mengaku menghubungi Datuk Ishak untuk sama bantu campur tangan dengan ketepikan sentimen politik demi nasib rakyat dan menyelematkan tanah adat. Kebetulan Kampung terlibat juga merupakan kampung halaman emak Datuk Ishak. Alhamdunillah Datuk Ishak turun jumpa penduduk dan janji akan jumpa Najib Tun Razak untuk dapatkan pembelaan. Sama ada dia sudah jumpa atau belum itu tidak pasti. Tetapi yang pasti sudah mula Umno datang dengan tawaran lain kepada penduduk, tetapi bukan secara rasmi dan terbuka sebaliknya secara bisik-bisik.

Malangnya majoriti pemimpin Umno ini bersikap politik didahulukan rakyat dikesampingkan. Maka mereka tidak boleh terima kehadiran Datuk Ishak bersama KEADILAN Rembau. Maka inilah punca pertikaman lidah sehingga menyebabkan pergaduhan di Pusat Dakwah........

Nama che'GuBard juga dilaporkan disebut dalam mesyuarat tersebut dengan katanya apa yang che'GuBard boleh buat.....jawapanya mudah memang che'GuBard tidak ada kuasa kerana tidak menang pilihanraya.....tetapi dengan tenaga dan sokongan yang ada kami lakukan yang terbaik membawa pembelaan kepada rakyat.

8 comments:

  1. biar UMNO ghuyup...apa saiful bahari buat kat gembau? Buat rumah besar kat TTJ plak...fitnah,fitnah.

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:03 PM

    cikgu bard kaki fitnah.... yg betul semua Umno....undi Umno masuk syurga.....hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:22 PM

    kotakan janji kau zaiful 'POTONG JARI' sekiranya isu tanah adat di Rembau dapat diselesaikan, ADA BERANI??? Bosar golombung eh..
    bonci den....

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:26 PM

    bagus bard teruskan...........den yakin kau akan berjaya sok kita jumpa di rembau

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:44 AM

    kisahnya bermula bila dalam ucapan tokmat kutuk2 ketua bahagian seremban (dato ishak lenggeng) kononnya dato ishak menyebok masalah rakyat di rembau. Ada sorang perwakilan rembau menyampuk & mempertahankan tindakan dato ishak yang membela rakyat rembau. Anak dato'azman (abang mat hassan) iaitu boy (yang utang ngan along tu) hati panas. Dan mereka pun bertumbuk. Aku yang ahli umno ni pun malu..bodo..

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:17 PM

    salam,

    saya rasa maklumat yg sdr terima adalah salah, tiada adegan tumbuk menumbuk seperti apa yg diharapkan oleh sdr che gu tp hanya perang mulut, biasa la pembangkang mcm saudara mudah kena tipu dan nak cari publisiti murahan, pemkiran saudara kelas pertama tapi rohani dan minda sdr kelas pengemis. hidup Dato Ishak Ismail

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:31 AM

    hahahaha nak selindung lai ko...memang bergasak aritu ..... wartawan dihalau....

    dato ishak yang bela tanah adat dituduh khianat ? ..... tok mat yg duduk diam tengok tanah melayu tergadai dituduh wira.... khairy lak panik tak tahu nak buek apo,.....hahahahahaa

    along , ghombau

    ReplyDelete
  8. Anonymous4:42 PM

    mb harus ditukar kalau tak mampos ns akan hilang kepada pembangkang....

    aku umno tapiu aku hormat org muda mcm badrul ni .... umno makin hilang org mudanya

    ReplyDelete