Monday, August 17, 2009

Nora menulis lagi.....

Memang che'GuBard ahli MPP KEADILAN tetapi bukan dalam struktur KEADILAN Selangor jauh sekali terlibat dalam Kerajaan Negeri Selangor, untuk masuk campur bukan tak hendak membantu tapi macam yang ramai ketahui...

che'GuBard dan hantar tulisan Nora untuk perhatian dan tindakan tetapi hampir tiada pemimpin Selangor yang peduli..mungkin sibuk sangat rasanya....

Di perturunkan pula tulisan Nora yang baru di sini.

Nora...nak tulis balik

Dalam tulisan-tulisan lepas ramai antara yang membaca tulisan Nora menghantar SMS dan e-mail. Nora bagi kami tolong Nora. Nora membalas, ini bukan masalah Nora nak projek. Nora tak terror buat projek dan Nora tak nak projek-projek. Nora dari dulu berniaga sendiri. Hari ini Nora kerja dan letakkan berniaga sebagai aktiviti sambilan. Bukan projek k. Nora mahukan keadilan sekira nya kerajaan yang di dokong oleh Pakatan Rakyat memerintah. Nora tidak mahu Pakatan rakyat sama aje dengan UMNO. Itu salah dan itu bukan perjuangan yang kita lakukan selama ini. Hari ini Nora membantah UP TOWN Seri Gombak yang di terajui oleh Skuad Bogel. Lagi teruk Nora sedang menunggu salah seorang pemilik UP TOWN Seri Gombak itu yang juga merupakan penasihat salah satu persatuan peniaga untuk membantah tindakan persatuannya yang mahu mengemukakan saman kepada GMI. Nora sedang menunggu orang yang diberi projek oleh Kerajaan Negeri Selangor ini bangkit dengan garang mempertahankan usaha kita memansuhkan ISA. Ini Nora nak pesan – kita ikhlas berjuang-mengambil risiko untuk mendesak hapusnya ISA tetapi mereka yang diberi kemudahan – diberi projek – diberi ruang dan segala-galanya. Ini namanya TIDAK ADIL! Setakat ini SKUAD BOGEL tidak pula berani seperti kata-kata pelayar laman web Nora – bertindak bogel di hadapan Pejabat Kementerian Dalam Negeri untuk menuntut hapuskan ISA. Usahkan itu, hadir untuk membantah ISA tempoh hari pun tidak - maklumlah dah dapat projek. Itu yang sepatutnya kita bantah. Kita yang bergelar reformis – tidak meminta projek dan habuan tetapi sekiranya nama kita digunakan dan mereka yang tidak berpatutan, dapat projek mak secara relatifnya KEADILAN tidak tercapai matlamatnya. Apa pun Nora mahu tunggu mereka yang duduk dengan projek Kerajaan Negeri Selangor – UP TOWN Seri Gombak itu membantah tindakan menyaman GMI. Mungkin mereka akan buat setelah tersiar coretan Nora ini tetapi moralnya mereka tidak tergolong dalam orang-orang yang ikhlas berjuang. Sanggup bogel untuk projek diri – tentang kerajaan Negeri Selangor – kemudian deal dan terus senang dengan pengorbanan orang lain. Kita tunggu – kita tunggu dan sekiranya tidak ada maka ini akan menjadi pengajaran kepada politikus kita yang buta dalam menilai erti pengorbanan yang meletakkan dia di situ.

Nora akan dedah dengan lebih terperinci – kerana apa – kerana Nora tahu dan kerana sebelum ini Nora asyik berdiam.sila klik sini untuk baca tulisan Nora lagi.

2 comments:

  1. Anonymous1:43 PM

    apa maksud tulisan cheGuBard....adakah selnagor ini pemimpin nya sombong dan tak boleh campur tangan atau nasihat dari pusat ?

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:34 PM

    nora...... kenapa dgn khairy laki kau tu adakah semua nama khairy kejam macam tu

    ReplyDelete