Friday, February 26, 2016

Media kerajaan Selangor cuba burukkan Anwar ?

Catatan Umum
26 Febuari 2016

1. Tiba - tiba pagi ini mendapat banyak masej dari teman dikenali dan beberapa nombor yang tidak dikenali. Marah - marah kononya kerana Anwar menyokong Najib. Di tanya dan diteliti man sumbernya, rupanya ia berpunca dari laporan media milik Kerajaan Selangor yang bertajuk "Wan Azizah : Anwar tidak setuju jatuhkan Najib".


2. Setlah dibaca penuh rupanya kenyataan dan garis Anwar Ibrahim sama seperti garis SAMM iaitu krisis negara hari ini bukan hanya krisis menukar Perdana Menteri tetapi perlu dirobah sistem yang jelas gagal menjaga kepentingan rakyat. Berita ini memetik Wan Azizah yang menyampaikan pesanan Anwar Ibrahim.

Pesanan Anwar ini sesuai pada masanya kerana ramai terpesona dengan Mahathir yang sedang giat semula memperkudakan sentimen rakyat untuk menggulingkan Najib dan menyelamatkan kroni dan proksinya supaya berkuasa penuh semula dari aspek politik mahupun ekonomi.

Kita harus ingat Mahathir mempertegaskan berkali kali dia bukan hendak meenjatuhkan Umno jauh sekali menukar sistem , dia cuma mahu menjatuhkan Najib dan memilih PM yang beliau fikir lebih layak kononya. 


Inilah garis Anwar dan inilah garis SAMM iaitu perubahan total dengan menyatukan rakyat mendepani semua unsur Umno bukan ditipu oleh Mahathir buat sekian kalinya. Kali terakhir Mahathir berjaya menggunakan sentimen rakyat mencapai nafsu rakusnya ialah ketika mengembeling kekuatan rakyat menjatuhkan Abdullah dan menaikkan Najib.

3.Apa yang dikatakan oleh Wan Azizah dalam berita itu betul tetapi jJelas tajuk berita ini telah memberikan gambaran salah dan menyebabkan Anwar dan Wan Azizah diserang. Persoalanya adakah ia disengajakan dan terancang ? Bila melihat semua betapa lajunya media - media sosial yang digunakan kartel untuk menyerang che'GuBard beberapa hari ini menggunakan tajuk berita bagi menimbulkan kemarahan ramai pada Anwar seolah Anwar kini duduk bersama Najib Razak maka kemungkinan dirancang itu tidak boleh ditolak.


5. Mahathir makin hilang 'tenaga' untuk mendepani Najib bagi menggulingkan Najib untuk menukar kepada PM yang boleh jadi bonekanya. Rakyat mula sedar siapa Mahathir dengan skrip lamanya  maka perbagai pendekatan baru sedang diusahakan bagi membolehkan Mahathir memperkudakan sentimen rakyat. Adakah ini antara pendekatan barunya melalui anak angkatnya ?

dan percayalah lepas perkara ini kantoi dan selepas tulisan saya mula tersebar maka mereka akan padam berita tersebut atau tukar tajuk lain, namun beratus ribu orang telah percaya dan terpedaya dengan tajuk awal tersebut dan mula marah dengan Anwar dan Azizah.

tulisan  : che'GuBard

1 comment:

  1. Anonymous6:28 PM

    setuju. klu bas dah rosak teruk tak guna tukar pemandu sj. tukar bas terus!

    ReplyDelete