Monday, February 13, 2012

ISRAEL MEMBELI MINYAK SAWIT KELUARAN SIME DARBY?

Kenyataan Terbuka
Solidariti Anak Muda Malaysia
13 Mac 2012

LAGI DATA LIBATKAN PERDAGANGAN SAWIT MALAYSIA - ISRAEL DI TEMUI

Pada 8 Febuari 2012, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah membuat pendedahan awal mengenai wujudnya dagangan Sawit terus oleh syarikat tempatan dan penghantaran secara terus dilakukan dari Johor ke Israel. Namun regim terus mendiamkan dari memberikan jawapan rasmi. Hari ini satu surat rasmi dari SAMM telah dihantar kepada Kemneterian Perdagangan Antarabangsa dengan dihantar salinan ke Perdana Menteri Malaysia serta pihak media untuk memberikan respon mengenai perkara ini.

Namun dalam media baru ramai 'pemain cyber upahan' cuba memberikan penafian lemah.

Terbaru ialah dokumen di perolehi dari "Index Mundi" dan IMF yang cukup mudah dicari melalui internet. Link yang ini menunjukkan bagaimana penjualan minyak sawit Malaysia dalam matawang New Israeli Syeqel dan harga minyak sawit Malaysia telah di senaraikan dalam futures trading (harga masa depan) sehingga Januari 2012 juga dalam New Israeli Sheqel. Tertera dengan jelas adalah nama Sime Darby dari Malaysia. Kini rakyat Malaysia harus mendapatkan penjelasan dari pihak Felda dan Sime Darby samada mereka ada terlibat dalam apa-apa penjualan minyak sawit Malaysia kepada Israel.

link adalah seperti di bawah :

Rakyat harus membuka mata dengan fakta ini kerana di depan rakyat tempatan Regim menuduh orang itu dan orang ini sebagai 'agen Amerika' dan sebagainya tetapi hakikat sebenarnya Malaysia terus menerus menjadi pembantu ekenomi Israel.

Pada 8 Febuari lepas, SAMM telah menunjukkan kepada pihak wartawan mengenai beberapa dokumen perniagaan termasuk dokumen rasmi kerajaan yang menunjukkan dua buah syarikat yang menghantar terus minyak sawit ke Israel. Dua syarikat tersebut ialah Mewaholeo Industries Sdn. Bhd dan IOI Croklaan Sdn Bhd yang mana kedua dua syarikat tempatan tersebut punya alamat beroperasi di Johor.

Kenyataan sebelum ini yang menyatakan kononya Malaysia tidak mampu menghalang perdagangan terus Malaysia dan Israel kerana ia melibatkan syarikat asing yang melabur di Malaysia ialah bertujuan menipu dan mengelirukan. Sudahlah kenyataan tersebut menunjukkan kelemahan negara hanya kerana untuk menarik pelaburan asing maka kita gadaikan prinsip membela Palestin dan usaha pembebasan kiblat pertama umat Islam. Malang lebih dari itu regim menyelindungkan urusan bahawa wujud juga perdagangan terus libatkan syarikat tempatan.

Pihak Regim diminta tampil memberikan penjelasan mengenai perkara ini dan rakyat harus membuka mata sikap hipokrasi regim penguasa dalam perkara ini.


che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia

email : cheGuBard@gmail.com
blog : http://chegubard.blogspot.com
web : www.anakmudamalaysia.com

link berkaitan klik tajuk bawah :

5 comments:

  1. Anonymous10:10 AM

    Apa komen pasal anwar nak pertahankan israel?

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:49 AM

    anwar barua bangsa...tak habis2 buat huru-hara dalam malaysia nie...mcm la klu die jd PM mlaysia mkn bagus..baru dpt beberape negeri je dh hbs melayu kene lanyak dgan cine babi dan keling hitam paria...ape pon xboleh

    ReplyDelete
  3. Terima kasih cheguBard kerana sudi menampilkan maklumat yang telah saya kemukakan berkenaan penjualan minyak sawit kepada Israel. tulus dari tahirnisa.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:05 AM

    jahanam punya umno islam digadai!!! hancurkan pemimpin zalim!!!

    ReplyDelete
  5. PFFT...
    KESIANYA KITA...

    ReplyDelete