Thursday, August 05, 2010

Tulisan Nora siri 2

Salam semua, Masa sudah tiba utk kita mengatakan yg benar. Kita bukan follow like buffalo. Perjuangan yg kita tempuh dahulu mberi ruang kepada mereka utk melunaskan tuntutan reform bukan untuk jadi tuan dan kita jadi hamba. Kita sepatutnya ...melakukan perubahan.Kita tentang kronisma dan hari ini kroni dan org politik memberi utk sokongan. Jgn merepeklah ckp pasal reformasi kalau platform yang ada itu tidak diperjuangkan oleh kita ramai-ramai. Nora tuntut perubahan - nak tolak nora keluar tolaklah biar Nora tgk satu-satu yg berani tu. Nora tak minta apa-apa selain dari keadilan. Nora susah masa reformasi pun bukan nora yg minta bantuan tetapi org lain yg minta untuk diri mereka sendiri atas nama nora. Dari dulu benda ini berlaku. Azmin dok cakap ada bantu Nora - nak tanya YB ..YB bagi duit tu pada siapa huh..kalau bukan org keparat ygn dulu sebok siat YB. Ingat tak YB kita punya bicara-bila YB minta sokongan undi. Nora kata Nora sokong ada yang pandang YB pun tak nak - hari ini menjilat YB dan dapat benda-benda. Nora bukan marah - rezeki org itu org itu dapat tapi kalau pemimpin kita bagi pada penyamun itu satu kebodohan dan itu satu tidak keadilan. Bukan ada personnel attack pada YB malah pada Tan Sri Khalid juga - org yang nak bogel diberi itu dan ini semata2 nak tutup mulut. Nora tahu ramai yg akan marah bila nora bersuara tetapi dalam masa beberapa tahun bila nor hidup sendirian nora ambil kesempatan belajar dan mula membaca untuk mengetahui apa yang sebeanrnya berlaku. Noira sedar dulu ada orang yang menolak reformasi - mengatakan ianya mencampakkan diri kedalam kebinasaan tapi hari ini wahhhhhh macam reformasi tu bapak dia punya..betul tak Pak Khalid..dari IKD tu.

Anwar Ibrahim kena cari meraka yang faham dengan reformasi - ramai ada. Mrk tahu selok belok dan mereka kenal. Anwar Ibrahim kalau susah sangat nak tanya org tanya Uncle Li - dia tahu. Dialah antara
org yang da tolong Nora - Nora tak selindung. Orang yang deserve di puji di puji dan org yang tidak kalau dibiarkan akan menajdi virus mengotorkan dan merosakkan keadaan.
Nora noteskan jawapan Nora kepada Notes Nora yang pertama. Ini bagi semua dapat membaca apa yang tersirat dalam hati Nora. KAlau kita pertahankan Anwar kerana di fitnah adalkah kita akan membiarkan budaya fitnah ini melarat dalam politik kita ini. Tidak akan Nora diamkan!

Sekali lagi untuk mulut2 puaka yang ada kononnya Nora sertai Ezam. Pirahhh mangkuk sial. Nora tak ikut Ezam. Sebenarnya Nora dah hampir 3 tahun lebih kuar dari PKR utk serta PAS...kenapa ..nanti Nora bagi tahu. Apa pun bagi yang mrk seperti YB Zuraidah, Nora akan berdepan dengan korang satu ketika nanti.

Biar apa org nak kata - kalau Nora berani 13 kali ditahan polis Nora inikan pula nak jumpa korang dah bangkit memperbetulkan keadaan.

Salam - geram Nora tak abis lagi dengan mrk yang membuat fitnah. Kita lenyapkan mereka yg buat fitnah, mrk yang hari dapat hasil dari perjuangan orang lain, mrk yang YB Zuraidah dan YB Azmin bagi projek untuk terus melakukan penindasan dengan duit yg dia orang dapat. Jgn jadi bodoh. Nora belajar satu..Nora tak akan hadir bermain politik krn kat situ korang hebat. Nora akan ajak ko rang main dalam gelanggang Nora plak...ada berani....apapun Nora tak pernah tolak reformasi dan akan terus menyokong perubahan yang baik tapi bagi kepimpinan dan mrk yang kotor bergelumang dengan politiking - berjumpa Nora nanti satu hari .....kita tgk buku bertemu ruas......maaf bahasa biadab untuk org yg biadab - penipu dan asyik mencari ruangan utk diri.

1 comment:

  1. Anonymous12:14 PM

    mereka yang bijak berpolitik tidak sama yang gigih bereformasi
    orng politik bijak mengunakan peluang,orang reformasi hanya lah bahan bagi orang politik,bahan untuk mereka melonjak keatas.tetapi jika kamu bijak berpolitik dan bereformasi...kamu pasti melonjak lebih tinggi lagi...wassalam....

    ReplyDelete