Tuesday, April 13, 2010

Pesanan dari Bagan Pinang dan Rembau buat pengundi Hulu Selangor

Bn memang biasa dengan penipuan.

Semasa PRU ke 12 (2008) masih ingatkah kita apabila Najib Razak selaku Pengarah Pilihanraya Bn semasa melancarkan Manifesto Bn dengan selamba mengumumkan 'Minyak tidak akan naik tahun ini'..... pengumuman ini menjadi berita utama di semua media arus perdana. Malangnya selepas menang pada tahun 2008 sah minyak dinaikkan dengan nilai paling ' mencekik darah'.... Sah Bn menipu....

Di Rembau Bn menang dengan perbagai janji manis tapi sampai sekarang ... ermmm 'hampeh' semua tinggal janji.... malah mimpi penduduk sendayan nak tengok ahli parlimen mereka yang janji banyak kali nak sampai pun 'kencing'.......(sendayan dalam Parlimen Rembau)

Pada 11 April yang lalu dibawah pimpinan Sdr. Azizi (Timbalan Ketua AMK NS) dan team Solidariti Anak Muda Malaysia (dibawah pimpinan Saufi) telah menziarahi satu perkampungan Inida yang mengundi Bn pada PRK Bagan Pinang yang lalu kerana terpadaya janji kosong Bn.

antara sebahagian penipuan yg telah berlaku ketika PRK bagan pinang yg lepas adalah janji BN utk memberi peruntukan sebanyak rm 25juta bagi pembinaan 150 unit rumah PPRT di ladang siliau yang hakikatnya projek ini sepatutnya berlaku pada 10 tahun yang lepas. ini bermakna mereka sentiasa mengulangi janji yang sama pada setiap pilihanraya yang berlaku. keduanya, mereka berjanji untuk memberi tanah seluas 1 hektar bagi pembinaan sekolah yang dijangka siap dalam tmpoh hanya 1 tahun bagi menggantikan sekolah SRJKT ladang sungai salak yang selama ini beroperasi dalam premis kedai 2 tingkat di ladang sungai salak. yang ketiganya adalah janji BN utk membantu semua penduduk miskin yg berpendapatan bawah rm700 layak mendapat bantuan dari JKM (jabatan kebajikan masyarakat) sebanyak rm 300 juga tidak terlaksana. ini hanya sebahagian dari janji-janji yg perlu diselesaikan dengan segera sebelum PRK hulu selangor bermula..

kemarahan yg selama ini disimpan diluahkan dengan kata-kata amaran daripada sebahagian penduduk-penduduk kawasan estet yg terlibat..
inilah kawasan yg sepatutnya didirikan rumah PPRT utk penduduk estet yang dijanjikan selama lebih 10 tahun. keseluruhan kawasan adalah 15 ekar. yang menjadi persoalan adalah, selama 10 tahun siapakah yg mengambil hasil keuntungan jualan buah sawit itu dan terdapat menara celcom juga didirikan di atas tanah tersebut yang mana siapa yang menerima sewaan tapak menara itu yang dianggarkan sekitar rm 2000..???
wakil kaum india estet ladang siliau sedang memberi penjelasan dan bukti penipuan kerajaan BN terhadap penduduk-penduduk keempat empat estet dalam jajahan dun bagan pinang..

4 comments:

  1. BN memang suka tipu.. masih mau simpan lagi ka.. kasi buang saja...

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:00 AM

    aku kagum dgn chegubard nie..... dia tak henti kerja... anak 2 buah dia dlm SAMM terlatih dan bersungguh !!!

    ReplyDelete
  3. masalahnye ramai rakyat malaysia nie mudah terpengaruh dgn janji2 manis AMno. Inilah tugas paling berat Pakatan Rakyat utk menyedarkn rakyat terutamanya org melayu utk menjadi lebih cerdik dan berani.

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:48 PM

    Umno memang nak menang dan dia akan buat mcam2 janji untuk menang.....janji dia yang paling gila ialah di hulu selangor....Mari kita ikut perkembangan di hulu selangor bagaimana cik najib dan encik rosmah handle........Anak muda teruskan agenda menentang penindasan dan kezaliman.......cipta sejarah dari sejarah.....REVOLUSI Che'gu bard....

    ReplyDelete