Tuesday, January 29, 2008

Faizal Tahir 'versi' PROTES !!!

Pagi ini che'GuBard ketawa sendirian ...nasib baik Era ada di pejabat untuk teman gelak. Tajuk artikel ini merupakan tajuk email seorang teman yang diterima pagi ini......dibawah merupakan keratan email tersebut.

Ten minutes later, I saw Dr. Nasir, V Selvam (above) escorted to the truck. This was followed by other PSM leaders - Rani and Saraswathy. More people filled up the truck before it sped off. However, it returned to collect more people arrested, such as Chegubard, member of KeADILan’s Supreme Council (below).

badrul_small.jpg
Chegubard was unfazed. He led the crowd with shouts of “Hidup Rakyat” while still on the edge of the truck. He even delighted us with his version of Faizal-Tahir-throwing-t-shirt (minus the body baring) by flinging his yellow t-shirt towards the crowd, as four burly officers pushed him inside the Black Maria.

teman tersebut telah memetik artikel tersebut dari blog Eliwong sila klik untuk membaca lanjut

ada juga beberapa email dari teman - teman yang mencadangkan agar laporan terhadap anggota Polis yang mencarut dan memukul dilanjutkan ke Bahagian Tatertib Polis. Malah ada email dari seseorang yang mengaku orang dalam Polis juga yang turut marah dengan kejadian tersebut dan berasa malu. Katanya anggota polis tersebut yang dikenali sebagai 'Misai Gemuk' memang sering kurang ajar. Dalam email tersebut dia turut memberikan no. plat motosikal Honda EX5 yang sering Misai Gemuk gunakan iaitu BDR 5070.

Nampaknya rakyat sudah buka mata. Dalam PDRM sendiri sudah mula sedar. InsyaAllah che'GuBard akan berbincang dengan beberapa orang teman untuk mengambil tindakan lanjut.

Mengenai 'bagaimana che'GuBard boleh lepas ?' satu sahaja jawapanya 'anak muda perlu berani dan faham undang undang...' Polis sendiri tidak faham undang undang..polis hanya ikut arahan..bukan ikut undang undang...

Semua anak muda dijemput ke Bengkel undang - undang dan anak muda 9 Feb. 2008, 3 petang di Pejabat keADILan Negeri Sembilan. Bengkel anjuran Seketeriat Bertindak Anak Muda Malaysia ini diadakan dengan sokongan Majlis Peguam Malaysia dan Suaram. Peserta bengkel ini akan diperkasakan dengan hak sebagai warga Malaysia.

3 comments:

  1. Anonymous4:12 PM

    Pehhh...! macam ini baru contoh perjuang...
    ...nak berjuang pun kena brani dan betul caranya...ayuh anak muda pakat pi la ke bengkel udg2 tu...

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:04 PM

    Bard...awat hang tak bukak baju mcm faizal tahir buat tu??? musti hang glamer ngalahkan khairy beruk...kekekeke

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:33 PM

    Anak muda kalau mau serang Kedah kasi tau la, bole kita turun.
    From:
    http://profiles.friendster.com/muxsyahmi

    ReplyDelete