Tuesday, September 18, 2007

Ahli Majlis ketua cawangan BN punca Majlis Perbandaran masalah..

Ahli Majlis yang duduk dalam setiap majlis perbandaran yang terdiri dari pemimpin politik Barisan Nasional jelas tidak mampu memastikan pengurusan yang efisyen dan jujur, katanya.

Malah kehadiran mereka yang rata-rata tidak mempunyai pengalaman dan pengetahuan pengurusan pembandaran hanya melemahkan dan memparahkan lagi penyelewengan, katanya.

Contohnya Majlis Perbandaran Seremban dalam website rasminya dengan jelas menyebut 17 kerusi diperuntukkan untuk mewakili orang awam dari 23 jumlah penuh ahli Majlis, katanya.

Amat menarik disebut dengan jelas pecahan 17 yang mewakili orang awam itu ialah Umno (7); MCA (4); MIC (2) Gerakan (2)Dewan Perniagaan Melayu (1) dan Parti Progresif Rakyat (1), katanya.

MB sendiri pun mempunyai rekod melantik adik beradiknya sendiri untuk menggangotai ahli Majlis Kerajaan Tempatan dalam Negeri Sembilan, katanya yang juga pernah bertanding menentang Mohamad di Dun Rantau pada pilihan raya umum 2004.

Sebelum ini, dalam laporan audit yang terdahulu Mohamad juga dikaitkan denga skandal isu penggunaan wang dana khas kemiskinan

baca lanjut klik sini

2 comments:

  1. Anonymous11:39 AM

    Salam....Bard hang apa khabar ?

    nak highlight satu benda ...secara peribadi aku akui tulisan hang tak le baik sgt tapi menarik .... selain di blog aku ikuti kolum Salam Benua hang dalam buliten rakyat dan hang selalu gak dpt liputan siasah, harakah dan beberapa tabloid politik tapi awat jarang jarang sekali dpt ruang dlm Suara Keadilan ? hang boikot SK ke SK boikot hang ?

    ReplyDelete
  2. Tiada siapa yang boikot siapa.........

    ReplyDelete