Friday, May 06, 2016

Kebodohan pemerintah bila tuduh pembangkang tak majukan kawasan



Semua kuasa dan tanggung jawab pembangunan ialah tanggungjawab Kerajaan yang berkuasa sama ada projek di bawah kerajaan pusat atau projek dibawah kerajaan negeri.

Asasnya wakil rakyat pembangkang berperanan sebagai pendesak dan pemantau. Ini lebih parah lagi dengan sikap kerajaan negeri atau kerajaan pusat yang tidak menghormati demokrasi dengan tidak menyalurkan peruntukan 'pembangunan' kepada wakil rakyat pembangkang.

Maka apabila Zahid Hamidi bercakap di Sarawak berkenaan pembangkang tak mampu bawa pembangunan kepada rakyat ia ialah satu benda yang menunjukkan kebodohan dirinya sendiri.

Tetapi ia tidak pelik kerana jika diteliti beberapa bulan lepas Azmin selaku MB Selangor juga melakukan benda yang sama apabila menyerang Khalid Ibrahim dengan menyalahkan Khalid kerana kawasan ADUN Perlabuhan Kelang kotor dan iada pembangunan baru. Soalnya Khalid ialah ADUN Pembangkang semua termasuk urusan bidang kuasa PBT dibawah kuasa dan tanggungjawab kerajaan negeri. Tak kanlah Khalid nak bawa lori sampah dan penyapu membersihkan kawasan. Apa yang disebut Azmin mendedahkan kelemahan sendiri kerana kegagalan kerajaan negeri. Kalau ada kegagalan Khalid mungkin jika dia tak muncul menemui pengundi atau menguruskan desakan aduan atau pengundi kawasanya dengan baik.

Satu lagi persoalan timbul dalam laporan media ketika Azmin menyerang Khalid dia menyebut mengenai tidak ada Pusat Khidmat kononya dan baru itu PKR (Kerajaan Negeri) membuka pusat khidmat bagi menguruskan masalah kawasan Perlabuhan Kelang, maka persoalanya semenjak Khalid menjadi ADUN bebas dia tidak lagi memperolehi peruntukan pusat khidmat dan lain - lain peruntukan kawasan maka hampir setahun lebih itu ke mana peruntukan semua itu disalurkan ?

Azmin diminta lebih bijak dalam mengendalikan dendam politik jangan kerana dendam politik kamu PKR dilihat tidak ada beza dengan Bn (Umno).

3 comments:

  1. Anonymous9:24 PM

    Azmin kan Bekas Gundik Umngok

    ReplyDelete
  2. Masing2 nak nama cantik dengan cara memburukkan nama orang lain

    ReplyDelete
  3. Ini yg dikatakan tak cerdik... Kita yg berkuasa dan ada duit,,, suruh yg xde duit utk buat pembangunan,,,sama je peragai dgn parti yg satu lg tu,,.

    ReplyDelete