Thursday, March 06, 2008

ANWAR DI REMBAU 6/3/2008



Upacara bermula jam 4.30 petang. Bermula dengan ucapan dari calun DUN dan CheguBard. Membawa bersama buku rujukan kisah salah guna kuasa Dollah Badawi dan Khairy. Berkisar tentang penyelewengan skandal pertukaran minyak dan makanan Iraq, kisah Kamaluddin yang bersekongkol dengan pengeluaran peralatan senjata dan beberapa kisah menarik. Beliau turut mempertikaikan asal usul KHAIRY yang mengaku sebagai anak jati REMBAU sedangkan lahirnya di luarnegara dan membesar di SIngapura sementara melanjutkan pelajaran ke London. Menggunakan bahasa NEGERI SEMBILAN dan jelas beliau adalah anak tempatan yang terus menjunjung budaya sendiri.

Beberapa minit kemudian, Anwar pun tiba dengan diringi konvoi motosikal dan jeritan “REFORMASI” pun bergema. Kelihatan beliau amat keletihan tetapi bersemangat untuk menemui rakyat di REMBAU. Ucapan beliau disambut dengan gelak ketawa. Beberapa cerita dan kisah tentang penahanan, salah guna kuasa dan cita cita Barisan Alternatif apabila memenangi pilihanraya nanti. Sedikit tentang penyelewengan perlantikan penghakiman dan rakyat memberikan sambutan yang amat hebat apabila Anwar berjanji untuk mengurangkan harga minyak, pendidikan percuma dan disudahi dengan memperkenalkan wakil DUN DUN di Rembau.

Kedatangan dianggarkan seramai 6,000 orang dan Chegubard menjelaskan bahawa pada awalnya mereka memohon untuk mengadakan di padang yang lebih besar tetapi beliau telah TIDAK DILAYAN oleh Pegawai Daerah Rembau, malah menyedihkan panggilan talipon beliau diputuskan oleh Pegawai tersebut. Namun tidak mematahkan semangat dan kedatangan hari ini sekurang kurangnya memberikan beliau suntikan untuk meneruskan cita cita beliau.

Sebelum ceramah dimulakan, sempat juga wak bertemu dengan CheguBard sendiri dan beliau menyatakan kekecewaannya apabila signboard dan bendera dibuang oleh samseng samseng BERUK REMBAU tajaan Khairy. Berbelas ribu sudah dibelanjakan tetapi banyak poster dan bendera yang musnah dan dibuang oleh samseng UMNO. Jentera PKR memasangnya pada waktu malam dan keesokan harinya semua sudah hilang. Malah ada yang dibakar.

Setibanya di lokasi ceramah, Anwar di usung dan terus memberikan ucapan

Pada hadirian memberikan perhatian

Chegubard memberikan posing istimewa

Sedang memberikan taklimat kepada penyokong DAP yang datang memberikan sokongan

Anwar membongkar kisah Dollah, Kerajaan dan Beruk Rembau

Penonton semakin ghairah mendengar ucapan

T SHirt menarik …… “UNDI CIKGU, JANGAN UNDI MENANTU

Penonton yang semakin teruja sambil ketawa mendengar penerangan

No comments:

Post a Comment