Sunday, September 04, 2016

Kertas siasatan BPR ke atas Azmin lengkap tetapi kenapa tidak didakwa ?

Catatan Hujung Minggu
4 September 2016
Bagaimana Azmin menjadi kebal ?
1. Catatan hujung minggu ini mengajak semua berfikir, sangat boleh dibezakan bagaimana semua kekuatan regim digunakan bagi mendepani Ketua Menteri Pulau Pinang, Sdr. Lim Guan Eng sehingga beliau ditahan bermalam dilokap dan didakwa dengan satu pendakwaan yang sangat lemah kerana status tanah yang dikaitkan dengan tuduhan terhadap Lim Guan Eng tidak pun bertukar. Namun dalam kes Azmin Ali SPRM dilihat bertindak sangat lembab dan perlahan walaupun jelas bukan sahaja status (syarat nyata) tanah pertanian yang melindungi zon hijau Paya Indah Wetland bertukar tetapi status Hutan Simpan Kuala Langat turut bertukar menjadi kawasan pembangunan.



Dalam kes lemah Lim Guan Eng media dan hampir keseluruhan kepimpinan Bn memberikan tumpuan namun dalam kes yang kukuh berkaitan Azmin semua ibarat acuh tak acuh sahaja 'menyampuk'.
2. Ini ada kaitan dengan GAMUDA. Ingat tak, bila che'GuBard mula hampar isu ini, media memberi liputan juga malah ada juga pemimpin Bn turut memberi komen, namun apabila che'GuBard mula mendedahkan GAMUDA lah pemaju terlibat yang mana 'proksi' Azmin ditempatkan untuk mendapatkan pertukaran status tanah semua menjadi berbeza. Pemimpin Umno Bn seolah bisu dan media mengecilkan liputan. Jelas jika kes ini didakwa maka tanah 619 hektar berisiko untuk dibekukan dan dikembalikan statusnya. GAMUDA sudah mencurahkan RM1billion untuk lot 68054 tersebut termasuk harga tanah, wang lobi dan seumpamanya. Jika tanah ini gagal dimajukan dengan dikembalikan statusnya maka GAMUDA kapitalis besar tersenarai BSKL berdepan dengan masalah besar, saham bakal menjunam turun dan pasti pimpinan atasan GAMUDA bakal diturunkan. Soalanya mampukah regim Bn membenarkan syarikat gergasi mesra Bn tersungkur hanya untuk korbankan Azmin Ali yang juga memainkan peranan penting mengucar ngacirkan pembangkang ?

3. Azmin ini agen / opportunis sejak awal lagi. Ingat dia ini anak angkat Mahathir dan Hasmah yang Mahathir tempatkan di Pejabat Anwar sebaik habis belajar. Dia sangat setia Mahathir, 13 Disember ketika majlis perkahwinan anaknya dia sendiri menyebut didepan semuahadirin Mahathir dan dia umpama mencincang air tidak akan putus. Mahathir sebagai tetamu istimewa dipuja puji tanpa menyebut sepatah nama Anwar. Klik http://chegubard.blogspot.my/2015/12/13-disember-buka-mata-ramaiikatan-azmin.html

Baru ini bocor di beberapa laman web sejumlah kertas siasatan terhadap Azmin yang BPR sudah lengkapkan pada tahun sekitar 1997, bayangkan ketika 1998 hampir semua penyokong Anwar 'dikerjakan' Mahathir dengan teruk sekali. Perniagaan semua yang terkait PKR kecil besar diburu dan diganggu. Namun berdasarkan kertas siasatan Azmin tersebut kenapa dia tidak diganggu, malah ketika semua diburu dan ditahan ISA jika tidak lari keluar negara , dia duduk tenang di rumah seorang pimpinan Umno dalam pengetahuan Mahathir. Kertas siasatan selengkap dibawah tidak didakwa hanya kerana dia ialah agen yang harus ditanam bagi melengkapkan cita - cita Mahathir bila tiba masanya.

Secekap inilah Azmin melolos diri mengumpul kekayaan dan kedudukan diri.

















4. Kebelakangan ini Azmin menyerang che'GuBard sebagai agen Najib. Kononya che'GuBard dibayar. Soal saya mudah sila sebut mana duit yang Najib beri ? di mana pertemuan tersebut ? Jangan ketika kamu sibuk mendedak tuduh orang makan dedak sebab takut tersedak nanti. Azmin hanya berani gerakkan budak - budak dia membawa tuduhan tetapi kalau dia jantan dia sebut nama dan tuduh secara terbuka ! Kalau berani jom sama - sama istihar harta.

Tuduhan Azmin, che'GuBard dibela Najib hanya untuk menutup hubungan dia dengan regim. Untuk pengetahuan semua sebaik mengesahkan diri duduk selaku MB Selangor dia telah pergi bertemu Najib Razak, sanggup menunggu lama. Rosmah mansor yang pulang melihat Azmin tertonggok dan dimaklumkan pegawainya Azmin sudah menunggu lama bagi bertemu Najib yang masih sedang sibuk , maka Rosmah masuk ke ruangan tamu bagi bertegur Azmin. Tak disangka Azmin salam Rosmah dan cium tangan. Azmin minta maaf dan beri tahu nak jumpa Najib agar dapat memulakan hubungan baru.

Cekapkan Azmin dengan Mahathir dia setia kerana itu bapa angkatnya, dengan Najib dia menjalin hubungan demi 'keselamatan'nya.

 5. Azmin juga punca pembangkang terus kekal lemah dan celaru. Azmin menjaga hubungan dia dengan PAS kerana apa ? Tanyalah semua pimpinan PKR, AMANAH, DAP malah pimpinan NGO - NGO yang aktif membantu gerakan progresif mengenai PAS, majoriti pasti mengatakan PAS mesra Umno Najib, tetapi mengapa Azmin masih 'melindungi' PAS di Selangor ? Malah menggunakan kedudukanya selaku Timbalan Presiden memastikan PAS terus diberikan nyawa untuk memainkan peranan sebagai pembangkang mesra Umno Najib.

Pilihanraya Sungai Besar sahaja, ramai tahu bagaimana Azmin melalui tangan gelapnya membantu PAS bagi memastikan AMANAH kalah teruk yang berakhir dengan Bn memang besar.

Azmin cukup cekap sama ada siapa pun yang menang dia cuma nak pastikan kedudukan dia, dalam keadaan dia makan dedak sambil menabur dedak dia mengalih tumpuan dengan menuduh orang lain makan dedak.

Azmin dilindungi, bayangkan kes Lim Guan Eng beratur hampir setiap hari pimpinan Bn buat laporan polis dan SPRM namun dalam kes Azmin ini pemimpin umno sekadar menyampuk sesekali sahaja.

Pemecatan che'GuBard saat laporan SPRM dibuat untuk mengalih tumpuan che'GuBard dan pasukan. Rafizi yang lemah dan koyak minda menjadi mangsa. Sahih tandatanganya dipalsukan tetapi Rafizi yang konon hero hanya berdiam sahaja.

Jika Rafizi berani kenapa diam dalam kes tuduhan rasuah seks di Pejabat MB Selangor, laporan Rafizi pasti dibakul sampahkan kerana Azmin dilindungi. Namun kenapa Rafizi tidak mendedahkan butiran pembongkaran seperti yang dia lakukan sebelum ini ?

Rakyat majoriti dah sedar dan memilih menolak Bn, hanya kecelaruan pembangkang sahaja akan memenangkan Bn. Lihat sahaja PRN Sarawak, akhirnya Bn menang bergaya kerana agen regim Azmin memainkan peranan sehingga terkeluar watiqah bukan tandatangan Presiden PKR sehingga rakyat hilang keyakinan bila pertembungan sesama pembangkang berlaku.

Jika sebelum ini ia peranan Hadi dan pasukanya maka menurut sarawak Report habuan sekitar RM90juta.... apa pula jumlah habuan Azmin dan pasukan Azmin dapat ?

Kes Paya Indah Wetland ini merupakan kes yang 'real'.... Azmin dan pasukanya dengan kekuatan kewangan sedang berusaha dari semua segi untuk menipu dan menyelamatkan keadaan. Regim di Putrajaya juga tidak serius kerana Azmin harus terus ditempat sama bagi memainkan peranannya.

che'GuBard merayu semua sama berdiri untuk kes Paya Indah Wetland ini, ia kes penting kerana ia kes melawan pemodal besar, menyelamatkan alam sekitar, melawan korupsi dan mempertahankan integriti. Rabu ini insyaAllah akan dilancarkan booklet #skandalAzmin68054 versi online. Rayu semua download dan bantu sebar nanti.

sebarkan juga link http://chegubard.blogspot.my/2016/08/kenyataan-penuh-video-depan-sprm-26.html

bagi yang belum memahami isu Paya Indah Wetland boleh tonton video 20 min penerangan lengkap mengenainya klik http://chegubard.blogspot.my/2016/09/jom-fahami-apa-dia-skandalazmin68054.html

dia sudah 'kawtim' tetapi selamat atau tidak bukan atas tentukan tetapi ia keputusan rakyat hakim negara. Mohon semua bersama

http://chegubard.blogspot.my/2016/09/jawapan-surat-pemecatan-mohon.html

9 comments:

  1. Buat jahat, pasti terima padahnya.

    ReplyDelete
  2. Sprm lbh profesional dlm mnjlnkn tgs mereka

    ReplyDelete
  3. Xpayah la kita nk ptikai apa2

    ReplyDelete
  4. Hidup kita dh x lama...fikirkan akhirat sama.jgn sibukkan sgt hal dunia

    ReplyDelete
  5. Aib org yg kita buka,aib kita jg nti allah akan buka

    ReplyDelete
  6. Ini bukan soal aib,sesiapapun yg salahguna kuasa perlu kita lawan walaupun keluarga kita sendiri

    ReplyDelete
  7. Steady cikgu bard...ini jemin hina org untuk sorok kurap bontot dia..phuiiiih

    ReplyDelete
  8. Anonymous3:35 AM

    Alaah chegubard pun bukan betul sgt. Hidup pun belum tentu betul.. dapat berapa ribu buat buku ni? Komisyen masuk berapa juta?

    ReplyDelete