Tuesday, March 25, 2008

Sultan Umno...


Dia inilah Patrick Badawi. Utusan menantu keramat ke Terengganu. Semua juak Umno di Terengganu fahamilah kamu bukan pertahankan Idris tetapi pertahankan utusan keluarga Abdullah, Patrik Badawi.

Daulat Tuanku!

Gambar menunjukkan- Ferrari Man ‘angkat sembah’ kepada Patrick Badawi.Istana mahukan Menteri Besar untuk Rakyat Terengganu bukan 'yes man' kepada utusan Dinasti Keluarga Abdullah. Idris telah menyerahkan RM1.2 bil kepada Patrik Badawi. Benarkah Umno sanggup membuat apa sahaja asalkan pertahankan Abdullah, menantu dan anaknya ?
ikuti lah gambar seterusnya........gambar di atas semasa Jazz Festival di kediaman Imam Hadhari diteliti betul selain Tiara dan suaminya Afendi...juga kelihatan berbaju merah Chau Soi Lek....

banyak koleksi gambar lagi akan diupdate esok.... sila cetak dan edar...

12 comments:

  1. Anonymous6:48 PM

    hahaha...... mana dia REM yang selalu sgt komen dalam blog ini ...dah tak terjawab isu ka..

    ReplyDelete
  2. Kesian org trg...duit negeri banyak tapi 'hilang'...kalau duit tu diguna seeloknya utk pembangunan insan...fuh...selesai masalah trg juara termiskin di malaya...cgu Bard..hang baik ngan KJ..hang minta la sikit...:-)))

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:00 AM

    pelik..kenapa angkat sembah kat patrick badawi...cuba cerita sedikit macam mana boleh terjadi macam ni..saya memang tak paham..

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:29 AM

    Masihkan anda ingat hukuman mati ke atas Al Maunah
    kerana menentang Yang Di Pertuan Agong ? Sultan
    Mizan Terengganu adalah Yang Di Pertuan Agong Malaysia
    sekarang.

    Hukuman bagi sesiapa yang menentang
    Sultan/Raja/ YDP-Agong adalah gantung sampai mati
    seperti Al Maunah. Idris Jusoh dan 22 ADUN yang
    menentang perlantikan MB Terengganu wajar di gantung
    sampai mati sebagaimana Al Maunah.

    Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu dari
    Barisan Nasional memulaukan Majlis Angkat Sumpah
    Menteri Besar merupakan satu tindakan yang sangat
    biadap.

    Kesemua ADUN Terengganu perlu diingatkan bahawa kuasa
    melantik Menteri Besar adalah di tangan Sultan (Di
    Terengganu sekarang Pemangku Raja). Sultan juga
    berkuasa membubarkan DUN jika perlu.

    http://mstar. com.my/cms/ content.jsp? id=com.tms. cms.article. Article_d8c52d0d -c0a85062- 9df61d00- 74d7ae59

    Amin Al-Ma'unah mati digantung

    KUALA LUMPUR: Mohamed Amin Mohamed Razali, Ketua
    Pertubuhan Persaudaraan Ilmu Dalam Al-Ma'unah
    (Al-Ma'unah) , yang terlibat dalam insiden Sauk enam
    tahun lalu, menjalani hukuman gantung hari ini di
    Penjara Sungai Buloh, Selangor.

    Dia digantung sampai mati kira-kira pukul 6 pagi dan
    mayatnya dituntut keluarganya pada pukul 10 pagi tadi.

    Menurut sumber daripada Penjara Sungai Buloh, sebelum
    Mohamed Amin menjalani hukuman itu, dia meminta untuk
    berjumpa dengan anggota keluarganya.

    Mohamed Amin diiringi keluar mahkamah selepas
    prosiding pada November 2000 (foto fail The Star)

    "Dia (Mohamed Amin) meminta maaf kepada anggota
    keluarganya atas kesalahannya dan turut menangis.
    Semasa hukuman dijalankan Mohamed Amin kelihatan
    tenang," katanya ketika dihubungi Bernama.

    Difahamkan mayat Mohamed Amin dibawa balik ke kampung
    asalnya, Kampung Ngor, Sauk, Perak untuk dikebumikan
    selepas solat Asar hari ini.

    Dalam kejadian pada 2 Julai 2000, sekumpulan 15 lelaki
    daripada kumpulan Al-Ma'unah melarikan pelbagai jenis
    senjata dari dua kem tentera di Grik, Perak, sebelum
    menyertai 13 orang lagi anggota kumpulan itu
    bersembunyi di Bukit Jenalek, Sauk.

    Mohamed Amin dikawal ketat oleh polis ketika dibawa
    melawat kawasan persembunyian kumpulan tersebut di
    Bukit Jenalek, Sauk pada November 2000 (foto fail The
    Star)

    Mohamed Amin telah menembak mati R. Sagadevan dan
    Mathew anak Medan, dua anggota pasukan keselamatan
    daripada empat tebusan kumpulan itu.

    Pada 21 Okt 2002, Mohamed Amin yang dijatuhkan hukuman
    mati kerana melancarkan peperangan terhadap Yang
    di-Pertuan Agong merayu supaya hukuman itu dikurangkan
    kepada penjara seumur hidup.

    Zahit Muslim dan Jamaluddin Darus, dua lagi pemimpin
    Al-Ma'unah yang juga dihukum mati kerana peranan
    mereka dalam insiden Sauk itu.

    Seramai 16 lagi anggota kumpulan itu yang dijatuhkan
    hukuman penjara seumur hidup kerana kesalahan sama.

    Seorang tentera menunjukkan sebuah Pajero yang sarat
    dengan 97 pucuk senapang M-16 dan dua Steyr di
    Kementerian Pertahanan di Kuala Lumpur pada Ogos 2000
    dalam satu demonstrasi kembali insiden rampasan
    senjata Sauk. Lima belas anggota tentera memerlukan
    masa hanya empat minit untuk memindahkan lebih 100
    jenis senjata ke dalam tiga trak. (foto fail The Star)

    Mereka dijatuhkan hukuman di bawah Seksyen 121 Kanun
    Keseksaan yang membawa hukuman mati ataupun penjara
    sepanjang hayat.

    Pada 7 Dis 2000, enam anggota Al-Ma'unah masing-masing
    dihukum penjara 10 tahun oleh Mahkamah Tinggi Kuala
    Lumpur setelah mereka mengaku bersalah terhadap
    tuduhan alternatif membuat persediaan dengan niat
    untuk melancarkan peperangan terhadap Yang di-Pertuan
    Agong.

    Mereka adalah antara 14 daripada 29 anggota Al-Ma'unah
    yang ditawarkan pertuduhan alternatif oleh pihak
    pendakwa raya.

    Tujuh mengaku bersalah tetapi kemudian menarik balik
    pengakuan bersalah masing-masing. BERNAMA

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:30 AM

    > MaklumatOleh ipacat
    >
    > "
    > qa
    > Oleh kerana Idris Jusoh dan kuncu-kuncunya sudah terlalu biadap dan derhaka pada Sultan, maka
    > disini diperturunkan sebahagian sebab musabab mengapa Tuanku sangat murka kepadanya. Maklumat ini
    > diperolehi dari sumber yang sangat rapat dengan pihak Istana Terengganu!
    >
    > Tuanku SANGAT MURKA kerana :
    >
    > 1)
    > Idris Jusoh memasukkan duit royalti minyak sebanyak RM800 juta ke dalam akaunnya. Duit itu
    > diuruskan oleh Wan Farid, Wan Hisham & Khairy Jamaluddin!
    > 2) Projek Monsoon Cup adalah silap mata sahaja. Ia untuk Idris dan puak-puaknya mengaut
    > duit dengan sebanyak-banyaknya!
    > 3) Sebelum PRU-12, Idris telah menjual seluas 30,000 ekar tanah pada tauke cina dengan
    > mengambil jutaan duit lagi untuk diri dan kroninya!
    > 4) Dan ada sebanyak 25 KES lagi dalam tangan Tuanku Sultan!
    >
    >
    >
    > Tuanku Sultan melantik Datuk Mat Said kerana hanya beliau seorang sahaja yang berani melawan Idris Jusoh dan puak-puaknya. Pak Lah pula pertahankan Idris kerana beliau mempunyai kepentingan
    > dalam projek-projek untuk baham duit rakyat!
    >
    >
    >
    > Wahai rakyat sekelian, marilah bangkit menyokong Tuanku Sultan! Baginda bertindak demikian semata-mata untuk mempertahankan hak rakyat! Jangan biarkan Tuanku bersendirian berdepan dengan
    > puak-puak yang selama ini berlagak membela rakyat, padahal merekalah perompak harta rakyat!

    ReplyDelete
  6. Anonymous3:13 PM

    elok sangat ke dok bukak aib orang..??

    ReplyDelete
  7. waaa best la tengok gambar Imam Had hari tu berpesta. enjoy nampak... di atak tau yg orang semua nak luku kepala dia dgn anak hantu dia tu..

    terus paparkan gambar2 yang luar biasa macam ni. klu boleh kita ikut mana diorang pegi. boleh kita bongkarkan keje diorg yg menyeleweng tu. macam edisi siasat la pulak.

    keep up the good work.. may Allah bless you

    * terima kasih sebab buat hebahan pasal blog saya. Alhamdulillah ada yg beri komen membina

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:18 AM

    Ada kata pepatah: Desperate times calls for desperate measures.

    Sudah banyak kita cuba untuk menyedarkan barua negara ini tetapi tidak sedar juga. Malah, semakin kuat kita cuba, semakin kuat mereka tidur dan bermimpi.

    Apa tidak cukup dengan kebiadaban terhadap baginda sultan (sampai hati mereka menggunakan perkataan itu terhadap sultan kita), sekarang nak mengambil alih kuasa sultan dan berlagak macam agong pulak. Lancau punya Patrick Badawai!!!

    Berbalik kepada pepatah tadi, kita sudah tiada jalan melainkan memulakan usaha memboikot habis-habisan semua bisnes dan syarikat milik BN dan barua-baruanya. Ini termasuk media arus perdana, kedai-kedai orang umno dan lain lain.

    Saudara, email saya barisanr at yahoo dot com. Jika anda ada nama mana2 syarikat yang mempunyai hubungan dengan BN (terutama syarikat kecil) sila hubungi saya dengan nama syarikat itu.

    Apabila senarai nama saya cukup besar, saya akan menyiarkan senarai ini supaya kita boleh memulakan usaha memboikot mereka seperti mana kedai mamak diboikot di PP. Biar mereka tutup kedai dan punca pendapatan BN dapat dihapuskan.

    BN sudah tidur dan tidak faham bahasa lagi. Mungkin mereka akan faham jika bahasa wang digunakan.

    Salam... Makkal sakthi. Pukimak BN!!!

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:04 AM

    Salam.. kpd anonymous, bukak perkara buruk para pemimpin dibolehkan jika niatnya utk mengelakkan rakyat tertipu drp pemimpin jahat.. Saya pernah terbaca beberapa larangan dalam Islam yg dibolehkan apabila jatuh pada situasi yg tertentu.. Sila Baca Kitab2 Agama dahulu sebelum membabi buta menanyakan soalan yg semacam saudara tidak baca kitab langsung.. Wallahua`lam....

    ReplyDelete
  10. Anonymous5:46 AM

    Assalamuaalaikum,

    Astaghfirullahalazim..Tak baik saudara membuka keaiban orang lain dengan menyebarkan gambar2 ini..bukankah agama kita melarang kita berbuat demikian?

    ReplyDelete
  11. Anonymous9:07 AM

    Badrul..remember, everyone is accountable in front of God for what he said/spread

    ReplyDelete
  12. Stopa Slipa2:14 PM

    Ni yang susah ni.....

    Diantara AIB & SALAH LAKU tak difahami betol betol.... Maka haruskah kita biarkan SALAH LAKU serta.... Jadi jika dibongkar SALAH LAKU di kata BUKA AIB pulak dah...

    Memang dasar BUTA HATI @ BUTA PEROT

    ReplyDelete