Saturday, April 09, 2016

(video) Kebenaran 'rogol' hutan untuk lebuhraya tunjuk hipokrit kita

"Jika di Sarawak PKR dan parti pembangkang lawan pembinaan empangan antaranya empangan Baram... hujah kita jangan ceroboh hutan yang tidak akan terganti, jangan ambil tanah penduduk, sudah banyak empangan... dan macam - macam lagi...."

Kita tempelak alasan Kerajaan Sarawak yang menyatakan projek itu kena diteruskan kerana ia bersifat kepentingan awam. Malah kita ajak orang setempat tolak Barisan Nasional bila tiba pilihanraya nanti.

Sebaliknya di Selangor kita benarkan pembinaan beberapa lebuh raya serentak dengan menghancurkan hutan simpan kekal bertaraf kelas 1 yang sangat penting untuk ekosistem alam. Kelompok profesional, NGO dan penduduk setempat membantah namun kita teruskan konon kerana kepentingan awam.

Malah bukan sahaja kita menhancurkan hutan yang penting demi alam kita tetapi kita juga kianati manifesto mansuhkan tol sebaliknya kita membenarkan beberapa lagi lebuhraya bertol dibuka. Tidakkah ini satu pengkhianatan ?

Jika di Sarawak dan negeri lain bawah Bn kita lawan tetapi bila kita ada kuasa sikit kita sama sperti Bn... Adakah Selangor sedang menghantar isyarat bahawa PKR atau PH atau sebelum itu PR merupakan sebuah kerajaan munafik ? Cakap lain buat lain ?

dan ingatkah kita dengan antara alasan Khalid Ibrahim digulingkan oleh geng Azmin ? Antara alasanya ialah Khalid luluskan pembinaan lebuhraya bertol... dan kini Azmin meneruskan nya....


No comments:

Post a Comment