Monday, July 06, 2009

Pemuda Umno pukul petugas PAS dan DAP di Melaka

Ketika pemuda Umno dan Pemuda PAS saling ikhlas untuk berwacana secara ilmiah lain pula halnya di Melaka.

Teman aktivis termasuk Pimpinan DAP Melaka dan PAS Melaka telah dipukul oleh Pemuda Umno di Melaka kerana tindakan mereka membuka meja pendaftaran pengundi baru di sebuah pasar malam di Melaka. Ini bukan kali pertama mereka membuka kaunter pendaftaran pengundi dengan cara begitu. DAP Melaka telah pun membuatnya dua kali, minggu lepas oleh kerana sambutan yang baik PAS Melaka telah menyertai DAP Melaka dalam kempen tersebut.

Mungkin oleh kerana 'sakit mata' melihat sambutan menggalakan dari orang ramai maka Pemuda Umno telah hadir dengan diketuai oleh pimpinan Pemuda Umno Bukit Katil mengarahkan kaunter tersebut ditutup. Apabila petugas DAP dan PAS Melaka enggan takut dengan ugutan mereka kira - kira 40 gangster pemuda Umno itu terus memukul dan memecahkan kerusi meja yang digunakan.

untuk mengetahui lanjut sila klik tajuk di bawah ;
Keganasan memang rapat dengan pemuda Umno, petugas PAS pernah direkodkan mati terbunuh dalam kempen pilihanraya kerana keganasan pemuda Umno pun. Petugas keadilan pernah parah dipukul pemuda Umno ketika Kempen Pilihanraya Kecil Indera Kayangan.

Adakah wajar kita duduk bincang untuk 'berpadu' dengan penganas seperti ini ?

che'GuBard percaya pasti ada tangkapan tetapi mereka pasti dapat layanan istimewa dan dibebaskan cepat.....kalau ada pendakwaan pun kes tersebut pasti dikenakan hukuman minima ....

Contohnya seorang pemuda Umno Sendayan (dalam Rembau) pernah ditangkap kerana menjadi suspek ragut tetapi dilepaskan dan menurut dakwaan dia sendiri bawaha dia dibebaskan hasil campur tangan pepimpin tertinggi pemuda Umno. sila klik sini untuk baca lanjut.

Menyentuh mengenai kenyataan che'GuBard 'istihar boikot aktiviti DPPP' adalah seperti dibawah ;
  • hanya program dibawah Dewan Pemuda PAS Pusat sepanjang bulan Julai (berdasarkan perkembangan semasa)
  • kerjasama bersama untuk program PAS yang lain termasuk dewan muslimat dipertingkatkan.
  • kenyataan dan tindakan ini secara peribadi.
Banyak respon panggilan telefon, sms, email dan komen di blog mengenai kenyataan tersebut. Ada segelintir yang menyatakan sikap tidak bersetuju dengan tindakan tersebut tetapi tidak kurang ramai yang menyokong. Malah ada yang datang dari teman pimpinan PAS akar umbi termasuk pimpinan pemuda PAS bawah.

Harap perbincangan terbuka mengenai ini tidak dilanjutkan nasihat semua berhenti di sini. Tindakan lain harus dibuat berdasarkan saluran dalaman parti.

Menjawab pertemuan tersebut hanya wacana ilmiah.... Wacana Ilmiah memang baik tetapi dari segi kebijakan politik ia harus dipertimbangkan.

Bukankah lebih baik masa yang ada digunakan untuk memperkukuhkan Pemuda Pakatan Rakyat ? Bukankah lebih baik kita memanggil teman DAP, ahli akedemik, ulama dan perbagai pihak lain kita wacana tajuk seperti adakah benar DAP anti Islam dan Melayu...? biar hasil wacana ini menguatkan gagasan politik Pakatan rakyat lagi....

No comments:

Post a Comment