Tuesday, July 28, 2009

Lagi Umno marahkan Khairy secara terbuka...

Bukan satu benda yang terselindung atau pelik orang Umno mencemuh Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda Umno sendiri. Namun Khairy yang sedar perkara ini tetap tenang dengan harapan strateginya kini untuk mula 'mengorat' Rosmah untuk duduk semula di hati Najib akan berhasil lantas semuanya deritanya akan berakhir, maka masa itu mungkin semua yang membelasahnya akan menerima habuan semula.

Terbaru, puak - puak pro ISA yang diketuai oleh Ibrahim Ali dan kuncu - kuncunya telah membelasah Khairy secara terbuka kerana kenyataannya yang memberikan amaran kepada semua pemuda Umno agar tidak terlibat dalam demo pro atau anti ISA yang akan diadakan 1 Ogos ini.

sila klik sini untuk membaca lanjut mengenainya.

Khairy yang sememangnya porpular dengan kenyataanya yang menggelarkan semua yang turun ke jalan ialah beruk - beruk ketika isu hangat perhimpunan BERSIH dan HINDRAF menggegarkan negara sebelum pilihanraya lepas. Kononya himpunan menyatakan sikap bukan budaya kita.

Namun seperti bapa mertuanya yang porpular dengan 'flip - flop' dia tidak konsisten dalam hal himpunan ini, kerana dia juga terlibat dalam mengadakan himpunan 'aman' tetapi dengan bantuan aparat regim Bn. Contohnya dia jugalah yang membuat demonstrasi menghalau Condolezza Rice ketika datang dengan jemputan bapa mertuanya. Beliau juga selepas itu mengadakan demonstrasi di Perak kononya menyokong raja.

Namun semua paham...... seorang teman di Rembau yang hanya mahu dikenali sebagai Komeng, seorang penuntut Kolej Risda Melaka pun mampu berkata " Biasalah bila Bn buat semua elok halal tetapi bila rakyat biasa buat dan tak kena dengan nafsu Bn semua jahat, haram dan kena tangkap"

Khairy bukan tak suka himpunan tetapi dia hanya suka himpunan yang beri kelebihan padanya. Contohnya masa nak tanding Ketua Pemuda himpunan isu Perak di buat untuk raih porpulariti.

Samalah juga minggu lepas ketika isu Kampung Buah Pala hampir selesai, tiba - tiba orang MIC yang diketuai oleh T.Mohan tiba - tiba buat demonstrasi mengamuk tak tentu pasal. Semua pelik dan terkejut,rupanya dua tiga hari selepas itu baru tahu jawapan. T.Mohan nak bertanding Ketua Pemuda rupanya. Sila klik sini untuk baca lanjut.

No comments:

Post a Comment