Tuesday, August 14, 2007

Takziah Buat Keluarga Mangsa Nahas Kemalangan Di Bukit Gantang, Perak



che'GuBard ingin merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga mangsa nahas yang berlaku di Kilometer 229.1 Lebuh Raya Utara Selatan dekat Bukit Gantang, Perak awal pagi semalam.

Kebetulan memang dalam perjalanan pulang selepas program sehari Di Pulau Pinang, melalui lebuhraya.

Kemalangan jiwa yang membabitkan kematian 22 nyawa itu amatlah dikesali, dan diharapkan agar ahli keluarga yang berkenaan dapat menerima keadaan dengan cekal dan redha, dan sentiasa percaya bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmah Tuhan dan bertujuan untuk menguji kesabaran kita sebagai umat manusia.

Rakyat perlu melihat dengan serius pendedahan oleh Ketua Polis Daerah Taiping, ACP Raja Musa Raja Razak bahawa syarikat bas berkenaan sebelum ini telah dikenakan 19 saman manakala pemandunya sahaja mempunyai 2 waran tangkap dan 13 saman.

Fikirkan jika sekiranya pemeriksaan rapi dibuat oleh Kementerian Pengangkutan dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) melalui Institut Keselamatan Jalan Raya (Myros), banyak lagi syarikat bas yang menggunakan bas-bas usang untuk operasi mereka. Tidak terkecuali, pemandu-pemandu bas yang cuai dan ingkar pada undang-undang masih berkhidmat.

No comments:

Post a Comment