Wednesday, July 08, 2015

Bukan soal Najib jika WSJ benar maka kemenangan Bn haram !

Kenyataan umum
7 Julai 2015



Negara Dalam Krisis Kembali Kepada Kuasa Rakyat.
1. Tengahari ni SAMM telah menghantar wakil memenuhi jemputan pejabat ketua pembangkang bagi membincangkan masalah negara dan mencari penyelesaian di Parlimen Malaysia.
2. Tanpa selindung SAMM tidak sorok rasa kecewa apabila kebanyakan pemimpin khususnya dari parti politik hanya bercakap soal bergantung pada sistem. Bagaimana mahu percaya pada sistem bilamana Ketua Pembangkang sendiri dinafikan hak menggunapakai kemudahan Parlimen sehingga terpaksa bermesyuarat di Padang Kawad.
3. Apa erti mendesak Najib berundur tetapi Muhiyuddin ambil alih ? Bukankah dana yg disebut konon masuk ke akaun Najib itu dimaklumkan oleh media asing untuk dana PRU BN? Maka isu ini bukan sahaja isu Najib tetapi isu keabsahan kerajaan yg dibentuk. Bukan saja Najib tetapi Muhyiddin, Zahid Hamidi, Shafie Apdal dan semua puak BN menang haram kerana guna dana awam dengan jumlah berlebihan daripada yang dibenarkan.
4. Kita tak perlu bergantung pada pendiri-pendiri sistem yang korup contohnya Dr. Mahathir. Jika kita sandarkan laporan Asian Wallstreet Journal sebagai pembongkar korup Najib, bukankah editor kanan AWSJ juga pernah nyatakan Mahathir telah lesapkan tak kurang dari RM 100 bilion ketika pemerintahannya. Maka jika Najib hilang RM 42 billion melalui 1MDB, Mahathir pula hilang RM 100 bilion yg mana jika ditambah / ambilkira nilai inflasi dan nilai matawang maka hampir RM 200 bilion telah Mahathir lesapkan.
6. Untuk merealisasikan semua ini pasti sukar tetapi apa pilihan yang ada. Sistem yang ada pasti tidak membenarkan maka gembelingkan kuasa rakyat dengan segera. Jangan tunggu lama.

5 comments:

  1. lagu tu laa12:31 AM

    pembela pahlawan kobis dah bersuara! tahniah cikgu bard

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:10 AM

    Terbaek che gu bard..teruskan berjuang!!!

    ReplyDelete
  3. Hebas aktivis jalanan pertikai ahli parlimen.. tu blm jd ahli parlimen.. lagaknya mcm speaker parlimen..

    ReplyDelete
  4. cucu mamak kutty7:15 AM

    cikgu bard ni kadang2 kepala hotak dia memang ok,lu memang betul n lu memang berani,klu bezakan lu ngan hj hadi .....hj hadi ibarat mcm bangkai yg dah mula nak membusuk dan berulat

    ReplyDelete
  5. Halo, nama saya Nofia, pagi korban penipuan dari tangan kreditur penipuan, saya menghabiskan lebih dari 56 juta di tangan pemberi pinjaman palsu, karena saya butuh modal besar dari 350 juta, saya hampir mati, tidak ada tempat untuk pergi, saya bisnis hancur dalam proses saya kehilangan anak saya. . Aku tidak tahan lagi .. semua ini terjadi November 2014 untuk Juni 2015, tidak semua sampai saya bertemu dengan seorang teman yang memperkenalkan saya ke ibu yang baik Nyonya Diana yang akhirnya membantu saya mengamankan pinjaman di perusahaannya, ibu yang baik, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Tuhan terus memberkati Anda, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu Anda, bahwa mereka banyak scammers luar sana, jika Anda membutuhkan pinjaman dan pinjaman yang dijamin cepat mendaftar hanya melalui ibu Diana, melalui email. dianarobertloanfirm@accountant.com dan dianarobertloanfirm@gmail.com, Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; nofiayani@gmail.com com untuk mendapatkan informasi tahu. silahkan dia satu-satunya tempat yang handal dan terpercaya. Tidak ada pajak. untuk membayar .. Terima kasih

    ReplyDelete