Monday, December 10, 2012

Isu Palestin : keutamaan guna segala cara desak regim Bn hentikan hubungan dagang dengan Israel

Ramai yang tertanya - tanya kenapa SAMM yang sering ke depan dalam banyak isu kelihatan agak terkebelakang sedikit dalam isu Palestin ? SAMM tidak menganjurkan kutipan derma malah ketika pintu Gaza terbuka kenapa SAMM tidak menghantar sukarelawan ke sana ?

Jawapanya mudah, isu Palestin ini ialah isu kekuatan Israel. Bila Israel kuat maka yakinlah Palestin akan terus ditindas. Menghormati semua pihak yang berusaha membantu Palestin termasuk artis yang sanggup terbang ke Gaza. Namun mungkin ramai yang sudah tahu tetapi buat tak tahu, Malaysia negara kita ini ialah antara negara utama menjadi rakan dagang Israel. Bn menjadikan Malaysia sebagai antara penyumbang utama memastikan kekukuhan ekonomi Israel ketika negara yang bukan majoriti penduduk Islam bersungguh - sungguh memboikot Israel.

Keutamaan SAMM kini ialah menghentikan sebarang bentuk perdagangan secara langsung mahupun tidak langsung Malaysia dengan Israel sebenarnya itu lebih membantu Palestin. (sebarkan video di bawah)





Namun walau bagaimana pun SAMM peringkat negeri banyak yang terlibat aktif dalam usaha kesedaran pembebasan bumi Palestin ini.
x klik sini untuk menyumbang kepada SAMM

1 comment:

  1. Anonymous9:04 AM

    buat apa kau nak buat kutipan bantu Palestin baik kau buat kutipan untuk kocek kau sendiri, sok anak bini kau nak makan apa?

    ReplyDelete