Thursday, September 22, 2011

che'GuBard pertahan cincin kait dengan Rosmah Mansor


PEKAN, 22 Sept - Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) iaitu Badrul Hisham Shaharinmenegaskan beliau mempunyai bukti-bukti yang cukup unutk mengesahkan penglibatan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan kes cincin RM24 juta. "Saya punyai bukti biarpun pihak-pihak berkenaan cuba memadamkannya", kata beliau yang juga popular dengan nama Chegubard. Beliau berkata demikian dalam ceramah anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Markaz PAS, Felda Chini 3 di sini malam tadi. Menurut Chebgubard lagi, beliau hairan dengan sikap UMNO dan media arus perdana yang cuba memesongkan minda dan menipu rakyat. "Mereka keluarkan cerita kononnya mencabar saya supaya membuat laporan ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Padahal saya sudah pun pergi ke pejabat SPRM Pulau Pinang sebelum itu lagi. Bukankah ini menunjukkan kebodohan mereka", kata Chegubard. Beliau turut menafikan yang dia membawa cerita fitnah dalam hal itu. Cuma katanya media cuba memutar belit kononnya dia sengaja mahu memalukan isteri Perdana Menteri. "Saya dedahkan kerana kebenaran, jika tidak kenapa pihak berkenaan bergegas ke KLIA dan menyoal siasat pegawai yang bertanggungjawab tehadap kemasukan cincin tersebut. Jika ia fitnah sudah pasti mereka tidak tergesa-gesa dan kelam-kabut menutup bukti-bukti berkenaan. Mujurlah saya sempat meramkan gambar pada skrin komputer pihak kastam di KLIA sebelum rekod itu dipadamkan oleh pihak berkenaan. Mereka ubah cerita kononnya cincin dibawa ke sini untuk pameran dan kemudian dibawa ke Singapura. Mereka cuba memesongkan fakta selepas gusar dengan pendedahan yang saya telah pun saya lakukan", kata Chegubard.
http://pahangdaily.blogspot.com/2011/09/chegubard-tetap-pertahankan-dakwaan.html
sumber :

No comments:

Post a Comment