Friday, July 01, 2011

Polis terpaksa lepaskan Ketua Penerangan PAS Dungun yang ditangkap tanpa alasan

Ustaz Sheikh Hanafi, Ketua Pengerangan PAS Kawasan Dungun ditahan polis kononya ada kaitan dengan Bersih semalam. Tanpa alasan yang munasabah Ustaz dibawa ke IPD Dungun. Polis sombong tak mahu beri sebarang kerjasama atau alasan munasabah.

Ekoran itu lebih 200 orang telah berhimpun di depan IPD Dungun untuk solat maghrib dan solat hajat. Bilangan semakin bertambah apabila hari bertambah gelap. Panik dengan itu polis terpaksa membebaskan ustaz segera.

Tahniah anak muda Dungun ! Takj sesia cheGuBard memilih Dungun sebagai antara destinasi mobilisasi Bersih.

Kepada anak muda Dungun siapa yang datang berkenderaan sendiri khususnya bermotorsikal sila hubungi Abang Din, Barakaht ada sedikit barangan cenderahati buat anak muda yang berani dari SAMM...


Kira jam 7.15 malam dah ramai pemuda turun ke Balai Polis.



Jalan ke Balai Polis Mulai sesak.



Lebih daripada 200 orang solat maghrib dan selepas itu solat Hajat.



Ustaz Saiful Bahri Mamat (blog http://ustsaifulbahri.blogspot.com/) Timbalan YDP PAS Kawasan Dungun Mengetuai Solat Hajat. Beliau juga adalah Timbalan Persuruhjaya PAS Negeri Terengganu yang baru.



Balai Polis Dungun.

Setak ini Sheikh Hanafi masih disiasat berhubung dengan BERSIH 2.0. Ustaz Wan Haasan Mohd Ramli YDPertua PAS Kawasan Dungun juga turut masuk ke Balai Polis.

Kami lapor lagi selepas ini. Makin ramai yang datang kerana sebahagiannya baru mendapat maklumat dan dijangkakan selepas ini lebih drp 1000 orang berkumpul.

Tahniah dan syabas kepada anak muda khususnya Pemuda PAS Dungun yang begitu cepat boleh turun ke Balai Polis Dungun.

3 comments:

  1. Anonymous9:01 PM

    mampussss polis ....... hanjing umporno!

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:36 PM

    pergi bersihkan tandas yg kotor lagi baik la!

    ReplyDelete