Sunday, July 31, 2011

Ribut luar biasa sambut Rosmah dan Najib ke PD ?













Semalam majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) telah disempurnakan oleh Rosmah dan najib Tun Razak telah mendapat kejutan luar biasa.

Tidak pernah Port Dickson dilanda ribut sedemikan rupa tetapi semalam ribut teruk melanda Port Dickson. Pokok-pokok tumbang, kenderaan banyak yang rosak terutamanya dikawasan letak kereta di PUSASDA. Menurut saksi yang ada ditempat kejadian khemah di tapak program juga musnah berterbangan.

Kawasan yang tidak pernah banjir, banjir teruk. Kawasan yang yang sering banjir seperti di Bandar Sunggala pula tidak banjir. Kubah Masjid terbang.

Bukan sedikit kemusnahan yang berlaku. Semoga 'cuitan' kuasa alam yang mendemonstrasikan kuasa maha Pencipta ini menginsafkan dan mengingatkan kita untuk mengenai betapa pentingnya menjauhi sikap bongkak dan zalim.

25 comments:

  1. Anonymous1:56 PM

    dulu ribut kat pandamaran pastu kat dengar kat pekan ni dah kat p.d pulak,besarnya kuasa ALLAH

    ReplyDelete
  2. hebat kuasa ALLAH swt

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:01 PM

    kuasa Allah dari kuat dpd manusia yg berkuasa

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:42 PM

    Di dunia ini kita ada perbezaan kerana pangkat...tapi di sisi Allah kita adalah sama...oleh itu,apabila kita dinaikkan menjadi pemimpin hendaklah kita menjalankan tanggungjawab dan amanah dengan jujur dan saksama.

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:11 AM

    Mungkin gibut yang berlaku tu kebetulan maso PM dan wifenya berada di PD, tapi kalau ditompek-tompek lain macan tu gak bilo PM dan wife ado kat situ , ai kono lah bukak kitab balek, kenapo leh jadi macam tu. Sabarlah orang PD, ni sumo ujian Allah nak nyambut romadhan.

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:15 AM

    Mungkinksh ini pertanda N9 bakal menjadi milik PR pada PRU 13 akan dtg,seperti mana negeri yg terjejas teruk kena tsunami yg lalu akhirnya menjadi milik PR.

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:34 AM

    mungkin juga najib dan rosmah ini pembawa sial,ya allah ya tuhan ku janganlah kau mendatangkan najib dan rosmah ke kampung ataupun kawasan ku, ya allah elakkanlah ya allah dgn 2 ekor pembawa sial ini....

    ReplyDelete
  8. Najisrosmah kena bertaubat sebelum terlambat...kekejaman dan kezaliman ke atas rakyat akan terbayar akhirnya...malaikat Allah sentiasa mengawasi mu Najisrosmah...24 jam. Kamu tak terlepas dari hambatan makhluk Allah ini.

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:29 PM

    orang yang sering menyalahkan sesuatu pekara buruk berlaku keatas diri orang lain adalah orang yang lemah sebaliknya orang yang disalahkan akan mendapat hidayah dari ALLAH S.W.T.......Amin.

    TAS ASLI

    ReplyDelete
  10. Inilah sebenar benar BERSIH....!

    ReplyDelete
  11. Anonymous4:59 AM

    Dengan Polis, SPR, SPRM boleh lah Si NAJIS ni arahkan berbagai...tapi kenapada tak ARAHKAN ALLAH supaya jangan turunkan BALA tuu....

    ReplyDelete
  12. Anonymous10:55 AM

    ini kerana kerajaan tak pasti janji,nak bina kolam renang lepas isa samad menang prk telok kemang jadi kena turun bala lah

    ReplyDelete
  13. Memang betul,kepada sesiapa yang berkenaan bertaubatlah sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  14. Anonymous9:32 AM

    yang paling penting ikut firman Allah di dalam Qur'an " TAATLAH KEPADA ALLAH RASUL DAN ULIL AMRI (Pemerintah yang sediada sekarang) dimana pemimpin negara kita Malaysia sentiasa bersilih ganti.

    ReplyDelete
  15. Anonymous12:14 AM

    najisial

    ReplyDelete
  16. Anonymous12:49 PM

    BALA ALLAH PADA PEMIMPIN YANG BONGKAK DAN SOMBONG INSAFLAH DAN KEMBALI KEPADA JAMAAH ISLAM AL SUNNAH WAL JUMAAH TAKBIR ALLAH MAHA BESAR

    ReplyDelete
  17. Anonymous2:32 AM

    diorang ni semua mana percaya dengan azab kubur (alam barzakh),perhitungan di padang mahsyar dan azab siksa api neraka..

    ReplyDelete
  18. Anonymous9:52 AM

    ZAMAN DULU ORANG MASING MASING TAK NAK JADI PEMIMPIN SEBAB TAKUT TAK TERPIKUL TANGGUNGJAWAB!!! ZAMAN SEKARANG TERBALIK, MASING MASING BEREBUT NAK JAWATAN KETUA PENGARAH DAN KEATAS, SAMPAI SANGGUP MEMFITNAH, MERASUAH, MENGHASUT, MENGHINA MALAHAN MEMBUNUH SEKALIPUN. MANAKAH NILAI PEMIMPIN SEKARANG BERBANDING PEMIMPIN ZAMAN DULU? ULAMA MENJUAL AYAT AYAT ALLAH BAGI KEMEWAHAN DUNIA!!!

    ReplyDelete
  19. Anonymous8:29 PM

    yang penting islam tue diutamakan.BELAJO ILMU AGAMA.. ilmu islam kena belajar.. penyakit hati kena buang jauh2.... akhir zaman sgt besar fitnahnya....
    org yg beribadat byk yg jahil (ikut2 tnpa belajar)...
    ulama fasik-keluarkan fatwa bkn2.....
    kita tahu x sifat2 WAJIB bagi Allah??
    kita tahu x syarat2 sah bagi solat??
    kita kena belajar sume..insyallah islam akan kuat...ilmu fardu ain adalah utama...ilmu kifayah akan automatik jadi kalau ilmu fardu ain diutamakan...

    ReplyDelete
  20. Anonymous7:22 PM

    Malapetaka ribut tu bukan untuk Dato Seri Najib dan Isteri saja penyebab ribut tu...Tuhan nak tunjukan kuasa kepada kita semua...berbaik sangka saja la..dan renungkan pengajaran dan hikmah disebalik peristiwa tu.....semua kita akan mengadap ilahi nanti.....

    ReplyDelete
  21. Anonymous2:02 PM

    Ntah...kalu kena kat btg hidung sendiri ith cubaan...kena kat org...bala..itula pemikiran org yg alim...hehehehe

    ReplyDelete
  22. segala yang berlaku terkandung didalam ilmu allah belaka.manusia merancang,allah juga merancang.bila dikata "jadi"maka jadilah.manusia itu lemah.bergantung hanya pada allah.wallahhu a'lam.

    ReplyDelete
  23. Anonymous8:27 AM

    Ujian Allah agar yg berkenaan tidak gila kuasa dan pangkat. Lupa pada org2 bawahan seperti kita ni. Kepada pemimpin2 dan ketua2 yang tidak ikhlas terimalah balasannya nanti.

    ReplyDelete
  24. Anonymous11:08 AM

    Ya Allah, selamatkanlah umatMu yg. benar dan hancurkanlah umat Mu yg. zalim spt yg. telah Engkau lakukan keatas umat terdahulu spt. termaktub dlm. Kitab Mu Ya Allah.

    ReplyDelete