Wednesday, July 20, 2011

PELAJAR KOLEJ NEGERI SEREMBAN 2 DITINDAS

menerima email dan telah menghantar satu email kepada Kolej Negeri untuk memberikan respon.

PELAJAR KOLEJ NEGERI SEREMBAN 2 DITINDAS
Aduan Rakyat Online
July 19th, 2011

Assalamualaikum..

Saya antara salah seorang pelajar Kolej Negeri Seremban 2. Saya mahu membuat aduan tersebut untuk mendapatkan penjelasan daripada pihak kolej melalui aduan rakyat kerana sebelum ini kami sebagai pelajar telah banyak kali meminta penjelasan daripada pihak kolej negeri tetapi mereka nampaknya seperti memekakkan telinga mereka.

Pihak aduan rakyat mungkin dah terima banyak aduan tentang kolej negeri ni kan. Kami mintak sangat tolonglah kami. Kami tak nak keluar2 dari tempat belajar dengan masalah..

Salah satu masalah yang saya mahu adukan berkenaan di kolej ini. Sya yang belajar di sini sangat kesian kepada rakan2 yang datang dari sabah telah di tindas apabila dahulu pihak mara telah bersetuju bahawa sesiapa pelajar dari sabah yg datang belajar di semenanjung akan diberi rm2000 untuk tiket penerbanagan tetapi pihak kolej akan membayar pada pelajar dengan harga tiket yang paling tinggi dan cuma sekali sahaja. mana yang selebihnya???

masalah lain ketiadaan MQA, pembayaran yg bukan2, dan macam2….

tolonglah siasat aduan rakyat..kami bermohon!!

By: manusiaditindas http://www.aduanrakyat.com.my/pelajar-kolej-negeri-seremban-2-ditindas
KOLEJ NEGERI SEREMBAN 2
Aduan Rakyat Online
April 13th, 2011

assalamualaikum,

saya disini…tidak ada niat hendak memburuk kn kolej ini..tapi..kolej ini sangat x bertanggungjawab..kalau pihak tuan pergi ke kolej tersebut.tuan akan faham,bgaimana kebajikan pelajar2 di jaga..

saya paham jikalau punca yuran yg tidak terlalu mahal,menyebabkn facility kolej ini,kurang memuaskn..utk makluman ,malah pernah berlaku pencerobohan di dalam dom wanita..yg dipanjat oleh orang luar..sewaktu mereka tidur..malah ada saksi yg terlihat kelibat lelaki di dalam dom wanita


dengan bayaran yg x seberapa..saya memahami keadaan tersebut tapi kalau layanan dan sikap kurang profesional dari staff2 di kolej tersebut amat tidak boleh d terima

pelbagai masalah timbul dari segi management.saya sgt berharap pihak tuan menegak kn kebenaran untuk pelajar2 di sana,

sekurang nya..membagi amaran…betapa penting nye kebajikan pelajar di kolej tersebut…

saya sangat berharap kolej ini memahami,bukan mudah bagi2 keluarga yg kurang senag..sanggup mengeluar kn EPF,asalkn ank mereka boleh mendapat segulung ijazah dan diploma..

saya sagt berharap kolej ini sedar tanggungjawab mereka…membantu bukn membazirkn duit ibu bapa yg mempercayai kolej negeri seremban 2 ini..

By: shura http://www.aduanrakyat.com.my/kolej-negeri-seremban-2

13 comments:

  1. ex pelajar kolej negeri4:31 AM

    asalamualaikum..dgn kelulusan mlvk yang diperolehin dari kolej negeri,sukar unutk saya mendapatkan pekerjaan..lantaran sebab itu saya tidak membayar satu sen pun pinjaman dari tabung pembangunan sumber manusia..sijil saya ditahan oleh pihak kolej..hanya satu sijil tahap satu sahaja saya perolehi..

    ReplyDelete
  2. rasanya sijil mlvk di keluarkan oleh jabatan terbabit. .dan sama dengan mana2 pusat mlvk. .kalau dah pinjam bayar lah. .dah jadi hutang nak suap anak bini nanti. .sijil di tahan mesti ade hutang. .tu yg kene tahan. .mana2 kolej pon pinjam tak bayar sijil kene tahan. .dari kenyataan awk dah boleh tahu awk suka pinjam tak bayar. .silap2 haribulan dah citos/cris. .ekekekeke

    ReplyDelete
  3. kolej negeri buka lagi ke? nk bayar n ambil sijil... semalam saya pergi tak ada orang pun

    ReplyDelete
  4. SAya call takde jawapan.. sampai sekarang saya takdapat Diploma saya walaupun konvo ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. You studies di kolej ape dulu

      Delete
    2. You studies di kolej ape dulu

      Delete
  5. Omg,adik saya terima tawaran dari kolej kncc ni,ingatkan nak masukkan dia...kenapa ada banyak problem ni...so macam mana sekarang?Tolong begi suggestion

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:01 AM

    Assalamualaikum! Anak perempuan sy br terima tawaran dr kncc.. yuran utk 3 thn pengajian sgt murah.. mula2 cuma bayar rm1k++ utk booking tmpt hostel n daftar nama.. tu yg diberitahu oleh pegawai yg ade brape hr lps..

    Masalahnye skrg, dia suruh bank in dlm akaun dia dulu n then dia buat paperwork n daftarkan anak sy.. jumaat ni adalah hr kemasukan.. pd hr tu dia akan serahkan surat dr kolej kncc mengatakan anak sy diterima masuk..

    adakah ini prosedurnya? ade sape2 blh bantu? selepas baca komen2 di sini & di blog lain, sy rase was2 lak...

    ReplyDelete
  7. awk ada no kolej negeri tak???Saya antara pelajar yang kena tipu dengan menggunakan duit Mara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik ada no kolej tu..acik pun tgh berurusan ngan kolej ni

      Delete
  8. Assalamuailaikum..saya jugakk salah stu pelajar kncc yg baru sahaja berhenti kolej ..kos yg saya ambekk adalah pengurusan pejabat..sblum sya masukk sini saya dapat surat tawaran ada taklimat dekat politeknik kulim..macm2 taklimat yg dy bagi..bukan main manis mulut berckp..smua nya positif..x ada langsung negatif.bila say dah smpai kat kncc..saya dapat hostel sgd la terukk macm rumh hntu..masa tu mak saya ikot saya pi daftar..mak mana nk tngokk anak dy dokk rumah yg mcm tu..lpas tu mak saya pi jumpa depa blikk ckp x nk kolej ni..nk duit blikk..tiba2 ada seorg ejen depa ni ckp x pa depa nk cqi hostel yg elokk sikit kat kmi ..kmi pon dapat la hostel elokk sikit..lpas tu duduk beljaq kat situ dengn kawan..ada jugak kawan2 ckp pasay kolej ni..saya buat pekak telinga sbb bnda x jadi kat saya..dekat 1 tahun saya duk kat situ..lpas tu saya pon dah exam..dengan kad pelajar x ada,baju koprat x bagi...sblum ni berjnji bukan main smua ok ..tapi haram x ada apa pon..smpai saya habis belajq satu habukk pon x ada..dah la kna bayaq yuran sahaja 2150 rnggt..then,saya terpksa berhenti kuota pinjaman x ada..dekat situ dah nampak depa nk makn duit kita..saya byq yuram smpai diploma tapi saya beljaq smpai tahap 2 ja..kolej penipu..n kolej ni memng terukk..kolej yg x bertnggungjwab..

    ReplyDelete
  9. Wujub tak lagi kolej negeri...ingat nak gi sana...

    ReplyDelete
  10. Wujub tak lg kolej negeri ni

    ReplyDelete