Friday, March 03, 2006

aik ? Boleh pulak UMNO kerjasama dengan Komunis !

http://www.umno-online.com/

sila rujuk laman Umno - Online pada 2 Mac 2005 menyiarkan berita utama mengenai kerjasama komunis party china dengan UMNO.......

1. ingat menjelang ulangtahun merdeka yang lepas bagaikan gempa Malaysia kerana isu komunis apabila timbul isu komunis juga ada peranan dalam kemerdekaan negara. Maka juak2 UMNO nie pun termasuk para menteri khususnya Zam dan Khairy macam hilang pertimbangan mengamuk tidak tentu pasal dalam hal ini. RTM dan media milik UMNO diperkudakan secukupnya memburukkan imej komunis tetapi yang hairanya kenapa secara tiba - tiba umno bangga dapat kerjasama dengan parti komunis china ? ini buktikan umno sekarang ini hanya berpolitik berdasarkan sokongan semata - mata kerana logik dan edologi atau idealisma yang kukuh.

2. jika umno ada ideologi yang kukuh seperti yang digembar gemburkan sebelum ini seperti khairy (menantu abdullah yang anti komunis) ayat ini keluar dari mulut dia sendiri.......... sepatutnya kerjasama harus antara negara china dan kerajaan malaysia bukan antara dua parti.

3. bagi GERAK terlanjur dah jalin hubungan parti berasaskan perkauman ini seharusnya belajar bagaimana ketelusan yang diamalkan dalam china komunis party ini. rujuk http://gerakmalaysia.org/web/?p=52 bagaimana parti komunis itu mempunyai rekod mendakwa 115,000 pemimpin perbagai peringkat kerana perbagai salah laku korupsi. disember lepas menteri tanah dan sumber china di hukum kerana rasuah.

4. begitulah seriusnya china di bawah pemerintahan komunis menjalankan kempen anti rasuah bukan seperti malaysia yang menunya hanyalah tangkapan ikan bilis ...rakyat bosan dengan cerita koperal ditangkap kerana rasuah rm30 .....rakyat nantikan 18 kes profail tinggi yang dikatakan rais yatim ..................

kenyataan atas nama

Badrul Hisham Shaharin
Ketua Ko ordinator
Gerakan Demokrasi dan Anti korupsi

No comments:

Post a Comment