Sunday, August 30, 2015

Mohon FMT betulkan laporan mereka

Solidariti Anak Muda Malaysia

27 Ogos 2015

Kesilapan Dalam Petikan Laporan FMT

Merujuk kepada laporan berita bertajuk Demonstrasi Bersih 4.0 tidak mampu gulingkan kerajaan- SAMM oleh FMT seperti dalam pautan berikut :-

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/08/27/demonstrasi-bersih-4-0-tidak-mampu-gulingkan-kerajaan-samm/

Maksud sebenar kenyataan rasmi SAMM bertarikh 26 Jun adalah untuk memperingatkan semua pihak termasuk Kerajaan Pemerintah, pasukan keselamatan dan penyokong parti Pemerintah agar bertenang bukannya mensasarkan kepada peserta perhimpunan Bersih semata-mata.

Berdasarkan pengalaman SAMM dalam bersama-sama dengan pelbagai siri perhimpunan aman sebelum ini, keadaan peserta perhimpunan sentiasa terkawal sehinggalah tercetusnya provokasi daripada pihak-pihak tidak bertanggungjawab yang mempunyai tujuan untuk mengganggu perhimpunan aman tersebut.

Menyedari bahawa tugas sebagai seorang wartawan agak sibuk dengan tugasan pemberitaan di kala situasi politik negara kian meruncing, SAMM memahami jika terdapat sedikit kesilapan dalam laporan berita. Akan tetapi, SAMM berharap agar pihak FMT dapat menyiarkan nota pembetulan ini agar pendirian SAMM tidak disalahtafsirkan.

Terima kasih kepada FMT kerana memberi ruang kepada SAMM.

Sekian, terima kasih

Che'GuBard
Pengasas SAMM

No comments:

Post a Comment