Wednesday, August 12, 2015

Istihar harta ?

posting FB 7 September 2015

Adusss pegawai bank ni dh mcm cikgu disiplin masa zaman sekolah dulu dulu plak... main call rumah cakap dgn mak...
Mak baru dtg rumah td bg tau peg. Bank call nak cakap dgn mak atau bapa Badrul Hisham sebab hutang kridit kad tak bayar dh 3 bulan... adusss.. sian omak sey maghin cikgu call bgtau anak eh bogumpa kek sekolah...ni bank lah tipun... adoii
Orang sibuk istihar harta sey pun nak istihar harta lah ... hahaa leh dapek zakat lopeh ni...
Tanggungan :
Sewa rumah RM300 sebulan (hangpa bayanglah rumah di Seremban dgn harga ini) nak beli umah pun xmampu..ni pun dh sebulan tertunggak tp takpa ni rumah mak sedara jadi lambat lagi nak kena halau.
hilux (sejak tahun 2013) RM900 sebulan ansuran pakai nama org lain sebab bank tak lulus loan. Setengah dari bayaran bulan ada penyokong bayar dh 2 tahun dah...alhamdulillah bayaran kemaskini
Kereta citra (sejak 2008) RM500 sebulan.. ambank ni sangkut dh 3 bln.. keta ni kes hilang bulan puasa lepas sampai now insuran diam..**sapa kawan2 yg kena insuran alliance leh pm kalau leh bantu
Kridit kad leh cek sey pakai kebanyakan utk urusan minyak utk ke sana ke sini bg prog ... 2 kali print bahan edaran pakai kridit kad gak.. RHB RM21k citibank RM19k... bayaran minima bulanan RM2k satu kad dh 2 bln tak bayar
Personal loan citibank Rm20k dah bayar 25%.. ini bulanan rm700 dh sebulan tertunggak ... duit ni utk siapkan pejabat PAGER utk pusat latihan SAMM dan sekutu.. hampir tiap minggu aktif digunakan.
Sewa PAGER (2 tingkat) setakat ni alhamdulillah dh 4 bulan bayaran kemaskini
Bil bil PAGER api air dan internet lebih kurang RM300 sebulan dh sebulan tertunggak
Setelah siap ni nilai ubah suai dan karpet,aircond,lampu,komputer,tv,p.a sistem serta perabut dlm pejabat PAGER ni leh dinilai dgn sekurang kurangnya RM60,000
Dalam masa tu perbelanjaan keluarga turut dikira bil bil rumah astro,api,air,intetnet lebih kurang RM 350 sebulan.. bil rumah baru sebulan tertangguh
Utk makan minum pakai sebulan ada dlm RM800 utk rumah diperlukan..itupun anak2 dh didik utk jangan minta2.. makan direstoran cuma boleh sebulan sekali.
Yuran sekolah anak sulong di Sri Seremban RM300++ dia ke sekolah tak bawa belanja sebab bawa bekal ... belanja atas dia semuanya lebih kurang RM600 sebulan termasuk tuisyen, kelas karate dll
Anak kedua doktor saran utk hantar ke tadika keperluan khas krn mild autisme yg dh 5 bulan dimana yuran sebulan RM1300 (termasuk ubatan)
Akaun peribadi ....ASB ada RM315.. maybank ada RM17.. akaun hong leong RM200..
Akaun syarikat ACK (buat trading) RM4,000 , akaun CB Farm (sykt tak aktif sebab banjir musnahkan kebun minta bantuan kerajaan negeri/jabatan pertanian xdpt maybe sebab pembangkang) RM1100
Utang dgn individu RM 17,000 dan RM25,000
Hutang ini saya tanggung dan bayar sikit2 sebab perniagaan yg disaran oleh kawan2 yp last2 kawan tu lari tp oleh kerana latihan hidup berjuang ni saya tetap berpegang janji dan bayar ikut kemampuan...
Hutang kedai printing banner di Seremban RM500 masih tertunggak
Perbelanjaan sey sendiri mcm biasalah kadang2 ok kadang tak ok... tu yg bila duk ramai2 kadang2 sey tak order apa2 masa xada duit sebab segan ... tak siapa tahu sey sampai skang minyak habis benda biasa ...beli minyak rm10 tu pun biasa hahaha
Azif setiausaha Koop sekarang dan Zam yg masih sudi bantu saya secara peribadi saya bagilah seratus dua sebulan... dulu dua org yg bantu saya dpt juga bagi bulanan ... tp secara lebih kurang saja.. tp kini cuma mampu token seratus dua sebulan saja.. Alhamdulillah mereka dua ni antara yg faham dan setia...
Orang hutang saya ada bbrp orang dalam jumlah RM50,000 tp tak tahu lah bila depa nak bayar ... duit jamin di mahkamah yg saya jaminkan komrad samm dan sekutu membawa jumlah RM45,000 tak tahulah bila kes2 tu nak selesai...
Pendapatan saya dari sumber perbagai menjual brg2...org upah tanam pokok saya tanam pokok...org upah suruh hantar brg saya hantar barang... org upah minta urus barang2 utk shipment ke luar negara saya buat juga.. seluar baju tudung saya jual juga... tak kira siang malam hujan panas sejak dari dulu saya beginilah tp saya tak pernah mengeluh dan terus berjuang... saya bangga tak ada sebutir pasir pun saya ambil dari kemenangan rakyat ini... tapi tidak nafi tanpa saya minta ada seorang dua rakan pemimpin pernah secara senyap membantu ...walaupun jumlahnya kecil tp ia amat bermakna sebagai tanda ingat...
Dalam pada masa yang sama saya juga tak boleh kata tidak utk terus siapkan keperluan SAMM utk terus berprogram dan menjalankan aktiviti.... Allah didik hati ni walau susah bila jumpa org susah kita kena bantu org dulu
Doakan saya tak dilanda kecemasan atau bencana... doakan saya terus kuat berlawan tanpa kompromi prinsip walaupun tidak porpular.... doakan anak2 saya sihat dan dipelihara...
Saya xkaya utk saya bagi duit kpd perjuangan tp sejak saat langkah dlm perjuangan 1998 ..
Saya korban masa depan dan semua saya ada...
Alhamdulillah saya Allah tak beri harta dlm berjuang tp Allah beri saya sekumpulan manusia yg setia utk jadi adik beradik saya yg meletakkan kepercayaan berjuang bersama... SAMM kita lahirkan sebagai wadah bersama...
Bukan semua org faham.. tak faham takpa jgn fitnah dan menyusahkan sudah...
Maaf menyusahkan anda baca panjang2 ini... saya tak mengemis dan lihatlah saya tak susah sebab saya terus tersenyum... saya cuma perlukan doa ikhlas anda...
...........................................................................
posting status FB 12 Ogos 2015

Ni 4 sms reminder yg diterima Isnin dan Selasa... 2 kridit kad dh bar... cash loan dan hutang kereta... mujur rumah sewa ni mak saudara sendiri punya

Itu belum masuk kena bayar juga 3 hutang yg pinjam duit org utk buss yg kawan baik cadangkan tp last kena tipu....lepas kena tipu kawan tu pun anggap kita mcm musuh....tp aku tetap xlari sebab hutang dunia kena bayar....

RM0.00 Private&Confidential.Your Citibank loan no XXXXXXXXXXX861 is due for pymt. Kindly remit pymt immediately.Pls disregard if you have paid. Thank You

RM0.00 P&C:Yr Citibank Credit Card no ending with XXXXXXXXXXXX0799 is overdue with amt RM845.06 as at 10-Aug-15.Pls call us@03-23834596.Disregard if pymt has been made

RM0.00 Your RHB Credit Card is overdue.Pls make payment immediately/call us at 0327763111.Pls disregard if payment has been made. TQ

RM0.00 Kindly note,yr Ambank Hire Purchase is overdue. Kindly remit pymt. Disregard SMS if pymt made. For Info: call,0320546688,banking hrs only.TQ

Walaupun begini sumpah aku pd perjuangan tak pernah lari... nak belanja makan pun kadang miss tp utk pastikan SAMM terus melangkah tetap menjadi keutamaan... pej. SAMM, tiap kali prog. Akan dipastikan tidak gagal....
Status ni bukan nak minta simpati jauh nak kutip derma tp gua nak bagi ingat kat semua... aku xhidup dengan kencing org... ambil upah... aku ada maruah dan perjuangan ini aku kayuh selagi xrebah...
Sejak 1998 aku xpernah spt apa dr perjuangan walau sebiji pasir tp aki xpernah kesal... aku hanya puas bila tanah air ini merdeka !
Aku tak salah sesiapa sebab bukan semua boleh paham termasuk yg paling dekat sekali
ALLAH xbagi aku harta ...malah hadapi kezaliman dan penindasan dlm perjuangan tp aki syukur krn ALLAH beri aku adik beradik komrad SAMM yg susah senang bersama

No comments:

Post a Comment