Saturday, January 19, 2013

Rosmah berani sumpah kepada Allah cincin tak ada di tangan dia

untuk berlaku adil di sini cheGuBard siarkan videopenafian Rosmah Mansor dan petikan penuh berita berkenaan penafian dia dalam isu cincin dan cheGuBard cabar Rosmah arah media arus perdana siar juga video dan penjelasan che'GuBard berkenaan cincin itu. Tunggu penjelasan selepas ini,

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor berkata beliau berani bersumpah kepada Allah bahawa padanya kini tidak ada cincin bernilai RM24 juta seperti yang didakwa oleh pembangkang.

Bagaimanapun, Rosmah mengakui beliau ada melihat cincin tersebut apabila ia dibawa masuk ke Malaysia untuk dipamerkan "kepada orang yang ada duit".

"Saya berani bersumpah, saya berani bersumpah kepada Allah, saya tak ada cincin itu di tangan saya langsung.

"Memang cincin itu masuk untuk dipamer kepada orang yang ada duit. Saya tak ada duit tapi saya tengok saja, very nice, very nice, habis cerita," katanya ketika berucap di Majlis Makan Malam Bersama Balu-balu Tentera dan Perasmian Persatuan Peniaga-peniaga Bekas Tentera Kuala Lumpur dan Selangor malam tadi.

Rakaman ucapan Rosmah itu telah dimuatnaik di Youtube oleh portal berita KLPos.

Walaupun Rosmah tidak menyatakan secara khusus tetapi dipercayai beliau merujuk kepada dakwaan bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Badrul Hisham Shaharin pada 2011.

Badrul Hisham, yang juga dikenali oleh nama blognya - Chegubard - membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa beliau menerima maklumat bahawa sebentuk cincin bernilai RM24,458,400 telah diterbangkan ke Kuala Lumpur dengan Rosmah sebagai penerimanya.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz kemudian menjelaskan bahawa walaupun cincin itu dibawa masuk ke negara ini, ia tidak dijual dan akhirnya dikembalikan kepada syarikat yang memilikinya.

Rosmah kemudian menafikan dakwaan tersebut, dan menyifatkannya sebagai fitnah, tetapi tidak mendedahkan sama ada beliau pernah melihat cincin itu sebelumnya.

1 comment:

  1. Anonymous10:26 AM

    Itu kerja Rosmah dan Najib Asik bodoh Kan warga tentera sahaja, Sudah lah jangan bodoh kan orang yang memang bodoh macam tentera dulu-dulu, anggota tentera sekarang ini tidak sebodoh macam yg kamu sangka. kecuali pecacai bodek pangkat macam panglima ATM.

    ReplyDelete