Thursday, January 25, 2007

Skandal kewangan terbesar : Khairy bakal sapu RM 875 juta


Bila pula penafian Perdana Menteri Malaysia, Abdullah Ahmad Badawi dipandang serius oleh rakyat Malaysia, termasuk bila dia nafi negara tak ada duit dan terpaksa pinjam sebanyak RM175 bilion untuk tampung projek di bawah RMK9? Memang tabiat Pak Lah untuk nafikan segala kritikan kepadanya walaupun kadang-kadang dia sendiri tidak tahu hujung pangkal perkara yang dinafikannya.

Pak Lah nafi Khairy Jamaluddin jadi penasihatnya. Memang betul, Khairy tidak perlu menasihatkan pak mentuanya kerana apa saja keputusan Khairy sudah menjadi keputusan kerajaan, jadi tak perlu nasihat lagi. Pak Lah nafi kata Khairy dan anaknya, Kamaluddin minta projek daripadanya.

Betul kata Pak Lah itu, kerana Khairy dan Kamal tak perlu minta projek daripada Pak Lah yang selalu tidur dalam mesyuarat itu kerana dua anak muda billionaire itu boleh putuskan sendiri projek mana yang mereka dan kroni mahu bolot, tak perlu minta-minta lagi!

Sekarang, Khairy gunakan balacinya, Reezal Merican untuk dapatkan 0.5 peratus daripada RM175 bilion itu, dan dimasukkan dalam kantung peribadi mereka, dan dengan itu mudahlah Khairy mencapai matlamatnya jadi Perdana Menteri dalam usia paling muda, di bawah 40 tahun, apatah lagi apabila saingan terdekatnya, Najib Razak sedang menggelepar kepanasan! Bagi Khairy, apa saja boleh walaupun menggunakan syarikat yang banyak masalah dan hampir (sudah?) bankrap. Cuba kira berapa yang Khairy akan dapat nanti: yakni RM875 juta! (detikdaily)

baca artikel berkaitan di laman GERAK : Skandal Kewangan Terbesar

No comments:

Post a Comment