Sunday, January 07, 2007

Gantung diri, gagal bayar yuran

Seorang murid tahun enam sebuah sekolah di Miri ditemui tergantung di rumahnya semalam selepas gagal mendapatkan wang untuk membayar yuran sekolah. Daniel Boniface, 12, itu ditemui kakaknya dalam keadaan sudah tidak sedarkan diri kira-kira jam 5.30 petang dan dibawa ke hospital bahagian di Miri, tetapi disahkan meninggal dunia.
Bapa saudaranya yang enggan dikenali, memberitahu Bernama, kali terakhir dia melihat Daniel ialah kira-kira jam 3.45 petang ketika dia menonton television di ruang tamu. Sebelum itu, katanya, Daniel, anak bongsu daripada lima beradik, telah meminta wang daripada ibunya untuk membayar yuran sekolah tetapi ibunya yang bekerja sebagai pencuci pejabat dan telah berpisah dengan suaminya, tidak dapat menunaikan permintaan itu kerana kesuntukan wang. Beliau mendakwa pelajar itu turut menghubungi bapanya di Mukah untuk mendapatkan wang tetapi sebaliknya dimarahi.

Pelajar itu juga cuba mendapatkan bantuan daripada neneknya tetapi turut dimarahi dan disuruh berhenti sekolah dan mencari kerja jika tidak mampu membiayai persekolahannya. Seorang jurucakap Balai Polis Pusat di Miri mengesahkan menerim laporan mengenai kejadian itu daripada seorang anggota keluarga mangsa malam ini.

No comments:

Post a Comment