Thursday, April 25, 2019

Pegawai MB paling lemah dalam sejarah hina wartawan

Seperti yang saya pernah sebut sebelum ini Aminuddin Harun merupakan Menteri Besar paling lemah dalam sejarah mungkin bukan sahaja di Negeri Sembilan tetapi di Malaysia (lemah zahir dan batin). Bukan sahaja dia itu sendiri lemah tetapi malangnya pejabat dia itu penuh dengan orang yang tak mampu buat kerja malah ego tak tentu hala.

Terbaru Pegawai Khasnya telah membuat satu posting di facebook dengan terus menghina wartawan SINAR HARIAN sebagai "bingai" istilah ini selalu digunakan dalam dialek NS bagi menghina orang bodoh dan lemah. (klik https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2197630916984176&id=100002118669901) . Ini satu yang biadap dan sombong , kamu mewakili pejabat Menteri Besar tidak perlu biadap sebegitu rupa.



Kebetulan selepas membaca kenyataan orang kuat MB paling lemah dalam sejarah itu melintas pula di 'timeline facebook' kenyataan wartawan SINAR HARIAN , cik Mimie Zulkifli ( klik https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10216960534342378&id=1136812253 )



Saya cuba memahami perasaan seorang wartawan biasa, dia bukan orang politik dia menulis dari kenyataan bertulis yang diedarkan di Dewan Undangan Negeri, yang dikeluarkan oleh pejabat MB paling lemah itu sendiri





















Ini bermaksud pejabat MB paling lemah itu sendiri yang mengeluarkan kenyataan yang lemah dan apabila dilaporkan oleh media , media pula dipersalahkan. Sebenarnya ini bukan rungutan pertama kawan kawan media di Negeri Sembilan. Ramai sebelum ini bercakap memang susah nak cari sudut untuk membuat laporan tiap kali MB paling lemah itu bercakap atau mengeluarkan kenyataan. Jika tidak dilaporkan pasti pejabat MB bising tapi bila dilaporkan wartawan akan disalahkan kerana laporan yang lemah dan sebagainya. Sudah MB itu sendiri lemah nak buat macam mana ?

Walaupun Aminuddin itu lemah sangat namun dalam perihal ini , Aminuddin perlu meminta pemilik FB 'Riduan MN' yang merupakan orang kuatnya memadamkan status menghina wartawan dan meminta pemilik akaun itu meminta maaf secara terbuka kepada wartawan berkenaan. Jika tidak ramai pasti mula mempercayai bahawa status tersebut diarahkan oleh Aminuddin sendiri tulis kerana tidak tahan diserang kerana kenyataan lemahnya sendiri.

catatan ; che'GuBard, 25 April 2019

No comments:

Post a Comment