Thursday, May 02, 2013

PENJELASAN VIDEO RAKAMAN ‘DATUK T’


Kenyataan Media
2 Mei 2013

PEJELASAN VIDEO RAKAMAN ‘DATUK T’

Beberapa hari ini pemain – pemain siber upahan pro Umno memainkan video yang kononnya che’GuBard mengkritik Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Parti Keadilan Nasional.

Sememangnya che’GuBard dikenali bersikap agresif dalam menyuarakan sesuatu hal khususnya dalam sesuatu prinsip yang diperjuangkan dan PKR juga sentiasa bersikap terbuka menerima kritikan dan memperbetul keadaan.

Namun video tersebut tidak menggambarkan perkara sebenar pun.

Merujuk semula rakaman tersebut, ia adalah rakaman yang dibuat oleh ‘Datuk T’ secara sembunyi ketika sesi menjemput che’GuBard menonton video lucah fitnah DSAI. Perkara ini telah lama diperjelaskan dalam buku ‘Fitnah’  tulisan che’GuBard yang dikeluarkan pada Ogos 2011. Dalam muka surat 154 – 160 jelas menceritakan secara terperinci apa yang berlaku dalam sesi tontonan berdasarkan kenyataan Mac 2011.

Rahim meminta che’GuBard mengiyakan video tersebut di khalayak umum. Namun che’GuBard cuba memperdaya Rahim bagi mendapatkan salinan video penuh tersebut yang dilihat terdapat banyak kelemahan.
Bukan sekadar mengkritik Anwar di depan Datuk T malah Che’GuBard turut mengakatan dia percaya pelakon itu kononnya Anwar. Sedar video penuh yang pertama kali ditayang itu banyak kelemahan maka salinan yang dijanjikan itu akhirnya tidak diberikan. Sebaliknya, Rahim merakam secara sulit bagi meneruskan fitnah dan kegiatan jahatnya.

Kesempatan ini cheGuBard juga mencabar Rahim mengeluarkan rakaman penuh di mana antara perbualan tersebut Dato T juga menyebut mengenai hubungan Najib dengan Altantuya.

Terdesak dengan sokongan besar rakyat Malaysia mendokong arus perubahan, perihal video che’Gubard ini dimainkan bagi mengalih perhatian. Jika video che’GuBard ini menjadi talian hayat terakhir, ternyata ini satu bukti jelas Umno dan Bn sudah kehabisan modal untuk menarik sokongan. Ini juga bukti sememangnya penafian Umno tidak ada kene mengena dengan kerja usaha trio Dato T hanya palsu.

CHE’GUBARD
Calon Pakatan Rakyat
N21 Sg Acheh

15 comments:

  1. Anonymous6:46 PM

    ooo mcm tu rupanya.. mencari2 jugak video full nya.. ingatkan ade konflik.. selamat semua ok.. syukur.. pantas bertindak.. terbaik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous8:56 PM

      awak cemas ke ?,,, saya lansung tak percaya ,,,, tambahan pula datangnya dari maknusia penipu,,,,, yang ter masuk dalam gulungan penipu,,,,, takde kerja laian ke,,,, coba duduk bincang macam mana nak buat kebaikan ke, nak bena surau ke kat kampung,,, ini tidak kerjanye tak lain nak memperlluas DOSA JE,,,, oi T T T,,, tobat lah,,,,,, ingat tuhan,,,,,

      Delete
  2. Anonymous8:28 PM

    so happy bila baca berita diatas. mmg dah agak dah. in syaa Allah...ini kali lah

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:37 PM

    Dato T ni macam orang tade agama la. sanggup aib kan orang sampai macam tu.. mintak tuhan turunkan bala kat datok T.

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:55 AM

    takut apa ngan sapa? kita takut ngan Allah ajo....rembau

    ReplyDelete
  5. perlaksanaan kata kata benar adalah satu perjuangan suci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11:58 PM

      Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan baru, kemudian mencari lagi, nama saya Encik Andres William Kami disahkan syarikat pinjaman yang menawarkan apa-apa bantuan kewangan kepada mereka yang memerlukannya, dan itulah mel kami tidak Sila teragak-agak untuk menghantar mesej menggunakan: {andresloanfirm07@yahoo.ca}

      maklumat peminjam};
      Nama Penuh:
      Seks: ....
      Status Perkahwinan:
      Hubungi Alamat:
      Bandar / Zip:
      negara:
      Tarikh Lahir:
      Diperlukan sebagai pinjaman:
      Term:
      pendapatan:
      pekerjaan:
      Tujuan pinjaman:
      telefon:
      Fax:
      telah anda memohon untuk pinjaman dalam talian sebelum ini?

      Sehubungan terbaik Mr Andres William,

      Delete
  6. Anonymous2:13 PM

    Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil anda wanita dan puan-puan bimbang tidak lebih kerana bantuan anda berada di sini sekarang, anda perlu gembira dan hubungi kami melalui e-mel sebagai johnlutherloanfirm@gmail.com supaya kita boleh meneruskan dan menawarkan pinjaman anda tanpa apa-apa membuang masa,
    dialu-alukan berkaitan
    mr Luther.

    ReplyDelete
  7. Anonymous2:43 PM

    Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil anda wanita dan puan-puan bimbang tidak lebih kerana bantuan anda berada di sini sekarang, anda perlu gembira dan hubungi kami melalui e-mel sebagai johnlutherloanfirm@gmail.com supaya kita boleh meneruskan dan menawarkan pinjaman anda tanpa apa-apa membuang masa,
    dialu-alukan berkaitan
    mr Luther.

    ReplyDelete
  8. Anonymous2:45 PM

    Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil anda wanita dan puan-puan bimbang tidak lebih kerana bantuan anda berada di sini sekarang, anda perlu gembira dan hubungi kami melalui e-mel sebagai johnlutherloanfirm@gmail.com supaya kita boleh meneruskan dan menawarkan pinjaman anda tanpa apa-apa membuang masa,
    dialu-alukan berkaitan
    mr Luther.

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:04 AM

    hello tuan-tuan dan puan-puan, muda dan tua, saya tidak anda mempunyai masalah bahawa wang boleh menyelesaikan, anda tidak perlu bimbang lagi okay, apa yang anda perlu lakukan adalah untuk menghubungi kami sekarang melalui e-mel sebagai johnlutherloanfirm1@gmail.com
    supaya kita boleh membantu anda okay .....
    dialu-alukan kita suka anda ...
    berkaitan
    Encik Luthera

    ReplyDelete
  10. Anonymous11:05 AM

    hello tuan-tuan dan puan-puan, muda dan tua, saya tidak anda mempunyai masalah bahawa wang boleh menyelesaikan, anda tidak perlu bimbang lagi okay, apa yang anda perlu lakukan adalah untuk menghubungi kami sekarang melalui e-mel sebagai johnlutherloanfirm1@gmail.com
    supaya kita boleh membantu anda okay .....
    dialu-alukan kita suka anda ...
    berkaitan
    Encik Luthera

    ReplyDelete
  11. colemnan1:12 PM

    Be careful here. Nobody can help you here or even suggest how you can get financial help. Any answer of a loan lender to your question, you MUST ignore, because they are SCAMS…real SCAMS…i was a victim of which i was ripped thousands of dollars…well thank God for a Christian sister who referred me to a loan organization formed by some Christian Women. it is called Christian women Trust-funds Cooperative Organization.(C.W.T.C.O)christianwomen.trustfunds@gmail.com , They made my life a valuable one and gave it a meaning. When the sister gave me their contact, I contacted them. Then I requested for a loan with all the necessary evidence to prove that I actually needed a loan, they approved a loan of $30,000.00 USD and in 48 hours after meeting up to their necessary requirements, my loan was deposited in my bank account without collateral. Though i was very nervous with the loan organization at first due to my previous bad experiences, especially when the issue of me settling the transfer charges came up, I hold on to my faith due to the fact that my relative referred me, got it cleared,and as God should have it, little did I know that my financial shortcomings has come to a final HALT. If not for that quick referral from a christian sister to that genuine source ,I would have regretted my total life,because at that point in time i just divorced the father of my son, and my son (Kennett) was faced with a life and death situation. I was faced with his hospital bills and i was also faced with foreclosure at my apartment. Details of this GOD-SENT organization won’t be disclose for now for fear of impersonation ( because it has been discovered that some persons are not really in need of financial help, but they just want to collect money from this genuine christian loan organization). And it is because of this reason they don,t give out loan anyhow. You must be able to convince them very well, and provide good proofs to show that you really need a loan before they can approve it for you. Their charge is very affordable and reliable compare to many out there,their interest rates is just 2%,little documentation,and little credit check. As i have earlier said, for security reasons i can only provide their email address. Embrace this new initiative.Feel free to contact them via Email (christianwomen.trustfunds@gmail.com) as their loan officer/rep. will attend to you and you will be free from scams and financial burdens. Sincerely, Christine Coleman.

    ReplyDelete
  12. hello

    yang anda perlukan dan pinjaman segera untuk membayar hutang anda? Adakah anda telah dinafikan pinjaman daripada Bank? Atau adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil atau menubuhkan anda syarikat? bimbang tiada lagi, membantu anda datang sekarang, syarikat Mr.mhay merupakan pinjaman yang firma pinjaman yang menawarkan semua jenis pinjaman kepada orang-orang, firma yang berada dalam memerlukan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% menghubungi kami melalui e-mel: credithome@blumail.org

    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

    Nama Penuh:
    Jumlah Diperlukan sebagai Pinjaman:
    Tempoh pinjaman:
    Nombor Telefon:
    negara:
    State / Province:
    Pendapatan Bulanan:
    Status perkahwinan:

    menanti balas anda tidak lama lagi

    Encik mhay burialla

    ReplyDelete
  13. Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Jika dalam apa-apa masalah kewangan atau memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Jika anda membayar bil-bil atau hutang untuk menyelesaikan, atau adakah saya memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan ia adalah bank-bank tempatan keras / modal mencari untuk mendapatkan gadai janji daripada institusi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab, jika anda suka,

    * Pinjaman Kenderaan
    * Pinjaman Harta Tanah
    * Pinjaman Perniagaan
    * Lain-lain Pinjaman
    * Kredit
    * MasterCard

    Sila hubungi kami melalui e-mel: Saya Theresaloancompany@gmail.com
    Nota: Pinjaman memberi kadar faedah tahunan hanya 2%. Harapan anda akan diberi kredit dalam mana-mana negara di dunia harus kediaman.

    Apa-apa keperluan pelanggan, kami perlu memberikan maklumat berikut untuk membuka fail pemprosesan pinjaman.

    1. NAMA PENUH: ...............................
    2. ALAMAT: .............................. .. ...
    3. KERJA: .....................
    4. NEGERI: ........................
    5. SYARAT: ........................ ..
    6. Bandar: ...........................
    7. SEKS: ............................
    8. Umur ........................... ..
    9. NOMBOR TELEFON BIMBIT: ............ ..
    10. BILANGAN KREDIT DIPERLUKAN: ..........
    Pendapatan 11.Monthly ..................
    12.DURATIO daripada: ..................... ..
    13. PINJAMAN TUJUAN ...............

    Terima kasih atas kerjasama anda
    SYARIKAT PINJAMAN Theresa
    ALAMAT EMAIL: Saya Theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete