Tuesday, November 08, 2011

Bisu mengenai hubungan dagang Malaysia - Israel : SAMM akan bentang bukti depan pengundi Jeli

Siaran Umum
Seketeriat SAMM Kebangsaan
8 Nov 2011
Profesor Dr. Syeikh Yusuf Al-Qardhawi dalam khutbah Jumaat bertarikh 12 April 2002 seperti disiarkan di dalam fatwa, hakam dan...‘muhadaroh’ telah menyeru umat Islam dan negara Islam untuk memboikot semua produk dan membatalkan hubungan dagangan dengan Israel. Beliau menegaskan bahawa perbuatan mengadakan hubungan dagangan dengan Israel adalah tergolong dalam dosa-dosa besar dan kerajaan adalah bertanggungjawab untuk melaksanakan dasar tersebut.
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) secara konsisten sejak dua tahun kebelakangan membangkitkan isu hubungan dagang Malaysia - Israel. Isu ini telah diangkat oleh YB Er Teck Hwa (ahli Parlimen Bakri) sebagai soalan kepada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) dalam ucapan perbahasannya pada 17 Oktober 2011 yang lalu.

Namun pada 31 Oktober 2011, Menteri Dato' Mustafa Mohamad telah bangun ke di Parlimen untuk menjawab soalan mengenai kementerian yang diwakilinya telah tidak menjawab soalan hubungan dagang dengan Israel. Ahli Parlimen Bakri walaubagaimanapun telah bangun beberapa kali mencelah meminta penjelasan mengenai hubungan Malaysia dan Israel. Mustafa terus membisu dan tidak tahan dengan asakan Mustafa diselamatkan oleh Yang Di Pertua Dewan dengan mengarahkan ahli Parlimen Bakri keluar. Di rekodkan ahli parlimen bakri telah diusir keluar secara fizikal oleh Bentara dewan kerana memohon penjelasan mengenai hubungan dagang Malaysia - Israel.

SAMM melihat perkara ini dengan serius. Kembali kepada kuasa rakyat. Maka SAMM dengan kerjasama Pemuda PAS Kelantan akan mengadakan satu ceramah umum bagi membentangkan bukti-bukti hubungan dagang Malaysia - Israel di hadapan pengundi kawasan menteri berkenaan di Jeli.

Semua di jemput hadir dan menyebarkan makluman ini.

CERAMAH UMUM
'BENTANG BUKTI HUBUNGAN DAGANG M'SIA-ISRAEL'
10 November 2011
9.00 malam
Markas UPU, Ayer lanas, Jeli
bersama che'GuBard (SAMM) dan Ust Hafiz Musa (DPPK)


5 comments:

  1. Anonymous2:17 PM

    Wahai manusia sundal! Lebih baik tak payah pakai 'cikgu' kat depan nama ko! Rekod ko ni tak lebih daripada memfitnah, melacur minda rakyat, memporak-perandakan Islam dan yang sealiran. Cikgu ke begitu? Cikgu lebih sesuai untuk mereka yang mulia bukan seperti kamu! Lebih baik ko sembah Anwar Berahi!

    ReplyDelete
  2. batu pelangi/BZ6:47 PM

    Anon 2:17 pm
    Sah keturunan LEMBU.Kalau manusia dia akan guna
    akal yang ALLAH SWT kurniakan untuk berfikir dan
    mencari maklumat dalam IT.Bukannya terus comment
    tanpa selidik.

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:19 AM

    apa yg memporak perandakan Islam pun aku tak nampak. malah aku amat berterima kasih atas pendedahan dan keberanian Che gu Bard dan kawan2 SAMM.

    memang tak sealiran Islamnya, sebab Islam umporno boleh berdagang dgn Israel - utk Israel dpt untung beli peluru bunuh rakyat Palestin.

    lepas tu tak habis2 menipu orang Melayu.
    Umco MUNAFIK!!!
    salute Chegu Bard!!!

    ReplyDelete
  4. gua support chegubard. terima kasih kerana banyak bagi 'pencerahan' pada generasi muda.

    harapkan umno, dia buat 'pemutihan' untuk pendatang tanpa izin. kah kah kah!

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:43 AM

    kata-kata kamu dan apa yang lahir dari mulut dan tangan kamu semua hanyalah fitnah.....sedarlah fitnah itu berat dosanya..kamu orang islam.. kami amat kasihan akan masa depan kamu dan keluarga..tidak semestinya politik boleh membahagiakan kamu...kamu dan keluarga akan terbiar bila tidak diperlukan.....salam

    ReplyDelete