Sunday, December 19, 2010

Respon terhadap lantikan Timbalan Setiausaha Agong

18Dis,kira-kira 11pg Saya dimaklumkan melalui telefon oleh salah seorang Naib Presiden KEADILAN menyatakan ada kemungkinan saya akan dilantik satu jawatan kemungkinan Timbalan Setiausaha Agong Parti. Selepas itu dalam sidang media Konvoi Anak Muda Malaysioa yang diadakan pada hari yang sama jam 330ptg saya dimaklumkan oleh wartawan bahawa. Presiden KEADILAN telah pun mengumumkan nama saya selaku Timbalan Setiausaha Agong.

Pertamanya saya berterima kasih dan amat hargai lantikan presiden tersebut. Saya menganggap ia sebagai satu penghormatan.

Namun saya ditegaskan saya belum memutuskan untuk menerima atau tidak jawatan tersebut. Walau apapun jawatannya saya tetap mengganggap ia satu amanah besar.Saya bukanlah manusia yang menganggap jawatan itu sebagai matlamat yang harus dikejar hingga sanggup menapulasi segalanya termasuk melakukan penyelewengan demokrasi, tetapi setelah memegang jawatan tidak mampu nelakukan apa-apa.Sehubungan itu saya hanya akan membuat keputusan selepas berbincang dengan semua teman-teman, keluarga dan seumpamanya. InsyaAllah paling awal saya akan umumkan dalam 26 Disember 2010.

Di kesempatan ini juga ingin saya nyatakan bahawa saya masih menanti hasil penyiasatan dan tindakan terhadap aduan - aduan yang saya dan teman-teman ajukan mengenai Pemilihan KEADILAN 2010. Saya akur dengan nasihat YB Setiausaha Agong agar sabar menanti dan jangan buat bukan-bukan tetapi saya juga meminta beliau ingat dengan kenyataannya yang memberi jaminan hasil siasatan akan diperolehi dalam 2minggu. Janji ini diungkap ketika Kongres 2010 berlangsung.

Namun juga saya ingin pertegaskan saya akan terus berjuang memperkasakan rakyat demi perubahan negara. Jadual saya saban hari masih penuh dengan aktiviti parti dan bersama rakyat mendesak peubahan.

9 comments:

  1. caya la chegu baRD!!!!!
    =) anak muda respek ngan chegubard...
    harap chegubard dapat buat pertimbangan sewajarnya...

    saya sokong chegubard bekerja di bwah saifuddin nasution.
    kedua duanya mempunyai integriti dan kredibiliti..
    harap chegubard terima.

    ReplyDelete
  2. Ya saya pun sependapat dengan en. me~... cgu bard dan YB Saifuddin antara sosok muda yang memperkokohkan PKR.

    ReplyDelete
  3. Ya saya pun sependapat dengan en. me~... cgu bard dan YB Saifuddin antara sosok muda yang memperkokohkan PKR.

    ReplyDelete
  4. tahniah kerana terpilih namun agenda perlantikan itu bermotif kan apa??
    apakah kerana mau menutup mulut anak muda yg jadi pemangkin kpd pergerakan reformasi atau benar2 ikhlas...
    pertimbangkan dgn sewajarnya dan keputusan aduan tentang pemilihan 2010 haruslah menjadi teras kpd penerimaan perlantikan ini..
    prinsip anak muda harus lah di tegakkan dan jgn berkompromi dgn penyelewengan..

    ReplyDelete
  5. Lakonan... lakonan... ini semua lakonan.. hahahhaha


    Terima saja tawaran tersebut..

    ReplyDelete
  6. MonkeyShooter10:33 AM

    Salam sejahtera. Tak habis-habis dengan dengan cerita bekas Cikgu sekolah ni. Kalau susah-susah sangat lantiklah dia ni sebagai Presiden atau Ketua Umum Keadilan untuk jaga hati dia sangat. Itulah nak buat sangat sistem satu ahli, satu undi. Dah tahu kewangan parti terhad sibuk nak buat juga. Mereka ini semua bekas UMNO, oleh itu mereka ini biasa mewah dan tak biasa dengan kekurangan dan kedaifan. Nak telus bagaimana lagi? Di masa hadapan, lantik beliau pula sebagai Ketua JPP, kita nak lihat macam mana bekas cikgu sekolah ni berfungsi dan menegakkan sistem pengundian yang adil 100%. Perjuangan bukan hak peribadi, kalau 1 orang yang gugur, 1000 orang akan bangun untuk menegakkannya (itulah sebab tentera US kalah di Vietnam). PKN wujud atas kezaliman pemerintah yang dilakukan terhadap Anwar Ibrahim, orang lain kalau mahu tumpang sekaki, mesti tahan cabaran dan tentangan, barulah dilihat sebagai pemimpin lasak dan setia pada perjuangan. Yang asyik nak merajuk macam bapuk dan tak habis-habis tak puas hati atas masalah peribadi, sila isi borang UMNO dan jadi manusia munafik seperti Ezam Senatak atau Zul Nordin Bisul Meletup tu. Kesudahannya dua-dua kembali menjilat bontot Mat Monggol dan gila ingin disanjung sebelum waktunya. Bekas guru bapuk tak akan siarkan tulisan kritikan sebegini, aku jamin. Blog ini anda punya tapi broadband dan laptop aku punya.

    ReplyDelete
  7. Terima,jgn x terima..
    Sy sarankan Chegu Bard menerima perlantikan itu..
    Utk survival Keadilan di N9,maka terimalah..
    X perlu sy ceritakan bagaimana geo politik di N9 neh,Chegu Bard lbh mengerti dan tahu sepak terajang politik dalaman neh..
    Kita Tahu siapa yg boleh diharap dan siapa yg menyelam sambil minum air dlm politik..
    Chegu faham maksud sy neh kan..

    ReplyDelete
  8. Anonymous6:58 PM

    banzora,

    saya harap CheguBard menerimanya,
    sekiranya Chegubard sering mempertikaikan kewibawaan JPP dan SUA, inilah masanya CheGubard memperlihatkan ketokohan Chegubard untuk menangani masalah-masalah yang berkaitan dengan kedua-duanya melalui platform dalaman.

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:09 PM

    che'gu...
    ada baiknya jugak che'gu jenguk-jenguk ke srikandi7 blogspot..aku pasti che'gu antara pencinta keadilan yg sejati...

    ReplyDelete