Monday, September 01, 2014

SAMM P.Pinang kesal tangkapan PPS

Kenyataan Ringkas
Solidariti Anak Muda Malaysia
P.Pinang

31 Ogos 2014

SAMM Pulau Pinang mengutuk tindakan PDRM yang membuat  tangkapan Pasukan Peronda Sukarela pada sambutan hari Kemerdekaan selepas aktiviti dijalankan di sini pagi tadi.
SAMM juga mempertahankan Pasukan Peronda Sukarela PPS yang di tubuh di bawah bidang kuasa kerajaan negeri bertaraf state agencies.

Penahanan mereka membuktikan sekarang ini pihak polis tidak peka kepada mereka yang banyak membantu dalam semua hal ehwal keselamatan di kampung-kampung serta taman perumahan dalam membantu PDRM mengawal jenayah serta kebajikan penduduk setempat.

Bahkan untuk pengetahuan Datuk Seri Ketua Polis Negara, Jawatankuasa Keselamatan Kebajikan Kampung (JKKK) juga pertubuhan yang tidak berdaftar, adakah mereka juga pertubuhan haram?

PDRM jangan hanya menjadi agen pada UMNO/BN ketika kegagalan JKKKP tidak dapat mengambil hati masyarakat setempat. Tindakan ini dilihat lebih kepada iri hati dan kecewa Bn setelah usaha mereka menambat hati rakyat PP melalui JKKP, Rakan 1 Malaysia dan perbagai badan lain gagal. Malah populariti PPS telah lebih menarik minat rakyat dalam kerja sukarela khususnya dalam menangani jenayah setempat lebih dari RELA dan Rakan Cop

Justeru itu SAMM Pulau Pinang mendesak supaya pihak PDRM membebaskan mereka segera tanpa syarat.

Aidil Fitri Ibrahim
Penyelaras SAMM Pulau Pinang

klik sini untuk menyumbang kepada SAMM

Dapatkan buku terbaru bongkar hubungan Malaysia - Israel. Perbagai data dan dokumen sokongan bukti betapa munafiqnya bila kita bercakap simpati Palestin. dapatkan buku ini sebelum diharamkan klik http://chegubard.blogspot.com/2014/08/buku-terbitan-terbaru-samm-bongkar.html?m=1

No comments:

Post a Comment